Повод да се срещнем с музиканта е завръщането му в България през юни за два концерта – в Пловдив на Фестивал за камерна музика и в София – на 18 юни. Той е в афиша на XIX-то издание на културния форум „Салон на изкуствата”. Повече за програмата, на която се насладиха слушателите в столицата, ще разберем от пианиста:
„Доскоро работих върху нов CD, в който включих произведения на Ференц Лист. Част от тях вложих в програмата за концерта ми на 18 юни в НДК: Соната в си минор, „Мефисто валс” , Сонет по Петрарка 104, както и негова преработка на финална сцена от операта „Тристан и Изолда” - Isoldend Liebestod от Рихард Вагнер. Лист е направил много интересна интерпретация на това произведение. С тази транскрипция той изпробва възможностите на инструмента за XIX век.”
Доказал се като талантлив пианист, той вече се утвърждава и в ново амплоа – на диригент. Своя дебют прави с Чешкия национален симфоничен оркестър преди няколко години. Как се е вдъхновил да дирижира, разказва отново музикантът „Първоначално започнах да свиря на пиано, за да ми помогне в изучаването на диригентското изкуство. Но така се получи, че във времето продължих да музицирам и станах солов изпълнител. Така планът ми да стана диригент се отложи във времето. През 2010 реших да се върна към тази моя стара мечта. Докато живях в Лондон, сформирах камерен оркестър „London Chamber Players”. Съставът е струнен, като в зависимост от произведенията, при необходимост се добавят и духови инструменти. В репертоара има творби от барок, класика, романтизъм и XX век. Наскоро имахме участие в Мадрид, закрихме голям фестивал. До края на годината планираме да издадем и CD.”
Иван Янъков концертира в повече от 30 страни, сред които са Япония, Китай, Хонг Конг, Италия, Германия, Англия, САЩ… Като пианист има осъществени концертни записи, излъчени по телевизионни и радио канали в Европа и Северна Америка.
В репертоара на пианиста важно място заемат творби от по-ново време.
„Обикновено в съвременната музика ние, изпълнителите, имаме много голяма отговорност – добавя Иван Янъков. – Без нас тя си остава мастило върху хартия, не добива живот. Аз лично намирам позитивен факта, че съм имал възможност да контактувам с повечето композитори, чиято музика свиря. Премиерата ми в „Карнеги Хол” беше с творби на финландския композитор Магнус Линдберг. Работил съм и с турския автор, живеещ в САЩ – Чалар Арсу. Освен че свиря някои от произведенията му, през юли моят камерен оркестър ще прави премиера на негови творби на фестивал в Северна Англия. Има написана много нотна литература от наши съвременници. Като изпълнители в нашите ръце е отговорността, тази музика да бъде чута и възприета от слушателите.”
В България артистът е бил солист на оркестри като „Софийска филхармония”, „Софийски солисти” и „Classic FM”. Участва в различни музикални фестивали у нас – „Европейски музикален фестивал”, „Салон на изкуствата”, „ Аполония” и други.
Излезе първата „Книга на песните на ЕС“ (The EU Songbook), която съдържа по 6 песни от всяка от 27-те страни членки на ЕС и химна на общността "Ода на радостта", предава БТА. Песенният сборник е датски проект с нестопанска цел и няма финансови връзки..
От трийсет години цигуларката Искрена Йорданова живее в Лисабон. Всичко, което прави като музикант, е свързано с бароковата музика. Посвещава голяма част от времето си на откривателството на старинни ръкописи, на които вдъхва нов живот със своя..
Kottarashky е един от най-интересните автори на музика, които се появиха на българската сцена в първото десетилетие от новия век. Зад този псевдоним стои Никола Груев, който неуморно експериментира със смесването на жанрове. Познаваме го предимно с..
На 24 ноември (неделя) от 19:00 ч. в концертната зала на НМУ "Любомир Пипков" женският народен хор "Драгостин фолк национал" отбелязва три..