Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Актрисата Елена Замяркова: Всеки момент на терен е като час в училище

Снимка: Личен архив

Елена Замяркова завършва средното си образование в Езикова гимназия „Бертолт Брехт“ в Пазарджик. През 2017 г. се дипломира в НАТФИЗ „Кр. Сарафов“ в класа на проф. Ивайло Христов. По време на следването си участва в четири дипломни спектакъла, сред които „10 в Лондон“ с реж. Малин Кръстев и „Комедия от грешки“ на реж. Мартин Киселов.

През студентските години се е снимала и в дипломни късометражни филми, както и в реклами. Участва във филма на Ивайло Христов „Каръци“. Обича и умее да танцува, да пее и готви, спортува. Понастоящем е част от трупата на ДКТ „Константин Величков“ – Пазарджик.

“Винаги съм мечтала да снимам, но когато не си снимал, нямаш 100% представа как трябва да изглежда тази индустрия и се впускаш с отворени обятия, искаш да научиш още и още.

Рано ми е да кажа дали съм имала разочарование. Мисля, че трябва да се снима повече и да има много повече въвлечени актьори във филмови проекти и да трупаме опит. В момента това най-много куца – финансирането, забавянето на проекти и липсата на кастинги.

Един киноактьор трябва да бъде много рефлективен и да използва всеки един момент на терен. Дали да си вземеш въздух, или да разговаряш или не разговаряш с някой, за да може след това да влезеш на чисто и вярно в целта. За мен всеки едни момент на терен е като час в училище, който използвам, за да трупам за напред“.

Това казва актрисата в интервю за БНР.

“Каръци“ беше моят първи филм. След като се дипломирах, първото свободно лято, имах първия си пълнометражен филм. Режисьорката Светла Цоцоркова ме откри и ме покани на кастинг, кастингът продължи доста дълго. Може би два месеца продължаваше да ми дава различни текстове и монолози, които да уча. Почти всяка събота и неделя се срещахме в един офис, където продължавахме да снимаме сцени, които са от филма или не са от филма“, казва още актрисата в ефира на “Нашият ден“.

“В сериала всичко се случва на много по-бързи обороти. Хванал си си персонажа, отиваш на терен, гримират те, обличат те и ти просто влизаш. Трябва само да си си научил текста и да действаш от името на този персонаж с бясна скорост, защото няма време и трябва да се свърши в рамките на деня.

В киното също е така, но програмата е разграфена малко по-свободно, за по-тежките сцени има малко повече време и си имал малко повече работа с режисьора. За мен най-фрапантната разлика е времето и скоростта на работа“, споделя още тя.

Чуйте пълния разговор в звуковия файл.

Снимки: личен архив
По публикацията работи: Зоя Димитрова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Лекции за българско изкуство в ново квартално пространство

"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до края на 90-те години на ХХ век. Техен организатор е Петко Желязов, водещ и модератор в платформата "Рацио" и Кристина Тужарова, дългогодишен лектор и основател на инициативата "История на изкуството..

публикувано на 16.02.25 в 12:15

Философската поезия на Цочо Бояджиев в спектакъл на "Сфумато"

Носталгично дивертименто Люлееше лятото своите тежки камбани. По устните лепнеше сладкият сок на живота. Светът нямаше сенки. В реката се стапяха бавно дори неясните очертания на хоризонта. Аз знаех, че този ден няма да се повтори, но времето беше отключило катинара си и тихия ход на нашата смешна история отмерваха не часове и..

публикувано на 16.02.25 в 08:45

Обявиха победителите в VI Национален литературен конкурс "Вие пишете, ние четем"

Издателство "Библиотека България" обяви победителите от VI Национален литературен конкурс "Вие пишете, ние четем" . Над двеста автори участваха в тазгодишното издание на конкурса с поезия на тема: "Монолог на хвърления камък". С отзвук от завършилия VI Национален литературен конкурс в "Артефир" гостуват писателите и издатели Симеон Аспарухов и..

публикувано на 15.02.25 в 09:45

Ана Андреу Бакеро: Беше трудно, но важно да намеря баланса между емоции и историческа реалност

"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в България, за да представи своя дебютен роман, разказващ печалната история на Мафалда Савойска – сестра на царица Йоанна Българска. "Попаднах на историята на Мафалда изключително случайно",..

публикувано на 14.02.25 в 16:35

Даниел Келман за изплъзващите се послания на историческото

Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина Драгостинова и разказва историята на австрийския режисьор Георг Вилхем Пабст, който добива слава с няколко големи филма от епохата на немския експресионизъм.  Пабст остава спорна фигура и до днес..

публикувано на 14.02.25 в 16:25