Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Кампания ще рекламира малко познати туристически забележителности

СПА туризмът е ключов за утвърждаването на България като дестинация за четири сезона и трябва да се развива целенасочено

Сапарева баня е една от общините, които успяват да привлекат летовници това лято
Снимка: Венета Николова

През следващата седмица Министерството на туризма ще започне кампания за популяризиране на малко познати места по нашите земи. В социалните мрежи ще бъдат публикувани клипове, заснети от екскурзоводи, които ще разказват за различни туристически забележителности, съобщи ресорното ведомство.

„България трябва да се утвърди като дестинация за четири сезона”, каза министърът на туризма Марияна Николова на работна среща с представители на местната власт и бизнеса в община Сапарева баня. По думите й, СПА туризмът е един от нишовите видове туризъм, който трябва да се развива и популяризира. „Сапарева баня е пример в това отношение”, добави тя.

Снимка: Министерство на туризма

Според министъра отделните сегменти в туризма имат огромен потенциал, който може да помогне за напредъка на целия отрасъл. Затова и е важно да се постави фокус върху тях чрез положителни послания и реклама, за да се насърчат пътуванията както на българите, така и на чуждите туристи.

Макар туризмът да е сред най-тежко засегнатите браншове от епидемията с коронавирус, срещат се и общини, които успяват да привлекат летовници и Сапарева баня е една от тях. „В момента е резервиран пълният капацитет на 102-те ни категоризирани къщи за гости”, каза кметът на Сапарева баня Калин Гелев и добави, че това е тенденция през последните месеци. В града работят също пет хотела, както и десетина открити и закрити басейни и към всички тях се наблюдава туристически интерес. Много любопитство срещат и забележителности като църквата „Св. Никола” и гейзера-фонтан.

Гейзерът-фонтан в Сапарева баня Снимка: БГНЕС

Добре е да се обмислят стимули или облекчения именно за собствениците на къщи за гости, изтъкнаха представителите на бизнеса ‒ например целево отпускане на средства за реклама на по-малките общини. От бранша обясниха и че в района се срещат множество архитектурни обекти, които попадат в частни терени. Това затруднява разкопките, затова е важно да се направят стъпки за преодоляването на проблема, казаха още бизнесмените.

Снимка: kustendil.bg

От началото на годината до 15 август над 26 хил. туристи са пренощували в местата за настаняване в област Кюстендил, според данните на Единната система за туристическа информация. Най-много от тях ‒ 12 хиляди, са отседнали в община Сапарева баня. Българските туристи наброяват 11 хиляди, а останалите посетители са от Украйна, Северна Македония, Франция, Русия, Израел.

Снимки: Венета Николова, БГНЕС, Министерство на туризма, kustendil.bg




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Момчиловци или Мусилиян – защо китайците обичат китното родопско село

През 2009 г. една държавна компания в Шанхай пуска на пазара кисело мляко с марка "Мусилиян", както наричат село Момчиловци в Китай. Появата на нашенския продукт е придружена от мащабна рекламна кампания и името на родопското село бързо..

публикувано на 29.11.24 в 10:10

Превръщат влека Говедарци-Мальовица в седалков лифт

Старият влек в село Говедарци, община Самоков предстои да бъде модернизиран като четириседалков лифт с капацитет от 1520 души на час. Подобно предложение е внесено в Регионалната инспекция за опазване на околната среда и води – София от компанията..

публикувано на 24.11.24 в 08:25

Река Янтра разказва истории: каякинг сред скални чудеса и зелени тунели

Река Янтра извира в Стара планина на 1220 м. н.в. и се спуска на север, като лъкатуши през живописни долини и проломи, пресичайки градовете Габрово и Велико Търново. Малко преди да се влее в Дунав, в района на селата Беляново и Новград, като..

публикувано на 19.11.24 в 10:25