“Молът е пластилин, моделиран от потребителите. Той няма едни и същи характеристики“, казва в “Нашият ден“ доц. Зорница Йорданова, преподавател в УНСС, в седмицата, в която магазините на българските молове са отново достъпни.
“Във всяка страна в зависимост от потреблението, в зависимост от хората, в зависимост от културата на потребителите, той всъщност бива видоизменен. В САЩ моловете са един вид, в Дубай са съвсем различни, в Европа в голяма част от страните дори липсват молове. Поради простата причина, че обикновено молът е една алтернатива за място, където се събират хората. Той не е само мода, не е само магазини. Всъщност това са и тенденциите, в които се движи целият сектор.“
“Искам да подчертая, че този сегмент от икономическа и бизнес перспектива, не искам да използвам силната дума – “залязване“ и “залез“, но всъщност той в последните няколко години все повече намалява своята икономическа стойност за потребителите, защото, особено в България, все повече се появиха и други алтернативи за младите хора. Парковете се пълнят, има най-различни форми и това е сигнал за моловете, че те трябва да започнат да се променят и те вече го правят.“
Как се променят
“Не мога да кажа конкретно и само за българските молове, защото това са световни тенденции. Доколкото преди молът се схващаше като място, където човек може само да пазарува, това вече не е така. Много често моловете са притегателна сила за тинейджърите, но не за да ходят по витрините, а заради най-различни изложби, събития. Все повече моловете имат много по-големи места за забавления. Тенденциите са точно тези, въпреки цялата пандемия и осигуряване на защитност и сигурност за потребителите и посетителите им, те трябва да останат да бъдат притегателна сила, място, където човек може да отиде да се срещне с приятели“, подчертава доц. Йорданова.
Повече за тенденциите в развитието на моловете можете да чуете от звуковия файл.
“В МОЛА всички въпроси имат отговор и ти вече преставаш да питаш“, това е фраза от текст във в. “Култура“ – “Културата на мола“, написан от Правда Спасова преди почти 11 години. Колко по-различна е сега ситуацията и има ли културна и..
Тази седмица магазините в моловете у нас отново са достъпни за клиентите си. Какъв е начинът, по който моловете променят културата на поведение и потребление? Как става ценообразуването във и извън тях? Как иновациите променят света на търговията? Какви са..
В редакция "Хумор и сатира" акъл имаме за всички, че и ще остане. Ето например достатъчно акъл как да бъде изградена бързо и без особени вложения от наша страна стратегическата магистрала до Видин. Отговорните за това фактори, разните там..
На вчерашния 4 февруари 2024 г. 22-годишна жена намушка няколко души в центъра на София. В ефира на "Lege Atris" психиатърът Цветеслава Гълъбова коментира случая и постави акцент върху проблемите в системата за психично здраве в България. Жена..
Тема с продължение: Какво се случва с наредбите, засягащи парантерално хранене, какво дело в Административния съд на София предстои на 7 февруари – интервю в Lege Artis с д-р Антоанета Тончева , генетик и член на сдружението "Общност Мостове"...
Катедра "Радио и телевизия" към Факултета по журналистика и масова комуникация на Софийския университет "Св. Климент Охридски" организира среща с училищните медии в страната в рамките на своя годишен фестивал. Това обяви доц. Жана Попова в ефира на..
За естетичната медицина – регулацията, опасностите и решенията говорим в Lege Artis, след като министърът на здравеопазването Силви Кирилов разпореди преглед на нормативната уредба в сферата. Регионалните здравни инспекции, от своя страна, започнаха..
2024 г. донесе значителни промени в пазара на недвижими имоти в България. Според доц. Мирослав Владимиров, икономист и член на борда на директорите на..
В днешното издание на предаването "Време за наука" разгледахме темата за "данък наследство" и семейните фантоми. Обсъдихме как от родителите си..
Днес (5 февруари) се навършват 40 години от откриването на Експерименталния сатирично-вариететен театър към Дома на хумора и сатирата в Габрово . Негови..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg