На 29 септември и на 6 октомври във времето на Радиотеатъра ще чуете съответно първа и втора част на пиесата на Аугуст Стриндберг „Госпожица Юлия“. Тя е една от най-често поставяните по театралните сцени. Повечето големи театрални и кино режисьори са се опитвали да надникнат в нейната бездна и да обяснят дълбинните страсти, на които са подчинени героите и които довеждат госпожица Юлия до самоубийство. Всяка постановка и екранизация разпознава в тази бездна различни чудовища и подтици, комплекси от детството, неизречими желания, блянове и надежди, всички те предизвикват екстремните страсти на двамата герои. Едно от най-кратките определения за пиесата е, че тя е историята на едно съблазняване. Да, госпожица Юлия е съблазнена, но със същата убедителност бихме могли да кажем, че и Жан е съблазнен, че той също би могъл да стигне след време да самоубийство. Жертвата и палачът непрестанно сменят местата си. Бесовете вилнеят без почивка, хаотично и непредсказуемо променят посоката си на движение и формата си, както е в живота. По това именно и се познава голямата драматургия.
Режисьорът на радиопостановката Петър Бакалов е доловил неуловимите движения, дълбочината на депресивните състояния на героите, мътният хаос, на фона на които протичат трагичните им отношения. Участват актьорите Гергана Плетньова, Свежин Младенов и Ангелина Славова, а музикалното оформление е на Валя Бояджиева.
Дирекция „Култура“ на Софийска община и програма „Христо Ботев“ на БНР са сключили споразумение, че веднъж в месеца в новоремонтираната зала на ул. „Париж“ 1 ще се провежда слушане с публика на значими радиопиеси от фонда на Националното радио.
Очаквайте на 18 септември от 17.30 часа премиерния спектакъл на Радиотеатъра „Госпожица Юлия“ от Аугуст Стриндберг. Режисьор Петър Бакалов.
Входът е свободен.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
Режисьорът и създател на една от най-успешните театрални формации "Кредо" Нина Димитрова е навъртяла стотици хиляди километри с турнета и фестивали по..
"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg