До края на месеца в Плевен ще приключи цялостната подмяна на контактната тролейбусна мрежа. С новата транспортна схема се очаква да бъдат свързани най-отдалечените точки на град. Въпреки забавянето от първоначалните срокове, благодарение на усилената работа, остават само две кръстовища за рехабилитиране.
Ангел Несторов, управител на фирма "Тролейбусен транспорт", разказа за предимствата на новата контактна мрежа:
Такъв аналог на контактна мрежа в България няма. Използва се в Чехия, Полша, Италия и цяла Западна Европа. Основното предимство на тази контактна мрежа е по-високата скорост на движение на тролейбусите. Тя позволява до 50 километра в час.
Плевенчани вече използват и нови тролеи, за сигурност на пътниците, а и за да се опазят от вандали, са снабдени с камери.
Има доста случаи на злоумишлени действия, по-скоро на побоища в тролейбуса, или на кражби. С тези камери се откриват, заяви още Несторов.
Средствата са по европейска програма за интегриран градски транспорт и общо за проекта са над 23 милиона лева. Като краен резултат, плевенчани до месец ще се придвижват и до най-отдалечените точки на града бързо и удобно.
В Деня на Европа посланичката на Украйна в България Олеся Илашчук коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" бъдещето на Украйна в Европа,..
Българският културен институт във Варшава, съвместно с посолството на България, Археологическия музей в Познан и Историческия музей град Свищов..
Риторичен въпрос към специалистите и към всеки от нас. Защото в основата му са поставени огромното недоверие и "анатемосване" на ваксините. Въпреки..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg