"Украси и гримаси" – изследването на Надежда Стоянова намира в литературата от 20-те и 30-те години на 20 век интерпретации и на моден Париж, и на карнавалът и на дендито и на страстния моден танцьор и още много различни посоки на темата.
"Модата е едно от лицата, през които можем да видим модерността в междувоенните години. Българската култура и литература е много резервирана по отношение на модата. Модата се мисли като "криворазбрана цивилизация". И някак през междувоенните години изведнъж започва да се появява едно по-сложно осмисляне на модата като едно от лицата на модерното.
"Вестник за жената" от това време не е само вестник за модни силуети, но и за култура – когато говорят за мода там , авторите правят рефлексия за себе си. От статията "Венера Милоска и тънката линия" може да се разбере например, че важно е не човешкото тяло да е крехко, а да е гъвкаво, силно и устойчиво, за да може да се справи със ситуацията. Тоест модата носи устрема към живота, тя е жизнена практика, един от изразите на витализма на епохата. Това не означава, че нямаме достатъчно критика към това явление в различни измерения".
Чуйте Надежда Стоянова в "Артефир".
Д-р Надежда Стоянова е преподавател по българска литература в Софийския университет "Св. Климент Охридски". Автор е на монографията "Възходът на слънчогледите. Българската литература от 20-те и 30-те години на ХХ век: опити с времето" (2015), на литературоведски статии и студии, публикувани в специализирания научен печат. Част е от редакционния екип на сп. "Филологически форум".
Сред зимния хлад на февруарския Берлин от вчера киното диша и говори с всички езици на света. Започна 75-то издание на Международния кинофестивал Берлинале – пространство за разказване на смели истории, които разтърсват и променят. В "Нашият ден" от Берлин се включва журналистът Юлия Владимирова , за да сподели впечатления от откриващата..
Това трябваше да е разговор за театър и литература, но всъщност е разговор за любовта. Театралният режисьор и писател Йордан Славейков е събеседник в "Нашият ден" на 14 февруари. "В мен се борят романтик и циник, но аз вярвам, че няма по-голяма сила от любовта и от всички неведоми пътища на сърцето, през които ние стигаме до нея" , твърди..
Френският институт посвещава своята кинопрограма през месец февруари на една от най-очарователните актриси в съвременното френско кино – Адел Екзаркопулос, която е номинирана в категорията за " Най-добра актриса " на тазгодишните филмови награди " Сезар " . В навечерието на 50-ата юбилейна церемония на престижните френски..
Семестриалната изложба на ателие "Керамика" на Нов български университет се нарича Fun & Games и беше открита в галерия "Сердика" с галеристка Клара Арнаудова. Заглавието е препратка към работния, обучителния и творческия процес на студентите. В света на дуализма, от който сме част, позитивното и негативното вървят ръка за ръка, четем в анонса за..
Ася и Радослав Рачеви разказват за изкуството на дублажа и какви са неговите специфики, как се изгражда образ само с глас зад кадър и какво трябва да притежава един актьор, за да практикува този занаят. Гласовете им са сред най-емблематичните в бранша. Те са куклени актьори, завършват НАТФИЗ в класа на проф. Димитър Стоянов и са сред..
Българският фармацевтичен съюз отбеляза 18 години от създаването си, като отново заяви пред журналисти и управляващи своята твърда позиция срещу..
Димитър Йосифов, първият български естраден певец, навършва 90 години точно на 13 февруари. В "Нашият ден" разговаряме с легендата на българската..
В Софийската градска художествена галерия предстои закриване на изложбата "Европа в България. Отражения на европейски художествени направления в..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg