Петър Чухов – майсторът на краткия стих, майсторът на стиха, който разказва истории, майсторът на стиха, който открива истини, има премиера на своята нова поетична книга "Есенен Великден" на 3 юни в рамките на културната програма на Пролетния базар пред НДК.
За него проф. д.н. Пламен Дойнов, поет, драматург, литературен историк и критик, ректор на Нов български университет, казва: „Няма друг в българската поезия от началото на 21-ви век, чийто почерк толкова внимателно да работи върху преобръщането на всекидневните гледки и ситуации в смислови бездни и височини. Чухов опитомява света, като го преобразява по целия вертикал от възможни значения. Независимо дали се изкачва нагоре (към Бога), или слиза надолу (към Ада), Петър Чухов знае пътя – и за двете се изискват уменията на алпинист, който, вместо върху обезопасяващо въже, издевателстващо се люлее върху въжения мост на поетическата ирония.“
"Всеки ден не е Великден, но всяко излизане на книга се превръща в своеобразен Великден за този, който я е написал. Премиерата на стихосбирката "Есенен Великден" в София би могла да бъде и на куково лято, но ще се състои в края на пролетта – на 3 юни (четвъртък), от 19 ч. в Литературния кът на АКБ, Парк НДК, където авторът, точно 20 дни преди юбилейния си рожден ден, заедно с известния си колега по перо, поетът, драматург, литературен критик и историк проф. д.н. Пламен Дойнов, ректор на Нов български университет, ще се опита да обясни има ли смисъл от излизането на тази книга".
Редактор на "Есенен Великден" е Емануил А. Видински, художник – Капка Кънева, изд. "Жанет 45".
Петър Чухов представи новата си поетична книга "Есенен Великден" специално в "Артефир":
"Истински специалната книга за рождения ми ден ще излезе в средата на юни – тя е сборна от първите ми 5 книги. Това е по-скоро юбилейното издание "Запокитеност“ (2021). Това е по-специалното лично за мен. В "Есенен Великден" съм се опитал да избягам от този по-лековат начин на изразяване и съм събрал по-дълги (за мен) стихотворения. Другото по-специално е, че тук като че ли иронията е малко по-приглушена и е по-меланхолична тази книга.
Като цяло, с напредването на възрастта човек е склонен да се вглежда повече в себе си и да се приема, може би. Поне при мене е така. И не само да приема себе си, но и границите. Границите са много важни... Границите са много по-ясни, по-застрашителни, но, от друга страна, възпитават едно смирение.
За съжаление моята поезия е доста кратка и може би по-събрана. Докато аз харесвам и бих искал да пиша стихове, в които е събран целия свят по един пъстър начин. Но при мен нещата се случват много концентрирано и това не ме удовлетворява, но трябва да го приема. Както, ако съм сатиричен актьор, трябва да приема, че няма да мога да изиграя Хамлет... Аз съм един, не мога да го нарека трагически поет, но да го наречем един вгледан в една точка поет. Човек винаги желае това, което няма. За мен писането е едно силно концентрирано преживяване, особено на поезия. За мен са важни определени енергии, които избликват."
Чуйте повече в звуковия файл.
Участвал на фестивали и четения в Словакия, Северна Македония, Япония, Хърватия, Словения, САЩ, Литва, Швейцария, Румъния, Унгария, Германия, Швеция, Турция, Албания и Русия. Пише музика и текстове, свирил и свири в различни рок групи, а с групата за поезия и алтернативен рок „ЛаТекст“ представя стихотворенията си.
Член на Управителния съвет на Българския ПЕН.-център, Сдружение на български писатели, Хайку клуб „София“, World Haiku Association и Musicautor.
Пламен Антов е писател, пътешественик, литературен теоретик и историк, който следи отблизо процесите в съвременната българска литература. Като писател, той работи в различни жанрове – проза, поезия, пътеписи. Новият му сборник с разкази се нарича "Нагоре по реката назад " . В рецензията си за книгата Антония Апостолова я определя така:..
"Писма до… Документален разказ за едно все още неразкрито престъпление" със сценарист и режисьор Николай Поляков ще се играе на сцената на галерия "Прегърни ме" в петък (21 февруари) и на следващия ден в събота (22 февруари) от 19 ч. Такъв е форматът на проекта "Осем театрални етюда", който се реализира с подкрепата на Национален фонд "Култура". В..
Румен Денев представя тази вечер (20 февруари) романа си "Бреговете на Бохемия" в клуб "Писмена", НБКМ. Редакторът на книгата Деян Енев определя книгата като шпионски роман, макар тя да се движи по-скоро формално по правилата на жанра, тъй като историческите събития и герои, свързани с сюжета, са съвсем реални, дори са с истинските си имена, като..
Изложбата "Академията в Княжество и Царство България", с куратор Милена Балчева-Божкова, представя ранната история на Художествената академия, изтъквайки ролята на българските владетели в нея. Тази роля - може би по инерция - дълго оставаше в сянка, затъмнена от приноса на общественици, художници и първи преподаватели в Рисувалното училище. И тях ги..
Kicked a building lately?* ("Архитектурна критика след дигиталната революция") се нарича книгата на доц. д-р арх. Анета Василева, събрала текстове писани за различни издания, включително и за блога на WhATA асоциацията. Заглавието е цитат – така се нарича и книгата на Ада Луис Хъстабъл, една от най-влиятелните архитектурни критички на 20в. В Книгата..
Видеопоредицата "Сградите разказват" е нова инициатива на Регионалния исторически музей - София. Археолозите Йордана Николова и Валентин Витанов, които..
Националният център за обществено здраве и анализи изнесе статистически данни, според които над 30% от децата между подрастващите са правили опит да..
"Небе, голямо колкото земята. С перо и четка за Добруджа" – така е озаглавена антологията, която наскоро излезе от печат и предстои да бъде представена..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg