Според синдикалните организации готвената концесия е неизгодна. От КТ "Подкрепа" смятат, че ако летището продължи да се управлява от държавата, в бюджета ще постъпят повече от 2 милиарда лева. Тодор Митов разясни за предаването "Преди всички" аргументите за протеста:
Държавата е хвърлила тук толкова пари, защото ние сме държавно предприятие - 800 милиона за инфраструктура. Това са метро, пътища. Толкова милиони сега ги изплащаме – Терминал 2, самото летище ще го изплаща. И когато трябва да събираме само пари, да ги даваме на държавата, ние даваме на някой друг. Народът роптае срещу всички концесии.
Право на концесионера е да повиши цените на услугите, допълни Митов. Служители на летището също са против концесията и в момента са притеснени за бъдещето си. След протеста синдикатите ще решават какви ще бъдат следващите им действия.
Летище Балчик го издържа Летище София. ВИП "А", където е правителственият отряд 28, също го издържа Летище София. Когато дадат под концесия Летище София, ВИП залата, правителствената, ще си бъде за сметка на държавата. Това са загуби за държавата.
Министърът на транспорта Ивайло Московски обаче беше категоричен, че концесията няма да бъде прекратена, каквото и да правят профсъюзите. Към момента процедурата по отдаване на концесия на Летище София е спряна временно заради подадена жалба в Комисията за защита на конкуренцията от арабски консорциум за неплатени суми по неустойки.
Какво е "съдебна реформа" в контекста на предстоящия избор на главен прокурор у нас, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Борис Митов ,..
С началото на Новата година Марк Зукърбърг, собственикът на Фейсбук, съобщи, че Meta – компанията майка на Facebook, прекратява програмата си за..
За протестите в Грузия, дори и на Коледа и Нова година, разказва от първо лице Темука Капанадзе, инженер, един от многото протестиращи в Тбилиси през..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg