В ранните ученически спомени на по-зрелите поколения непременно присъства и кабинетът по трудово обучение или по-късно труд и техника, в който без особен ентусиазъм дялкахме бъркалки за сладко, ковяхме свещници, упражнявахме бод зад игла, бродирахме каренца и т.н.
Няколко десетилетия по-късно от кабинетите не остана и следа, децата ни изучават техниката и предприемачеството по учебник и, ако в семейството няма кой да ги понаучи на елементарни технически сръчности, се оказват напълно неспособни да се справят с материята.

Едва ли точно старите кабинети и програми по трудово може да са образец за съвременното образование, но ръчният труд и боравенето с материали, уреди и инструменти имат още една много съществена страна. Те дават реална представа за свойствата на материята и непосредствен досег до форми и предмети, който не може да се замени от описанията и дефинициите в учебника. В резултат децата получават не само умения, но и трайни знания по така важните области на математиката, природните науки, технологиите и техниката.

Това показват изследванията, а опитът в споделената работилница потвърждава. Какво обаче пречи подобен подход и дейности да се практикуват в училищата. Дали STEM кабинетите и пространствата могат да бъдат среда и възможност за полезни практически занимания. Имат ли шанс училищните работилници да се появят отново. Чуйте какво казва Никола Чернев, създател на МИНТИ и какво означава името на споделената работилница.
Разговора може да чуете в звуковия файл
Черно море се утвърждава като едно от най-ценните места за археологически и научни проучвания. Уникалната "безкислородна зона под 150 метра дълбочина" съхранява в изключително добро състояние потънали кораби, морски съдове и различни материали, които иначе биха се разрушили в други водни басейни. Тази природна особеност превръща Черно море в..
Идеята за "инженер на резервни човешки части" звучи като сюжет от научна фантастика, но в съвременната медицина това вече е реалност. Един от българските специалисти, които превръщат високите технологии в пряка помощ за пациентите, е д-р Петър Вълчанов от Медицински университет – Варна. Той работи в областта на медицинското 3D моделиране и..
Науката се превръща в игра, когато можеш да я пипнеш и помиришеш, да скочиш с двата крака в друг свят, да експериментираш и да се изненадваш. Когато можеш да мечтаеш. Продължава пътешествието в най-големия детски научен център в България – Общински културен институт Научно-образователен детски център, който се намира в София, "Музейко". Един..
В началото на ноември в БАН се проведе Информационно популяризиращ форум "Критичните и стратегическите суровини: експертни мнения и доминиращи нагласи в общественото мнение". Форумът бе открит от доц. д-р Светослав Георгиев, директор на Геологическия институт при БАН и Национален координатор на Националната научна програма "Критични и стратегически..
Това е само част от платформата на д-р Николай Шарков, представена при избирането му за президент на Световната дентална федерация. Дългогодишният стоматолог, преподавател, лидер на българските зъболекари, бе наш гост по различни теми. Преминахме през спомените за родния Бургас, за студентските години и първите крачки в професионалната стоматология...
Книгата "Войната за Петрич 1925 г." беше представена по време на тържествата по повод 100-годишнината от Петричкия инцидент или кратката гръцко-българска..
В "Аларма" гостува журналистката от "Свободна Европа" и поетеса Катерина Василева – лауреат на ХLI Национален младежки конкурс за поезия "Веселин Ханчев"..
На 11 ноември, Дзверин ден, пред публика беше представен сборникът с десет фентъзи разказа от български автори "Дзверове". Негов съставител е Тодор..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg