Турският диригент и композитор Мурат Джем Орхан застана пред Софийската филхармония на 1 февруари в зала "България". Програмата включваше емблематичния Концерт за цигулка, виолончело и оркестър в ла минор от Йоханес Брамс със солисти Павел Берман и Мехай Рио, и Симфония №3 в ла минор, опус 44 от Пьотър Илич Чайковски.
"Имах невероятния късмет, привилегия и чест да уча в София с една от най-големите оперни певици на нашето време – Райна Кабаиванска. Когато влязох в зала "България", изникнаха спомените ми от прослушването и репетициите, които провеждахме с нея. Тези 15 дни, които прекарах тук, за мен остават незабравими. По време на обучението ми тя предаваше не само музикалния, а целия си житейски опит. Имена като Райна Кабаиванска са пълни с история и с артистично майсторство" – споделя Мурат Джем Орхан.
Мурат Джем Орхан заема длъжността генерален артистичен директор на концертната зала CRR (Cemal Reşit Rey) в Истанбул, и е един от финалистите в конкурса за диригенти "Светланов" в Париж през 2018 година. След като завършва оперно пеене в Държавната консерватория "Dokuz Eylül University" в Измир, той продължава с магистратура в Истанбулския университет и в Бруклинския музикален колеж в Ню Йорк. Дипломирал се е в класа по оркестрово дирижиране на маестро Антонио Пироли в Държавната консерватория на Университета "Мимар Синан" в Истанбул.
Как минава един типичен ден на турския диригент и други интересни подробности от професионалния му живот, можете да научите от интервюто с Мурат Джем Орхан за рубриката "В личен план" за предаването "Метроном" по програма "Христо Ботев".
В съботната вечер (27 април от 20 часа) ще бъдем във Виенската държавна опера , за да проследим спектакъла на "Вилхелм Тел" с дата 16 март 2024 година. Последното сценично творение на Росини съперничи по времетраене с божествените дължини на Вагнеровите шедьоври. Това е една от причините "Вилхелм Тел" сравнително рядко да се поставя по..
"Винаги съм смятал, че един артист, примерно в класическата музика, трябва да е земен – казва Емануил Иванов. – Не бива да се самоиздигаме на пиедестал, не трябва да създаваме изкуствена дистанция между себе си и публиката и да се считаме за недосегаеми, само защото свирим или правим музика. Нямаме никакво право на това – трябва да сме близки..
Либрето: Виктор Жозеф Етиен и Иполит Луи Би (по едноименната драма на Фридрих Шилер) Първо изпълнение: 3 август 1829 г. в Париж. Действащи лица: • Вилхелм Тел – баритон • Мелхтал – бас • Арнолд, негов син – тенор • Валтер Фюрст – бас • Лайтхолд – бас • Геслер, австрийски императорски наместник в Швейцария – бас • Рудолф, негов адютант – тенор..
"През тази година стартираме третото издание на "Международния музикален фестивал за класическа музика и изкуства". Подчертавам изкуства и правя това уточнение, защото в предишните издания, фестивалът беше само с класическа музика. Сега разширяваме диапазона ,включвайки различни изкуства, като в бъдеще тенденцията е форумът да обединява всички..
Фънк вечер What the Funk представят на 24 април катедра “Поп и джаз изкуство” към Вокалния факултет на НМА “Проф. Панчо Владигеров” и Общинският културен институт “Надежда”. В концерта участват Джаз формация “София” и студентите от класа по пеене на ас. д-р Адриана Бенова и от класа по саксофон на хон. ас. Апостол Апостолов - Толи. Повече от..
Осемнадесет страни, между които САЩ и България, излязоха със съвместно изявление, в което се призовава да бъдат освободени всички заложници, държани от..
В съботната вечер (27 април от 20 часа) ще бъдем във Виенската държавна опера , за да проследим спектакъла на "Вилхелм Тел" с дата 16 март 2024 година...
Когато тръгвате от Баку към Гобустан обикновената кола изведнъж се превръща в машина на времето. Пренасяте се в каменната ера. В историко-художествения..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg