В сезона на щастливите полети пилотът Марио Бакалов, капитан на Еърбъс 313 разказва в "Нашият ден" за пътниците зад гърба си и за летищата под краката си.
"Ние, пилотите, сме малко капсуловани в пилотската кабина отпред и имаме малък контакт с нашите пътници. И когато чуя след кацане, че хората ръкопляскат, това за мен, като пилот, е знакът, обратната връзка, от моите пътници/клиенти, че съм си свършил добре работата, и това е много приятно. То означава, че нашата работа се цени. Смятам, че това ръкопляскане е нещо хубаво и се надявам да не изчезне тотално.
Денят на един пилот зависи от това какъв точно е той – дали е пилот на къси полети (из Европа), или на дълги. Аз от няколко месеца летя из Европа. Моят ден е доста напрегнат. Може би повечето хора не знаят, че най-често аз летя 5 дни подред, като всеки ден имам между два и пет полета, което е много – това са двайсет и няколко полета... Всеки ден преспиваме някъде в Европа. Пет дни – четири нощувки. След това имам 2-3 свободни дни и отново след това – 5 дни полети. При дългите полети е различно.
Летищата, лесни или трудни за кацане, са много различни – като хора с различни характери. Причините за трудностите могат да са климатични, топографски... Всяко летище има своята специфичност – за всяко летище трябва подготовка."
Бакалов споделя, че няма страх по време на полет, а определя чувството като респект.
Целия разговор с пилота Марио Бакалов можете да чуете от звуковия файл.
Снимка – личен архив
В рубриката "Разговорът" на предаването "Нашият ден" журналистката Мила Василева от русенското издание "Бряг" сподели размисли за автоцензурата, за духа на свободното слово и за спецификата на общуването в един дунавски град. По думите ѝ "Бряг" е медия, която е възникнала сама и се финансира сама , без да разчита на външна подкрепа..
В рубриката "Времето на редактора" ви срещаме с един вдъхновяващ човек – директора на Историческия музей в Попово, Владимир Иванов . Поводът за разговора е не само впечатляващата работа на екипа, но и активното присъствие на музея в дигиталното пространство. Именно страницата на музея във "Фейсбук" привлича вниманието със своята живост,..
Призната за едно от най-значимите изследвания в областта на историческата социология, книгата "Дългият двайсети век" на Джовани Ариги е отличена с наградата за високи научни постижения на Американската социологическа асоциация в категорията "Политическа икономия на световните системи" (1995). Произведението се нарежда сред класическите..
Вече е факт Споразумението за океаните на ООН . То влезе в сила в края на септември след две десетилетия упорит труд на учени, природозащитници и активисти. Официалното му наименование е "Споразумение в рамките на Конвенцията на Организацията на обединените нации по морско право за опазването и устойчивото използване на морското биологично..
Две години от трагичните събития на 7 октомври в Израел – последният ден от еврейския празник Сукот. Разкази на очевидци и близки оживяват в деня, който тази година е отново на Сукот. От сутринта медиите в Държавата Израел посвещават предаванията си на събитията от 7 октомври, когато терористични групи на "Хамас" нападнаха израелски селища..
Завръщайки се от третия "Микрофест" в Габрово, провел се в последния уикенд на септември с естественото за тази година подзаглавие "Три за щастие" ,..
Вече е факт Споразумението за океаните на ООН . То влезе в сила в края на септември след две десетилетия упорит труд на учени, природозащитници и..
Улиците и сградите около "Граф Игнатиев" и Женския пазар в София оживяват в историите на Здравко Петров и книгата "Още исторически маршрути: София"...
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg