Под формата на съпътстваща програма, в едно от фоайетата на Щатсопер бе подредена фотоизложба, посветена на Рихард Щраус, представяща интересни документални факти за композитора и снимков материал от постановки на негови творби във Виена. Бяха организирани и три подиумни дискусии по темите: “Рихард Щраус и неговият мандат като директор на Виенската държавна опера“, “Специфика на вокалната интерпретация в музиката на Щраус“ и диригентски уъркшоп, ръководен от Петер Шнайдер. На голяма сцена бе представен и балетът от Рихард Щраус “Легенда за Йосиф“.
Директорът на Виенската държавна опера Доминик Мейер аргументира своята оригинална идея за дни, посветени на Рихард Щраус във Виена, с думите:
Щатсопер има в лицето на Виенската филхармония най-добрия оркестър в света, интерпретиращ с несравним финес музиката на този композитор. Самият той е бил директор на театъра в периода 1919 – 1924 г., емоционално свързан е с Виена и е един от най-изпълняваните автори тук.
В потвърждение на думите на Доминик Мейер е и официалната статистика на театъра, според която досега на сцената на Виенската държавна опера са представени повече от 3500 спектакъла на оперни заглавия от Рихард Щраус. Композиторът е заставал 350 пъти на пулта на оркестъра и като диригент. Неговите опери “Ариадна на Наксос“ и “Жената без сянка“, както и балетът “Шлагобърс“ са имали своите световни премиери именно на сцената на Щатсопер - Виена. А най-изпълняваната творба от Рихард Щраус тук, с вече почти 1000 представления, очаквано е “Кавалерът на розата“, обявена от много музикални критици за най-великата опера на XX век.
В рамките на дните, посветени на Рихард Щраус в Щатсопер, “Кавалерът на розата“ бе играна четири пъти през декември в легендарната постановка на Ото Шенк, която датира от 1968 г. и е представяна над 380 пъти във Виена, но все още пленява публиката с елегантно-красива сценография и визия в стил рококо. В подбрания солистичен състав, под дирегентската палка на Адам Фишер, се открояваха имената на Питър Роуз, Стефани Хотзил, Eрин Moрли, но звездата на спектакъла, която публика и критика очакваха, беше българската прима Красимира Стоянова в ролята на Маршалката. След своя триумфален дебют с тази партия на Летния музикален фестивал в Залцбург през 2014 г. и последвалия успешен гастрол през 2016 г. в Миланската Скала, Красимира Стоянова представи през декември своята блестяща интерпретация на Маршалката за първи път и пред виенска публика.
Елегантно, аристократично, изтънчено вокално и артистично изграждане на образа са запазена марка на Красимира Стоянова в тази роля.
Вестник Wiener Zeitung коментира : Над всички изпълнители със своето внушително въздействие бе Красимира Стоянова, притежаваща изумително красив тембър.
Вестник Der Standart обобщава: Безупречна интерпретация на Маршалката - достойно, убедително артистично присъствие на Красимира Стоянова. Мек, лирично звучащ сопран с брилянтни височини. Неземно красиво и нежно звучат изпетите от нея фрази в началото на заключителния терцет.
В специално интервю за слушателите на предаването “Алегро Виваче“ по "Хоризонт" Красимира Стоянова сподели интерсни размисли за изградения от нея образ на Маршалката в “Кавалерът на розата“ и направи съпоставка на двете сценични продукции в Залцбург и Виена, в които е участвала. Чуйте в звуковия файл.
Ловешкото село Кърпачево за първи път ще е домакин на международния фестивал за камерна класическа музика "Неотъпкана пътека". Фестивалът се организира от Лора Чекоратова от 7 години. Това лято, след трите концерта в родопското село Ковачевица и тези в Гоце Делчев и Добринище, за пръв път класическа камерна музика ще звучи и в Кърпачево. "..
"Надпяване" е класация за народна музика, чиято цел е всеки месец да представя произведения в различни стилове, подредения в няколко категории, състезаващи се в рамките на една календарна година. Форматът обхваща авторски произведения, нова, етно, традиционна музика, която се доближава до вкусовете на аудитория от различни възрасти, с различни..
Намираме се в разгара на летния сезон и може би много от вас са в отпуск и пътуват към морето. Почивката близо до водата и топлият пясък, шумът на вълните и гледката на шарени чадъри за слънце са нужни на всеки. Това време от годината е заслужено и необходимо. Има неща, които притежават вълшебна и лечебна сила, за да зареждат с енергия,..
"Това, което гледам в този проект, са хората, които обитават перифериите на шумния свят на града, където реалността често изглежда безцветна, ежедневието е монотонно, сиво, сурово. През езика на цвета ми се искаше да разгърна палитра от чувства". Това каза пред БНР Ивелина Берова, фотограф-художник , която представи нови серии "Цветовете на живота"..
Новата скулптура на Боряна Росса, озаглавена "Жената и Вселената: Електра", посреща пътниците на Летище Бургас - не просто като арт обект, а като символичен мост между земя, небе и вода, между митология и бъдеще. " За мен това беше предизвикателство от една страна, а от друга - беше изключително интересно да се потопя в идеята за полета, която..
Самоков почита художника, изследовател и педагог проф. Васил Захариев с юбилейна изложба , която не само показва, но и разказва неговия живот чрез картини, рисунки, спомени и документи. В Художествената галерия, която носи името му, оживява една от най-значимите фигури в историята на българската графика . Изложбата поставя началото на..
В репортажа на Калина Стоянова може да чуете разказ за туризма по времето на социализма.
Падане заради интоксикация е най-вероятната причина за смъртта на 39-годишния бивш треньор по тенис, чието тяло беше намерено до един от входовете на..
Промените в Закона за еврото са изключително вредни и ефектът им върху цените в България ще е в посока нагоре, т.е. заради тези промени цените ще са..
Трябва да се дадат повече възможности за качествено образование по математика в средните училища . Това заяви пред БНР Тодор Тодоров, част от..