Повод да се срещнем с музиканта е завръщането му в България през юни за два концерта – в Пловдив на Фестивал за камерна музика и в София – на 18 юни. Той е в афиша на XIX-то издание на културния форум „Салон на изкуствата”. Повече за програмата, на която се насладиха слушателите в столицата, ще разберем от пианиста:
„Доскоро работих върху нов CD, в който включих произведения на Ференц Лист. Част от тях вложих в програмата за концерта ми на 18 юни в НДК: Соната в си минор, „Мефисто валс” , Сонет по Петрарка 104, както и негова преработка на финална сцена от операта „Тристан и Изолда” - Isoldend Liebestod от Рихард Вагнер. Лист е направил много интересна интерпретация на това произведение. С тази транскрипция той изпробва възможностите на инструмента за XIX век.”
Доказал се като талантлив пианист, той вече се утвърждава и в ново амплоа – на диригент. Своя дебют прави с Чешкия национален симфоничен оркестър преди няколко години. Как се е вдъхновил да дирижира, разказва отново музикантът „Първоначално започнах да свиря на пиано, за да ми помогне в изучаването на диригентското изкуство. Но така се получи, че във времето продължих да музицирам и станах солов изпълнител. Така планът ми да стана диригент се отложи във времето. През 2010 реших да се върна към тази моя стара мечта. Докато живях в Лондон, сформирах камерен оркестър „London Chamber Players”. Съставът е струнен, като в зависимост от произведенията, при необходимост се добавят и духови инструменти. В репертоара има творби от барок, класика, романтизъм и XX век. Наскоро имахме участие в Мадрид, закрихме голям фестивал. До края на годината планираме да издадем и CD.”
Иван Янъков концертира в повече от 30 страни, сред които са Япония, Китай, Хонг Конг, Италия, Германия, Англия, САЩ… Като пианист има осъществени концертни записи, излъчени по телевизионни и радио канали в Европа и Северна Америка.
В репертоара на пианиста важно място заемат творби от по-ново време.
„Обикновено в съвременната музика ние, изпълнителите, имаме много голяма отговорност – добавя Иван Янъков. – Без нас тя си остава мастило върху хартия, не добива живот. Аз лично намирам позитивен факта, че съм имал възможност да контактувам с повечето композитори, чиято музика свиря. Премиерата ми в „Карнеги Хол” беше с творби на финландския композитор Магнус Линдберг. Работил съм и с турския автор, живеещ в САЩ – Чалар Арсу. Освен че свиря някои от произведенията му, през юли моят камерен оркестър ще прави премиера на негови творби на фестивал в Северна Англия. Има написана много нотна литература от наши съвременници. Като изпълнители в нашите ръце е отговорността, тази музика да бъде чута и възприета от слушателите.”
В България артистът е бил солист на оркестри като „Софийска филхармония”, „Софийски солисти” и „Classic FM”. Участва в различни музикални фестивали у нас – „Европейски музикален фестивал”, „Салон на изкуствата”, „ Аполония” и други.
Дара Екимова представя забележителни професионални постижения. Младата певица успя за година и половина да направи 16 нови песни, които събра в дебютен албум, озаглавен "Тази стая". Малко преди премиерата му в началото на октомври, тя издаде..
Папи Ханс е артистичното алтер его на Константин Трендафилов – за някои пеещ поет, според други - пишещ певец, но безспорно комплексен артист. Като автор и изпълнител Папи Ханс извървя дълъг път от закачливия хит "Кекс", който го направи известен..
Появила се на българската музикална сцена още в началото на 80-те години на ХХ век, през 90-те Ирина Флорин се превърна в една от емблемите на родния поп жанр. Най-новата ѝ песен, озаглавена "По-близо", отново разказва история за любовта. И, типично..
На 24 ноември (неделя) от 19:00 ч. в концертната зала на НМУ "Любомир Пипков" женският народен хор "Драгостин фолк национал" отбелязва три..