В контекста на бежанската вълна и трите трудни години, свързани с последиците от пандемията и войната в Украйна, българската държава активно обсъжда мерки за подкрепа на туризма в идните месеци.
По данни, цитирани от министъра на туризма Христо Проданов, около 350-400 хиляди организирани туристи от Русия няма да дойдат в България. В тази връзка туристическото ни ведомство възнамерява да пренасочи средствата, предвидени за реклама на пазарите в Украйна и Русия, към съседните ни държави Северна Македония, Румъния и Сърбия. В момента се обсъждат и начини за привличане на туристи от Германия и други страни, за сметка на тези, които попаднаха във войната.
Във връзка с безпрецедентната бежанска вълна, която заля и България, председателят на Комисията по туризъм към Народното събрание д-р Илин Димитров заяви, че украинските граждани у нас ще получават статут по ускорена процедура до един месец, за да могат да останат и да работят в страната ни. А хотелиерите, които приютяват украински бежанци в своите бази, ще получават държавна помощ от 40 лв. на бежанец за ден престой. Целта е България да помогне на най-беззащитните хора, които бягат от войната и не могат да се справят сами, като покрие разходите им за храна и подслон, а не някой да печели, тъй като това е морален въпрос, подчертаха участниците във вчерашното редовно заседание на Комисията по туризъм към НС. Но за да се избегнат евентуални злоупотреби с помощите, е необходимо бежанците да бъдат регистрирани у нас. От своя страна, държавата ще следи стриктно за икономичното и прозрачно харчене на средствата на българските и европейските данъкоплатци.
Съставил: Венета Николова
Снимки: photo.unian.infoКой казва, че българите сме намръщени и черногледи хора? Разходете се из софийските коледни базари и ще останете с коренно различно впечатление. Празничните украси, музиката, въртележките и сергиите, преливащи от лакомства иръчно изработени..
През 2009 г. една държавна компания в Шанхай пуска на пазара кисело мляко с марка "Мусилиян", както наричат село Момчиловци в Китай. Появата на нашенския продукт е придружена от мащабна рекламна кампания и името на родопското село бързо..
Старият влек в село Говедарци, община Самоков предстои да бъде модернизиран като четириседалков лифт с капацитет от 1520 души на час. Подобно предложение е внесено в Регионалната инспекция за опазване на околната среда и води – София от компанията..