По време на Увертюрата става размяната на ролите. Принцът се преоблича като обикновен благородник, а неговият камериер – като принц. Двамата решават да свикат бал и да огледат девойките от царството, а необезпокояван, принцът да си избере жена. Всъщност той си избира Пепеляшка още преди бала. Предрешен, той попада в нейния дом и само тя му дава вода и ябълка да се подкрепи. Отделно дава и някоя пара и на магьосника (с него е заменена кръстницата - вълшебница). Той пристига в инвалидна количка и проси милостиня. Самата Пепеляшка е покорена от рицарския жест на предрешения принц, който я спасява от удаване в кладенеца, където я е бутнал вторият й баща (с него е заменена злата мащеха), когато тя също пожелава да отиде на бала. Още тук сюжетната линия бе ясна, но бе истинско зрелище да се наблюдава сцената на бала. Уго Гуалиардо – артистът, който изпълняваше ролята на втория баща, освен, че пее прекрасно, се оказа и много вещ фокусник и мало и голямо се забавляваше от неговите сръчни изпълнения. Двете сестри на Пепеляшка пристигнаха облечени в стилни рокли (много по-хубави от премяната, която Пепеляшка получава от магьосника, за да отиде на бала). Но най-интересни в тях се оказват шаловете, които се превръщат с помощта на конци в лебед и лисичка и „оживяват“ в ръцете на опитни кукловоди. Прекрасни са и танците на малките духчета, които се въртяха по сцената невидими за главните герои, но видими за публиката. Невероятни и приказни, успяващи бързо да се превърнат от зала в двореца в градина или в скривалището на магьосника бяха декорите на сценографката Марилане Дефрез. За съжаление хрумките на режисьорката Режина Александровская бяха посвършили във второто действие, когато всяко нещо си идва на мястото. Сестрите разбират, че са се старали да се харесат на слуга. Пепеляшка, която е отказала да танцува с мнимия принц, а е предпочела рицаря, който я е спасил, разбира, че е направила правилния избор и се оказва царска годеница. Вместо пантофка, тя губи гривната си, но това са само подробности. А вместо в тиква, превърнала се в каляска, тя пътува на балон, където може да покани и своя избраник. В последния момент се промъква и камериера му.
А накрая видях и разплакани деца. Те плачеха, защото спектакълът вече е свършил!
Тази вечер трупата на балет "Арабеск" ще представи на сцената на Музикалния театър първата си за сезона премиера - три танцови миниатюри, обединени от заглавието "Вива ла класика". Заглавието подсказва посоката, в която се насочва "Арабеск". Три заглавия от големия класически репертоар - "Лебедово езеро" от Чайковски, "Дон Кихот" от Рихард Щраус и..
През далечната 1967 година легендарният диригент Димитър Димитров слага началото на Декемврийските музикални дни в Стара Загора. След откриването на новата..
В рубриката "Културен отпечатък" на Рождественското издание на "Terra Култура" се върнахме назад във времето, за да си припомним как са отбелязвали Бъдни..
Имаше време, когато – за да бъде представен – се даваше пример, че именно той е общото между римейка на "Бен Хур", популярния американски сериал "24" и..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg