Ваучери за храна или за дрехи, карти за фитнес или тиймбилдинги сред природата … В България повечето социални придобивки за служителите са материални. Въпросните „екстри“ са добре дошли за работещите в условия на инфлация, ръст на цените и изтънелия им бюджет. Но къде остава културата в тази трудна обстановка? Услугите и билетите стават все по-скъпи, а делът на хората, които желаят или могат да си позволят да посещават културни и образователни обекти намалява.
Картата за култура "Знание+“ запълва тази празна ниша. Разработена от сдружение „Българска история“, това е първата социална придобивка у нас, изцяло насочена към образованието, културата и изкуствата. Идеята е картите да бъдат закупени от българските работодатели за техните служители. „Бизнесът трябва да подкрепя хората, които работят за него“ - казва един от инициаторите Марио Мишев в интервю на Светлана Вълкова от БНР-Варна, и добавя:
„Това е карта, която дава отстъпка до различни образователни и културни институции. Това са най-разнообразни обекти, които биха били интересни за хората, изкушени от творчеството, от изкуството - театри, музеи, галерии, но не само! Става дума за всички онези места, които дават възможност на хората да усъвършенстват знанията и уменията си – в това число чуждоезикови курсове, академии за личностно развитие и всичко, което можем да асоциираме с образованието и културата.“
В момента се разработва мобилното приложение на картата. И противно на очакванията, се оказва, че българският работодател е отворен към подобни проекти:
„В нашето партньорско портфолио имаме над 60 организации в сферата на културата и образованието, някои от тях са водещи в своята област, като например Театър „Българска армия“, Политехническият музей, Къщата-музей на Иван Вазов. Всичко това сякаш изглежда атрактивно за работодателите, защото в днешно време за всеки от тях е важно неговите служители и колеги да се самоусъвършенстват ежедневно, да придобиват нови знания и умения и да бъдат конкурентни в работата си. От друга страна за работодателя е важно да предлага атрактивни условия, които ще задържат хората при него и ще му донесат някаква полза“ – твърди Марио Мишев.
Картата не предоставя безплатен достъп до културните институции, а по-скоро отстъпки, вариращи от 10 до 50%. „Очаквахме, че основният интерес ще идва от IT компаниите, от компании в сферата на аутсорсинга, но забелязваме, че и сред малки работодатели, семейни фирми между 5 и 10 души има голям интерес, посочва Марио Мишев и добавя:
„Нека не забравяме, че според Евростат българинът е на последно място в ЕС по отделяне на средства от личния си бюджет за култура. Ако можем да променим това, поне мъничко, ще бъдем доволни. Картата дава тази възможност, защото прави културата и знанието по-достъпни. И когато човек има възможност преференциално да потребява продукт или да посещава конкретно място, той го прави. Това е модел, който се е доказал във времето.“
Картата за култура не е оригинална идея на сдружение „Българска история“. „Има я в почти цяла Европа и беше въпрос на време да се появи и у нас“ – казва в заключение Марио Мишев.
Вижте още:
Съставил: Венета Николова /по интервю на Светлана Вълкова от БНР – Варна/
Снимки: Радио България, Знание +
История като на кино – казваме си често, когато ни разкажат невероятен сюжет или дочуем такъв от съседна маса в някое кафене. Но именно киното сякаш помага на днешния дигитално зависим човек, за когото вълшебните светове от хартиените книги са..
След успеха на фестивала "Ние сме децата на реката" през септември, гражданска фондация отново си партнира с пловдивския район "Централен". Този път поводът е специална изложба, която показва детски рисунки, вдъхновени от природата. Пловдивчани и..
В Централното фоайе на Ректората на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ беше открита фотоизложбата „По следите на Михайло Парашчук“, посветена на творчеството на украинския скулптор и неговия принос към българската архитектура...
История като на кино – казваме си често, когато ни разкажат невероятен сюжет или дочуем такъв от съседна маса в някое кафене. Но именно киното сякаш..
След успеха на фестивала "Ние сме децата на реката" през септември, гражданска фондация отново си партнира с пловдивския район "Централен". Този път..