Тази седмица магазините в моловете у нас отново са достъпни за клиентите си. Какъв е начинът, по който моловете променят културата на поведение и потребление? Как става ценообразуването във и извън тях? Как иновациите променят света на търговията? Какви са методите, които моловете и големите магазини прилагат, за да ни накарат да похарчим повече? Как да се предпазим от излишното пазаруване?
Проф. Катя Владимирова коментира темата в "Нашият ден".
"Обикновено младите хора са склонни да пазаруват повече. Ако продажбата е съгласувана с голямо внимание към клиента, с комплименти към него, със сърдечни препоръки, тогава и по-възрастните се поддават на внушения. Възрастните помнят и другото обслужване, когато имаше ограничен брой стоки... И сега едно по-голямо внимание от страна на продавачите към тях би ги накарало по-лесно да купуват. Това е психологическият метод – той е много важен в продаването."
Активната роля би следвало да принадлежи на продавача
"Продавачите все още са твърде различни – зависи къде са и какво продават и кои са им главните клиенти. Има различни поведения сред продавачите."
Факторът цена
"Тези, които не знаят цената на парите, лесно купуват. Тези, които имат по-голям бюджет или друг им дава парите, по-лесно харчат. Тези, които имат по-ограничен бюджет, обикновено са по-внимателни. Може би с възрастта човек става опитен в тези взаимоотношения."
Търговски хватки – продукти примамки
"Много е важно поведението на продавача. Изключително важно е да предразположи купувача, да намери към него индивидуален подход. Влияят много неща – и култура, и възпитание, и опит. На съвременния етап се изискват много качества от продавачите. Отмина отдавна епохата, когато продавачите предопределяха сделката. Сега са купувачите насреща. Ролята на продавача все още се подценява дори от самите работодатели."
Култура на потреблението
"Първо, човек трябва да бъде по-информиран, да има сравнителен подход. След това да преценява качеството. Много е важна и информацията, която подава продавачът. Той трябва да се опита да усети купувача и да може да го насочва към покупката. Купувачите са много различни. Има такива, които са много прецизни, предварително се информират за стоката и за разликата в различните магазини. Продавачите трябва да насочват купувачите много умело, защото може да има обратна реакция от клиента, когато е твърде много насочван..."
Чуйте повече в звуковия файл.
“В МОЛА всички въпроси имат отговор и ти вече преставаш да питаш“, това е фраза от текст във в. “Култура“ – “Културата на мола“, написан от Правда Спасова преди почти 11 години. Колко по-различна е сега ситуацията и има ли културна и..
“Молът е пластилин, моделиран от потребителите. Той няма едни и същи характеристики“, казва в “Нашият ден“ доц. Зорница Йорданова, преподавател в УНСС, в седмицата, в която магазините на българските молове са отново достъпни. “Във всяка страна..
Една от трите задушници, наречена още велика е в съботата преди деня на безплътните сили – Архангеловден. А е вангелско четиво от тази неделя е притчата за богаташа и бедния Лазар. Християнинът не следва да се съобразява с икономическите, обществените,..
Какви са новите решения за сигурността на Европа след международната среща, организирана от "Капитал" – коментира Петър Карабоев в "Мрежата" по програма "Христо Ботев". Контекстът на форума "Очевидно е, че имаме проблем на Изток, говоря за..
Извън добре познатите имена на пр. Паисий Хилендарски, св. Софроний Врачански и Неофит Бозвели, има и друга, по-малко разказвана страна на българското будителство – онази, която принадлежи на представители на останалите вероизповедания. Безспорно,..
Село Веселие се намира в община Приморско и в него живеят около 500 човека. Разположено е в долина, близо до река Ропотамо, в Странджа планина и е на 30 километра от областния си център Бургас. За съществуването на живот от дълбока древност около селото..
В рамките на официална церемония бяха отличени трийсет от най-ярките визионери, вдъхновители и лидери в различни сфери на бизнеса и предприемачеството, сред които архитектура, медицина, финанси, изграждане на soft skills, създаване на декори,..
Общественият ни вековен сън, същината на будителството и новите служители по почтеността коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Антоанета..
Как прокурори биват отстранявани, когато работят по конкретни журналистически разследвания, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Николай..
Първият българин, който е спечелил Гранд приза на хайку конкурса, организиран от Мемориалния музей на поета Мацуо Башо, е поетът Владислав Христов...
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg