Думата театър обозначава толкова различни видове сценични изкуства, че увлечени от актуалната информация, понякога забравяме да подчертаем спецификите, които се крият зад разни сцени и програми. Една от различните по своя характер платформи е "Театър+" на Народния театър "Иван Вазов", която преди броени дни срещна първата си публиката с шесто поредно заглавие.
"Бебе на борда" на американския комедиограф Кристофър Дюранг, в превод на Любов Костова, е реализирана от Василена Радева и екип. Различното тук идва със самата пиеса, построена на границата между реално и сюрреално върху материал, взет от ежедневието. Историята е наглед проста - младо семейство е в стрес от появата на новороденото си бебе. Уви, колкото повече усилия полагат да преодолеят проблемите, толкова повече нараства и житейският абсурд. Актьорите, които с майсторство се въплъщават в различните роли са Илиана Коджабашева и София Бобчева, Мартина Пенева и Боян Арсов. Дарбата им за импровизация е част от ключа за успеха, който засвидетелства премиерната публика на спектакъла.
На 19 септември Василена Радева, но вече с друг екип - Станка Калчева и Богдана Котарева, ще е в Пловдив по покана на Международния театрален фестивал "Сцена на кръстопът". Актрисите ще представят пиесата "Финист ясният сокол" на Светлана Петрийчук, поставена в Русия от Евгения Беркович. Това няма да е само прочит на добър театрален текст, а акция в защита на двете талантливи жени, първо отличени с престижните награди "Златна маска" за този спектакъл, а после арестувани и осъдени за същото представление.
Чуйте подробности за тази акция, която ще се състои на 19 септември в Музея на Драматичен театър-Пловдив в 17.00 часа, както и новини за екипа и репетиционния процес на "Тайната Данте" - спектакъл на хореографа Асен Наков по Данте Алигиери, с който на 11 октомври ще бъде открит новият сезон на балет "Арабеск".
Писателят и журналист Димитър Шумналиев гостува в "Артефир" със своята "Поема за бохема" – роман в минало несвършващо време. Ежедневните спектакли, политически, икономически, обществени, са прекрасна лаборатория за един писател, смята Шумналиев. "Надарени сме от историята и от Бога да бъдем наистина заредени с творческа енергия и..
Новата книга на Любомир Канов се нарича "Късен следобед" и по думите му в нея разказва "за своето пребиваване на толкова тъжната и прекрасна Земя". "Има такива хора – не е ясно дали се наричат писатели, прави уговорка той още във въвеждащия текст и продължава, но изглежда, че те не могат да не кажат думата си в края на своя следобед, преди да се е..
Венецианското биенале и българските участия в него са тема на изложбата "Acqua alta" (куратори Светлана Куюмджиева и Пламен Петров) в галерия "Капана" в Пловдив. Изложбата е историческа, проследява с текстове, произведения и частични възстановки общо 11-те представяния на България в 130-годишната история на този най-стар и авторитетен форум за..
"Когато започва война, думите стават излишни, нужни са действия", четем на корицата на "Речник на войната" – силна и трагична книга, разтърсваща, както самата война срещу Украйна. Тя е променила думите, променило се е значението им. Украинският поет Остап Сливински, съставител на "Речника" припомня в предговора си поетичния цикъл "Свят: наивни поеми",..
Драматичният театър "Апостол Карамитев" в Димитровград възражда на сцена спектакъла "Лазарица" по прочутата пиеса на Йордан Радичков. На 27 януари зрителите ще могат да видят възстановена в оригиналния ѝ вид постановката, направена преди 20 години от проф. Крикор Азарян. "Целта ни е този текст на Радичков да го пренесем през времето, както..
Защо фашистките и нацистките настроения стават все по-приемливи и често са бъркани с "консерватизъм" и как войната срещу реалността се задълбочава,..
"Когато започва война, думите стават излишни, нужни са действия", четем на корицата на "Речник на войната" – силна и трагична книга, разтърсваща, както..
Драматичният театър "Апостол Карамитев" в Димитровград възражда на сцена спектакъла "Лазарица" по прочутата пиеса на Йордан Радичков. На 27 януари..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg