България е „тера инкогнита” в Европа. В момента страната ни има по-лош имидж в туризма, отколкото при социализма. Липсва реклама на българския туристически продукт. От приемането ни в ЕС през 2007 до днес делът на европейските туристи всяка година намалява. В чужбина не всички припознават България като европейска дестинация, хората не знаят, че сме в Европейския съюз. Това беше съобщено на пресконференция на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА).
С цел да възстановят положителния туристически имидж и да привлекат интереса на туроператори от цял свят към предлаганите туристически услуги в България и другите държави на Балканите (Албания, Босна и Херцеговина, Гърция, Македония, Румъния, Словения, Сърбия, Турция, Черна Гора и Хърватия) през 2014 година членове на Асоциацията учредяват консорциума „Go2Balkans” и още същата година провеждат първия туристически бизнес форум „Балканите – природа, история, култура”.
Събитието през 2014 година премина значително по-успешно, отколкото очаквахме и предизвика доста сериозен интерес и в съседните страни, – обяснява Байко Байков, председател на АБТТА. – То е стъпка в посока създаване на положителен имидж на българската туристическа индустрия и на тези 10 страни, които имат претенциите да бъдат шестият по активност туристически регион в света пред техните потенциални партньори от по-далечни европейски и други дестинации. Консорциумът не случайно носи името „Go2Balkans”. Огромна част от интереса към нашия регион е свързана с общото туристическо наследство от Римската империя, от Византийската империя, от Отоманската империя. Този комбиниран интерес към културно-историческото наследство в нашия район естествено предполага участието и на партньори от съседните на България страни.
В професионален план подобни срещи на колеги от туристическия бранш са от изключително значение, защото на едно място се генерира информация и възможност за сътрудничество. На форума общини, региони представят пред туроператорите природните, културните и историческите си забележителности. Доставчиците на туристически услуги установяват директен контакт с туроператори и туристически агенти.
Форумът „Go2Balkans” е един от възможните инструменти за преодоляване на кризата, в която очевидно се намира българският туризъм – смята Даниела Стоева, член на АБТТА. – Докато нямаме ясна продуктова концепция за това как искаме да се позиционираме на международните пазари, няма как да излезем от положението, в което се намира туризмът в момента. Освен това, форумът дава възможност да си сверим часовника с нашите съседни страни - какъв е техният продукт и какъв би могъл да бъде в крайна сметка и общият ни продукт.
На 25 ноември в Интер Експо Център – София, ще се проведе вторият форум „Go2Balkans”. Участниците в него ще представят своя туристически продукт: във вид на брошури и видеоклипове, с характерни маршрути, забележителности, исторически и културни ценности, за да заинтригуват евентуалните бъдещи туристи в съответните страни. Към момента за участие са подадени заявки от 60 компании с общо над 80 участника, в това число от България, Македония, Сърбия, Турция, Украйна, Полша, Австрия, Словения, Великобритания, Италия, Мароко и Йордания. Формуляр за участие може да се намери тук.
Съвсем случайно датата 25 ноември съвпада с деня на българския светец Климент Охридски, и ние се надяваме на закрила от този своеобразен патрон – с усмивка пожела успех на събитието Байко Байков, председател на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти.
Селският туризъм върви ръка за ръка с опознаване на кулинарията на дадено място. А районът на Кюстендил е златна мина в това отношение. Затова гастро туровете в тази част на България набират все по-широка популярност. Туристите посещават малки ферми..
Маврудът е поезия в бутилка - така го определят ценителите на емблематичния нашенски сорт вино. Характерен за него е наситеният рубинен цвят, както и високите нива на танини и киселини. Аромати на горски плодове, шипков мармалад, землисти нотки, билки..
Чартърни полети от Мексико до София ще се изпълняват на всеки две седмици до края на месец ноември 2024 г., съобщава bgtourism.bg. Преди дни самолет на български авиопревозвач с 320 мексикански туристи е кацнал на летище София. Оказва се, че това е..