Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

„Бурята”, радиопиеса от Кирил Буховски, е новата премиера на Радиотеатъра

БНР Новини

Първата пиеса на Кирил Буховски, която прочетох, ми каза, че това момче има вроден драматургичен талант, много добър, наситен и многопластов диалог, както и чувствителност към детайла и сложността на човешките отношения. Не споделям култа към младостта, който от доста време превзе мисленето в България, но напълно споделям идеята младите да имат достатъчно поле за опит, изява и учене. Това е и една от задачите на Радиотеатъра – да издирва талантливи млади хора и да им осигурява възможност за работа. Затова поканих Кирил в Радиотеатъра, а той отговори на поканата ми не като приспособи свой готов текст, а като написа нова радиопиеса специално за нас. Мисля, че ненапразно отворихме вратите на редакцията за Кирил Буховски и „Бурята” се увенча с успех.
И така, Кирил е на 26 години. Завършил е Националната художествена гимназия, после Художествената академия. Преминава през едногодишен актьорски курс в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов” при професор Надежда Сейкова. По същото време написва пиесата „Ние сме вечни!”, с която печели конкурса за нова българска пиеса на театър „София“. Наградата е реализация на драматургичния му текст на голямата сцена на театъра под режисурата на Василена Радева. През лятото на 2016 година Кирил бива изпратен от фондация „Стоян Камбарев” като български представител на международния фестивал за млади театрални автори Europe Interplay в Швеция. В момента подготвя нов документален спектакъл в колаборация с театрална формация Vox Populi.
Постановката на „Бурята” е дело на Тея Сугарева – при нас това е втората ѝ режисьорска работа. Тя работи активно в театъра, но споделя, че от радиотеатъра научава много – концентрацията само в звука, в тишината, в актьорските гласове, „слушането без виждане” е неоценима школа.
На добър час на творческия път на Кирил Буховски и Тея Сугарева! И приятно слушане!



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Антиутопията "Восъчко" в ефира на "Христо Ботев"

Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..

публикувано на 01.11.24 в 16:15

Мир, обратното на война

Йохан Волфганг Гьоте – писател, драматург, учен, философ и политик, е роден през 1749 г. И преди, и след неговия живот, човечеството не спира да воюва. Неизвестно защо. Но битките са междуличностни, междудържавни, световни, сякаш неизлечими. С "Ифигения в Таврида" хуманистът Гьоте предлага различно решение. Не случайно мястото на действието е в храма на..

публикувано на 12.09.24 в 11:56
Първото издание на „Под игото“ на български език

Величието на "Под игото": препотвърждаване

На 8 юли в рубриката "Радиоколекция" на Радиотеатъра, започваща в 0.15 часа, тръгва феноменален проект: "Под игото" на Иван Вазов под адаптацията на актьора Руси Чанев. Големият наш артист се заема с начинанието след като преподавателите в българските училища в чужбина му разказали колко е трудно за техните питомци да вникнат в текста на Патриарха..

публикувано на 06.07.24 в 16:15

Седмица на животните в Радиотеатъра за деца

На своите най-малки слушатели Радиотеатърът предлага от 13 до 19 май "Седмица на животните". Животните са герои на много народни приказки, а често и писатели ги вземат за свои персонажи, за да изкажат вълненията и тревогите, които изливат с перото си. Оскар Уайлд например, който със "Славеят и розата" ни разказва за любов, преданост и..

публикувано на 12.05.24 в 09:35

Смислен разговор

"Не те виждам" е саркастична история, която Палми Ранчев разказва лирично. Сарказмът идва от болката по загубата на човешкото, а лириката - от обичта му към човека. Ще ви разсмее и ще ви натъжи. Без никаква автоцензура, авторът говори директно и нарича черното – черно, а бялото – трудно постижимо. Макар да е ситуирана сред безпътицата на..

публикувано на 10.05.24 в 18:02