"Мозъкът ни се тренира с решаване на задачи, като с напредване на времето те трябва да се усложняват – казва Анастасия Димитрова, преподавател и водещ на курсове и тренинги по "Мнемоника" и "Скоростно четене". – Решаването на креативни проблеми е важно, а почивката не е нищоправенето, а поемане на нова задача."
В основата на мнемониката, техниката за подобряване на паметта, е създаването на асоциации въз основа на нашето въображение. Те обаче трябва да са автентични, трябва да сме ги създали сами, за да изпълняват добре функцията си.
"С този метод се създават много невронни връзки в главата ни – обяснява Анастасия Димитрова – ние учим мозъка си и след това, когато попаднем на сложна задача за решаване, той вижда решения навсякъде, а не само в някаква тясна сфера. Колкото повече сме чели или сме по-образовани, толкова повече асоциации можем да направим. Имаме инструмент."
За всяка дума, която знаем, мозъкът ни използва стотици асоциативни връзки. "Това именно е и задачата на мнемониката, да добавя връзки, ако една се скъса, друга да се появи. Хората лесно казват "не мога и не знам". Но това не е градивно, това е абдикация. – казва Анастасия Димитрова. – Имайте търпение, учете заради мозъка си. Хванете нещо, което ви е интересно, да има напрежение, изпит, тест. Има всякакви варианти, искате ли нещо, направете го."
Чуйте още от Анастасия Димитрова в "Какво се случва".
Снимка – Pixabay
Предаването, излъчено в Деня на светите равноапостоли Константин и Елена, припомня събития и слабоизвестни факти от зората на християнството. Обръща се особено внимание на "огнения" елемент в честванията, на нестинарските традиции и съответната ритуална обредност, съпътстваща отбелязването на 21 май в някои региони на страната ни. Говорим със..
Използвахме това словосъчетание с житейски и медицински привкус в диалога ни с проф. Цветалина Танкова – ендокринолог, преподавател, учен и изследовател на диабета. Поставихме акценти върху прословутото "коварство" на болестта, която протича без симптоми, без болка и няма изявена клинична картина. Коментирахме и последиците от захарната болест и..
Специално училище за ученици с нарушено зрение "Проф. д-р Иван Шишманов", гр. Варна, е открито през 1905 г. в София, като Държавен институт за слепи. Първият директор на ДИС е д-р п.н. Стойчо Донев, който е и родоначалник на българската специална педагогика за зрително затруднени. Д-р Донев е човекът, адаптирал Брайловата азбука на български..
Днешните абитуриенти са децата, на които се наложи още в 7. клас – в ключовия момент за кандидатстване в гимназия – да преминат към онлайн обучение. По-късно, когато вече влязоха в гимназия, отново останаха по домовете си, без възможност да се запознаят с новите си учители и съученици. Въпреки това се адаптираха, устояха. Дори до вчера не беше сигурно..
Повод за разговора с проф. Андрей Бояджиев, ръководител на Катедрата по кирилометодиевистика на Софийския университет и проф. Искра Христова в предаването "За думите" са 41-вите Кирило-Методиевски четения на Катедрата и 45-ата годишнина от създаването ѝ. Създаването на Катедрата по кирилометодиевистика е първият опит да се съчетаят в едно..
Еделина Кънева – директор на Музикалния театър “Стефан Македонски”, Кръстю Кръстев – арт директор на Драматичен театър “Николай Масалитинов” - Пловдив, и..
На 22 май 2025 г. (четвъртък) от 17:30 ч. Националният етнографски музей – БАН ще открие нова временна експозиция, озаглавена "Звездното небе –..
Преди празничния 24 май в "Нашият ден" разговаряме с Диана Андреева , директор на Обсерваторията за изследване на културата. Повод за срещата е докладът..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg