Чрез своеобразно пътуване във времето софийската галерия “Васка Емануилова” ни връща в Париж от 30-те години на миналия век – видян през очите на художници от т.нар. българска колония. Изложбата “Срещи в Париж” представя пътуване на група родни художници до френската столица, която за тях е “въплъщение на възжеланата европейска модерност, търсеща опора в наследството на античността, колебаеща се между авангарда и традиционализма”, разказват кураторите й.
През лятото на 1939 г. сред “пътешествениците” се оказва и Васка Емануилова, осъществила първото си и последно напускане на родината. Видяното в града на светлината ще окаже огромно значение върху развитието ѝ, и тя ще се превърне в най-известната и продуктивна жена скулптор у нас. Освен нейни непоказвани до момента творби, в изложбата са включени 44 произведения, свързани с парижкия дух – на Ненко Балкански, Илия Бешков, Георги Попов (Джон), Донка Константинова. Откриването на експозицията в столичната галерия е на 9 февруари.
Съставил: Диана ЦанковаИстория като на кино – казваме си често, когато ни разкажат невероятен сюжет или дочуем такъв от съседна маса в някое кафене. Но именно киното сякаш помага на днешния дигитално зависим човек, за когото вълшебните светове от хартиените книги са..
След успеха на фестивала "Ние сме децата на реката" през септември, гражданска фондация отново си партнира с пловдивския район "Централен". Този път поводът е специална изложба, която показва детски рисунки, вдъхновени от природата. Пловдивчани и..
В Централното фоайе на Ректората на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ беше открита фотоизложбата „По следите на Михайло Парашчук“, посветена на творчеството на украинския скулптор и неговия принос към българската архитектура...
История като на кино – казваме си често, когато ни разкажат невероятен сюжет или дочуем такъв от съседна маса в някое кафене. Но именно киното сякаш..
След успеха на фестивала "Ние сме децата на реката" през септември, гражданска фондация отново си партнира с пловдивския район "Централен". Този път..