Под формата на съпътстваща програма, в едно от фоайетата на Щатсопер бе подредена фотоизложба, посветена на Рихард Щраус, представяща интересни документални факти за композитора и снимков материал от постановки на негови творби във Виена. Бяха организирани и три подиумни дискусии по темите: “Рихард Щраус и неговият мандат като директор на Виенската държавна опера“, “Специфика на вокалната интерпретация в музиката на Щраус“ и диригентски уъркшоп, ръководен от Петер Шнайдер. На голяма сцена бе представен и балетът от Рихард Щраус “Легенда за Йосиф“.
Директорът на Виенската държавна опера Доминик Мейер аргументира своята оригинална идея за дни, посветени на Рихард Щраус във Виена, с думите:
Щатсопер има в лицето на Виенската филхармония най-добрия оркестър в света, интерпретиращ с несравним финес музиката на този композитор. Самият той е бил директор на театъра в периода 1919 – 1924 г., емоционално свързан е с Виена и е един от най-изпълняваните автори тук.
В потвърждение на думите на Доминик Мейер е и официалната статистика на театъра, според която досега на сцената на Виенската държавна опера са представени повече от 3500 спектакъла на оперни заглавия от Рихард Щраус. Композиторът е заставал 350 пъти на пулта на оркестъра и като диригент. Неговите опери “Ариадна на Наксос“ и “Жената без сянка“, както и балетът “Шлагобърс“ са имали своите световни премиери именно на сцената на Щатсопер - Виена. А най-изпълняваната творба от Рихард Щраус тук, с вече почти 1000 представления, очаквано е “Кавалерът на розата“, обявена от много музикални критици за най-великата опера на XX век.
В рамките на дните, посветени на Рихард Щраус в Щатсопер, “Кавалерът на розата“ бе играна четири пъти през декември в легендарната постановка на Ото Шенк, която датира от 1968 г. и е представяна над 380 пъти във Виена, но все още пленява публиката с елегантно-красива сценография и визия в стил рококо. В подбрания солистичен състав, под дирегентската палка на Адам Фишер, се открояваха имената на Питър Роуз, Стефани Хотзил, Eрин Moрли, но звездата на спектакъла, която публика и критика очакваха, беше българската прима Красимира Стоянова в ролята на Маршалката. След своя триумфален дебют с тази партия на Летния музикален фестивал в Залцбург през 2014 г. и последвалия успешен гастрол през 2016 г. в Миланската Скала, Красимира Стоянова представи през декември своята блестяща интерпретация на Маршалката за първи път и пред виенска публика.
Елегантно, аристократично, изтънчено вокално и артистично изграждане на образа са запазена марка на Красимира Стоянова в тази роля.
Вестник Wiener Zeitung коментира : Над всички изпълнители със своето внушително въздействие бе Красимира Стоянова, притежаваща изумително красив тембър.
Вестник Der Standart обобщава: Безупречна интерпретация на Маршалката - достойно, убедително артистично присъствие на Красимира Стоянова. Мек, лирично звучащ сопран с брилянтни височини. Неземно красиво и нежно звучат изпетите от нея фрази в началото на заключителния терцет.
В специално интервю за слушателите на предаването “Алегро Виваче“ по "Хоризонт" Красимира Стоянова сподели интерсни размисли за изградения от нея образ на Маршалката в “Кавалерът на розата“ и направи съпоставка на двете сценични продукции в Залцбург и Виена, в които е участвала. Чуйте в звуковия файл.
За седма поредна година голямата поляна край река Видима до троянското село Дебнево ще събере изтъкнати музиканти от България и чужбина. Фестивалът започва на 30 юли и ще продължи до втори август. Културеният форум носи името JAM ON THE RIVER. Подготвили сме много музикални изненади за нашите гости, разказа пред БНР организаторът..
Творци от 8 до 81 години участваха в 40-ото издание на пленера по рисуване във Вършец . Той се проведе през миналата седмица и завърши с изложба на създаденото от 20-те художници от региона. Картините бяха изложени в двора на къщата на Съюза на българските художници в курортното градче. Освен създадените над 70 картини и творби, по-важното за..
Заради ударната вълна от паднала наблизо ракета, която изпочупи стъкла на сградата на Операта в Тел Авив, премиерата на “Турандот“ от Пучини – последна за сезона, беше не в края на юни, а през юли. За най-нетърпеливите в едно от фоайетата се състоя концерт-лектория с избрани арии от творбата, изпълнени от студентите в специализирания клас на..
В осмото издание от 32-я летен сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20.05-21.00 ч.: Разговор със сопрана Красимира Стоянова, диригента Павел Балев и продуцента Георги Еленков за звукозаписната работа по предстоящия моцартов албум на българската оперна прима със Симфоничния оркестър..
Ако сте ценители на съвременното изкуство, до 21 ноември в къщата музей "Вера Недкова" в София, която е филиал на Националната художествена галерия, можете да разгледате новата изложба "Метафора на паметта" на художничката Деница Тодорова. Тя е завършила живопис в Кралската академия за изящни изкуства в Антверпен. От 20 години..
От днес - 18.08, на големия екран тръгва документален филм за певицата Милена Славова. Лайтмотивът "И никой не пита защо" е избран за заглавие на лентата. Ние се познаваме повече от 30 години, разказа пред БНР режисьорът Марио Кръстев. "Тя наистина си задава много въпроси и се чуди защо другите не го правят. Милена е запазила чистотата си...
В столичната галерия "Арт 158" беше открита изложбата "Да запазим "Корал": Безполезни изкопаеми 2025". В нея се срещат изкуството, екологията и протестът срещу застрояването на българското Черноморие. Тя е свързана със стремежа да запазим това място, обясни пред БНР кураторът проф. Борис Сергинов. "Показват се неща, които са намерени..
Убеден съм, че има обществена потребност за отделянето на горския сектор в самостоятелно ведомство с неговите отговорности. България все още е за..
"Става все по-топло. Сега юли е с 2.7 градуса над нормата". Това обясни пред БНР проф. Георги Рачев, климатолог и преподавател в СУ "Св. Климент..
Максималният размер на държавната помощ за пострадалите от пожарите е 1914 лв. Това заяви пред БНР Анелия Василева - началник отдел "Социални и семейни..