Липса на спасители по Черноморието се наблюдава и това лято. Причината е, че много млади спасители отиват да работят в чужбина или си намират постоянна работа и напускат професията. Това каза пред БНР-Бургас Васил Алексиев, специалист по водно–спасителна дейност към БЧК – Бургас. Причината за липса на интерес е ниското заплащане – средно 1000-1200 лева на месец.
Кадровият дефицит е сериозен, като се наемат и морски спасители от чужбина – Украйна, Полша, Чехия, Русия. В тази връзка концесионерите на плажове настояват пред държавата да се облекчи визовия режим и издаването на разрешенията за работа на чуждите граждани, особено що се отнася до спасители за море от страните извън ЕС.
Предвиждат се спасителни постове на 7 от неохраняемите плажове на юг
49 са неохраняемите плажове по южното Черноморие и още 2 са определени за природосъобразен туризъм. Става въпрос за пясъчни ивици, които са останали без концесионери и наематели за лято 2021, съобщи за БНР – Бургас областният управител Мария Нейкова.
На 7 от тях ще бъдат осигурени спасители през това лято. От 15 юли по два спасителни поста трябва да има на плажовете Иракли, „Несебър-изток", „Поморийска коса", Сарафово – юг, Крайморие – юг 2, Алепу и Корал. „Това са много посещавани места и въпреки ограничения финансов ресурс за водноспасителна дейност, ние правим всичко възможно да се осигури сигурност и безопасност на летовниците!“, посочи Нейкова.
На „Несебър – изток“ ще има по един спасителен пункт, като през септември, заради по ниската посещаемост, броят на спасителите на всички плажни ивици ще се редуцира.
Снимки: БГНЕС
В наши дни в пристанището на Поморие са пуснали котва предимно яхти, а старите дървени рибарски лодки са заменени с модерни, снабдени с мощен двигател съдове. Традиционният поминък на черноморското ни градче, свързан с риболова е напът да изчезне,..
Кой казва, че българите сме намръщени и черногледи хора? Разходете се из софийските коледни базари и ще останете с коренно различно впечатление. Празничните украси, музиката, въртележките и сергиите, преливащи от лакомства иръчно изработени..
През 2009 г. една държавна компания в Шанхай пуска на пазара кисело мляко с марка "Мусилиян", както наричат село Момчиловци в Китай. Появата на нашенския продукт е придружена от мащабна рекламна кампания и името на родопското село бързо..