На училище на 18 март 2020 година – възможно или невъзможно е дистанционното обучение? Каква е гледната точка на родителите, директорите на частни и държавни училища и учителите.
Във връзка с необходимостта от дистанционно образование за намаляване на въздействието от затварянето на училищата заради Covid-19 ЮНЕСКО публикува препоръки, които засягат планирането на база готовност, интернет свързаност, цифрови умения на учители и ученици, избор на най-подходящи инструменти, нуждата да се гарантира включване на всички, план на учебните занимания, преподаване на нови знания...
Александър Ангелов – председател на Центъра за творческо обучение (центърът, който от 3 години въвежда така нареченото „Училище в облака“ и „Класна стая в облака“) – разясни в "Нашият ден какви са моделите и стъпките, които предстои да се предприемат в българското образование.
"Моделът е начин на организация на един клас или на цяло училище, в който всеки ученик в раницата си ще има лаптоп или друго устройство, с което всеки ден ходи на училище и се прибира вкъщи. Това означава, че учителите и учениците няма вече да сменят учебници, тетрадки и други източници. Този модел е изключително развит от около 20 години в САЩ, в Скандинавските страни и в други европейски страни. Сега в България се провежда пилотно и бих казал, със забележителен успех в осем училища в три града – в Пловдив, в Бургас и в София...
Виртуалната класна стая
"Всеки ученик и учител има свой електронен профил и може да използва някаква електронна платформа. Ние препоръчваме Гугъл класна стая, която се използва ежедневно от 100 млн. ученици и учители. С един кпик учителят може да изпрати до всички ученици материал за четене, видеоматериал или тест, или форма за обратна връзка, или задание за проект, и инструкции към този материал. Учениците могат да бъдат групирани по проблеми.
Когато училището има облачна платформа, тези ресурси автоматично се събират на едно място. Така че, когато е необходимо да се използват за следващ проект или да бъдат споделени с родители, това не представлява допълнително усилие."
Възможно или невъзможно е дистанционното обучение? Разговор с колегите и родители Таня Любенова, Росица Александрова и Калина Станева.
Коста и Петър Петрови, баща и син от Варна, отглеждат стриди в басейна на Черно море, край брега на село Кранево. Начинанието им има своите успехи и предимства – вкусът на стридите, растящи в Черно море, е своеобразен и специфичен, а качеството им е безспорно. За разлика от закътаните фиордни заливчета на европейските брегове на Атлантика, Черно море..
В днешното евангелско четиво на пръв поглед основно място заема чудесното нахранване на няколко хиляди души с две риби и пет хляба. Нека се замислим кое е накарало хилядното множество да последва Спасителя в пустинята, изоставило ежедневните си тегоби. Силата на словото със своята истинност така захласва народа, че той забравя времето и телесните си..
Съвременните диктатури, разпада на либералната демокрация и ролята на журналистите в борбата с пропагандата – коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" доц. Георги Лозанов , философ и преподавател във ФЖМК на Софийския университет "Св. Климент Охридски". "Опасността от автократски режими беше изразена достатъчно ярко и професионално от..
Промените в Закона за еврото коментира в "Мрежата " по програма " Христо Ботев " Петър Ганев от Института за пазарна икономика "Всичко това се прави с идея за концентрация на власт. Използва се момента да се концентрира власт в институции, в Министерски съвет, въобще в правителството, най-общо казано. Генералната репетиция в..
Промените в Закона за еврото коментира в "Мрежата " по програма " Христо Ботев " Петър Ганев от Института за пазарна икономика "Всичко..
Съвременните диктатури, разпада на либералната демокрация и ролята на журналистите в борбата с пропагандата – коментира в "Мрежата" по програма "Христо..
"Болестта е нощта на живота, тежко поданство. Всички имаме по рождение двойно гражданство: в царството на здравите и в царството на болните. И макар че..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg