При дерайлирането на бързия влак София - Варна тогава загина неговият колега Венко Тодоров, а четирима от пътниците получиха наранявания. Това е втора присъда на първа инстанция срещу Тиляшев, след връщането на делото от Апелативния съд в Пловдив за разглеждане от друг съдебен състав. Предишният осъди локомотивния машинист на 8 години и 6 месеца затвор. В 15-дневен срок присъдата ще бъде обжалвана пред Апелативния съд в Пловдив.
Съдия Марияна Христакиева осъди Тиляшев за престъпление по непредпазливост и го лиши от правото да упражнява професията „локомотивен машинист“ за срок от 8 години след влизане на присъдата в сила. Съдът отхвърли обвинението на прокурор Ваня Меранзова, според която престъплението е особено тежък случай.
Според един от адвокатите на обвиняемия – Венцислав Димитров първи на мястото на произшествието са пристигнали служители на Министерството на транспорта, БДЖ и НКЖИ, а не следователите. Адвокатът посочи още, че има системен проблем при разследване на ЖП катастрофите в България. Той се позова на открита пред Европейската комисия процедура за конфликт на интереси заради факта, че Бойчо Скорбански, ръководител на звеното за разследване на тежки транспортни произшествия, е подчинен на министъра на транспорта.
Още по темата - в звуковия файл.
Лъчезар Лисицов , журналист от "Клуб Z", коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" какво е да си парламентарен репортер днес. "Повечето..
В рубриката "Архивите са живи", обръщаме поглед към един от най-ярките символи на българската литература – Пейо Яворов. На днешния ден по нов стил, преди..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg