Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Актрисата Елена Замяркова: Всеки момент на терен е като час в училище

Снимка: Личен архив

Елена Замяркова завършва средното си образование в Езикова гимназия „Бертолт Брехт“ в Пазарджик. През 2017 г. се дипломира в НАТФИЗ „Кр. Сарафов“ в класа на проф. Ивайло Христов. По време на следването си участва в четири дипломни спектакъла, сред които „10 в Лондон“ с реж. Малин Кръстев и „Комедия от грешки“ на реж. Мартин Киселов.

През студентските години се е снимала и в дипломни късометражни филми, както и в реклами. Участва във филма на Ивайло Христов „Каръци“. Обича и умее да танцува, да пее и готви, спортува. Понастоящем е част от трупата на ДКТ „Константин Величков“ – Пазарджик.

“Винаги съм мечтала да снимам, но когато не си снимал, нямаш 100% представа как трябва да изглежда тази индустрия и се впускаш с отворени обятия, искаш да научиш още и още.

Рано ми е да кажа дали съм имала разочарование. Мисля, че трябва да се снима повече и да има много повече въвлечени актьори във филмови проекти и да трупаме опит. В момента това най-много куца – финансирането, забавянето на проекти и липсата на кастинги.

Един киноактьор трябва да бъде много рефлективен и да използва всеки един момент на терен. Дали да си вземеш въздух, или да разговаряш или не разговаряш с някой, за да може след това да влезеш на чисто и вярно в целта. За мен всеки едни момент на терен е като час в училище, който използвам, за да трупам за напред“.

Това казва актрисата в интервю за БНР.

“Каръци“ беше моят първи филм. След като се дипломирах, първото свободно лято, имах първия си пълнометражен филм. Режисьорката Светла Цоцоркова ме откри и ме покани на кастинг, кастингът продължи доста дълго. Може би два месеца продължаваше да ми дава различни текстове и монолози, които да уча. Почти всяка събота и неделя се срещахме в един офис, където продължавахме да снимаме сцени, които са от филма или не са от филма“, казва още актрисата в ефира на “Нашият ден“.

“В сериала всичко се случва на много по-бързи обороти. Хванал си си персонажа, отиваш на терен, гримират те, обличат те и ти просто влизаш. Трябва само да си си научил текста и да действаш от името на този персонаж с бясна скорост, защото няма време и трябва да се свърши в рамките на деня.

В киното също е така, но програмата е разграфена малко по-свободно, за по-тежките сцени има малко повече време и си имал малко повече работа с режисьора. За мен най-фрапантната разлика е времето и скоростта на работа“, споделя още тя.

Чуйте пълния разговор в звуковия файл.

Снимки: личен архив
По публикацията работи: Зоя Димитрова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Колосът" – първите поетични стъпки на Силвия Плат

Единствената излязла приживе стихосбирка на Силвия Плат – "Колосът", вече има свой български превод на Румен Павлов.  На 22 октомври от 18:30 часа в Младежкия театър тя ще бъде представена с литературен пърформанс .  Стихотворения, откъси от писма, дневници, очерци и научни трудове ще бъдат обединени в един голям текст, куриран от преводача на..

публикувано на 21.10.25 в 15:30

Боклукът – криза или отправна точка за изкуство

Ако в социалните мрежи най-често споменаваната дума е "мафия“, и то не заради филмовите сюжети, на които сме се нагледали, а преди всичко заради бизнесите със сенчест произход, натиска върху общинската администрация и ескалацията на политическо напрежение, която се заформя постоянно, то редом до София в последно време стои битката на града с боклука...

публикувано на 21.10.25 в 13:25

Фестивалът "Пиано Екстраваганца" започва с рецитал на Антонио ди Кристофано

Музикалният фестивал "Пиано Екстраваганца" започва тази вечер с концерт на изтъкнатия италиански пианист Антонио ди Кристофано в Софийската градска художествена галерия. 15-то издание на едно от най-значимите музикални събития у нас и в Източна Европа отново ще предизвика гостуващи творци да изпълнят непознати и вълнуващи клавирни..

публикувано на 21.10.25 в 11:30
Нина Цанева и д-р Александър Александров

Българската култура като неделима част от културния живот на Европа

В "Нашият ден" гостува д-р Александър Александров – културен мениджър с над 20-годишен опит, реализирал множество инициативи за представяне на културните достижения на страната ни в чужбина. Александров е либретист, драматург, основател на сдружение "Лилавият лебед"– Виена (2010), с което е реализирал над 50 проекта, популяризиращи българската..

публикувано на 21.10.25 в 10:04

Спасена рисунка на Райко Алексиев отваря прозорец към миналото

"Краят на една година. Мюнхен 1923" се нарича камерната документална изложба която, кураторското дуо Свобода Цекова и Антон Стайков създават за Къща-музей "Дечко Узунов" в Казанлък. Основа на разказа става един шарж, който Райко Алексиев рисува на група свои приятели – интелектуалци и студенти по изкуствата, които по това време учат или специализират..

публикувано на 21.10.25 в 09:50