В интервю за предаването "Нашият Ден", Богдан Милчев от Института за Пътна Безопасност представи своята перспектива относно нарастващата проблематика с пътно-транспортните инциденти в страната. Той сподели вижданията си за системните проблеми, които препятстват държавните институции ефективно да се справят с тежката тенденция.
Според Милчев проблемът с пътно-транспортния драматизъм е системен. Той отбеляза също, че Пътната Безопасност често се използва като инструмент, когато политическите фигури планират действия в други сфери на обществения живот.
"Никой не става шофьор и веднага не се насочва към пиянство и употреба на наркотици. – посочва Милчев. – Този проблем се развива с времето, тъй като водачите виждат липсата на ефективна реакция от системата." Той предлага проблемът да бъде ограничен още в ранния му етап, като се въведат различни видове наказания, които досега не са били използвани съгласно Закона за движение по пътищата.
Специалистът по пътна безопасност предлага някои алтернативни подходи: задържане на нарушителите в полицейски участъци за дълъг период от време, полагане на безвъзмезден труд и въвеждане на пробационен контрол. Милчев подчертава, че пробационният контрол може да бъде изключително ефективен при превъзпитаването на нарушители.
Той припомня, че през 2016 година е извършено повишаване на наказанията за шофиране под влияние на алкохол и наркотици, но това не е довело до очакваните резултати. Вместо това, ситуацията се влошила. Милчев подчертава, че повишаването на глобите не е достатъчно, а необходим нов подход за справяне с този сериозен проблем.
В редакция "Хумор и сатира" – не, че го искаме, но често пъти какъвто абсурд напишем в нашите сатири, такъв се случва не след дълго. Подробности и примери ще има в неделя веднага след новините в 18 часа, когато ви предлагаме да чуете: - Увод с песни от фестивала на хумористичната и сатиричната песен "Златният кос", композирани и изпети от Рашко..
В рубриката на "Законът и Темида" "Съвети на адвоката" адв. Христиан Митев, дългогодишен консултант на предаването, отговаря на слушателски въпроси. Иван Матеев, Велико Търново: Аз съм инвалид, прикован съм към леглото и живея от социални помощи. В началото на годината получих известие, че дължа по старо дело за имот съдебни такси в размер на 200 лв.,..
Българският център за нестопанско право обяви началото на кандидатстването за 15-ото издание на програмата LET’S GO: Програма за предприемачество за НПО за 2025 г. Тази инициатива е насочена към гражданските организации, които желаят да стартират стопанска дейност, свързана с тяхната мисия. LET’S GO е интензивна тримесечна програма, която ще се..
Институтът по социални дейности и практики (ИСДП) участва като партньор в международния проект CARING – инициатива, насочена към предизвикване на социалните норми с цел намаляване на насилието над деца в училище. Проектът обхваща ученици, учители, родители и местни образователни институции, като в него участват общо 32 училища от България, Румъния,..
Според официални данни на Националния статистически институт за 2020 г. 96.3% от случаите на причиняване на смърт при пътнотранспортни произшествия се дължат на неправилни действия на водача, като от тях 29.3% са следствие от движение с превишена ил несъобразена скорост. Осъденият за 20 години затвор за жестоката катастрофа с две жертви в София Георги..
Веднъж годишно концертната поредица "Аларма Пънк Джаз" на програма "Христо Ботев" прави концерт-подарък за публиката – при вход свобден , както в..
Нашият екип никога не е оставал далеч от най-сериозните и важни дискусии в обществото на тема "здраве". Една от тях – разграничаването и систематизирането..
6 февруари е важна дата в историческата хроника на Националната художествена академия в София. На този ден през 1896 година княз Фердинанд подписва..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg