Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Култура на фокус: „Знание +“ е новата социална придобивка за служителите

Ваучери за храна или за дрехи, карти за фитнес или тиймбилдинги сред природата … В България повечето социални придобивки за служителите са материални. Въпросните „екстри“ са добре дошли за работещите в условия на инфлация, ръст на цените и изтънелия им бюджет. Но къде остава културата в тази трудна обстановка? Услугите и билетите стават все по-скъпи, а делът на хората, които желаят или могат да си позволят да посещават културни и образователни обекти намалява.

Картата за култура "Знание+“ запълва тази празна ниша. Разработена от сдружение „Българска история“, това е първата социална придобивка у нас, изцяло насочена към образованието, културата и изкуствата. Идеята е картите да бъдат закупени от българските работодатели за техните служители. „Бизнесът трябва да подкрепя хората, които работят за него“ - казва един от инициаторите Марио Мишев в интервю на Светлана Вълкова от БНР-Варна, и добавя:

„Това е карта, която дава отстъпка до различни образователни и културни институции. Това са най-разнообразни обекти, които биха били интересни за хората, изкушени от творчеството, от изкуството - театри, музеи, галерии, но не само! Става дума за всички онези места, които дават възможност на хората да усъвършенстват знанията и уменията си – в това число чуждоезикови курсове, академии за личностно развитие и всичко, което можем да асоциираме с образованието и културата.“

Марио Мишев

В момента се разработва мобилното приложение на картата. И противно на очакванията, се оказва, че българският работодател е отворен към подобни проекти:

„В нашето партньорско портфолио имаме над 60 организации в сферата на културата и образованието, някои от тях са водещи в своята област, като например Театър „Българска армия“, Политехническият музей, Къщата-музей на Иван Вазов. Всичко това сякаш изглежда атрактивно за работодателите, защото в днешно време за всеки от тях е важно неговите служители и колеги да се самоусъвършенстват ежедневно, да придобиват нови знания и умения и да бъдат конкурентни в работата си. От друга страна за работодателя е важно да предлага атрактивни условия, които ще задържат хората при него и ще му донесат някаква полза“ – твърди Марио Мишев.

Картата не предоставя безплатен достъп до културните институции, а по-скоро отстъпки, вариращи от 10 до 50%. „Очаквахме, че основният интерес ще идва от IT компаниите, от компании в сферата на аутсорсинга, но забелязваме, че и сред малки работодатели, семейни фирми между 5 и 10 души има голям интерес, посочва Марио Мишев и добавя:

„Нека не забравяме, че според Евростат българинът е на последно място в ЕС по отделяне на средства от личния си бюджет за култура. Ако можем да променим това, поне мъничко, ще бъдем доволни. Картата дава тази възможност, защото прави културата и знанието по-достъпни. И когато човек има възможност преференциално да потребява продукт или да посещава конкретно място, той го прави. Това е модел, който се е доказал във времето.“

Картата за култура не е оригинална идея на сдружение „Българска история“. „Има я в почти цяла Европа и беше въпрос на време да се появи и у нас“ – казва в заключение Марио Мишев.

Вижте още:

Съставил: Венета Николова /по интервю на Светлана Вълкова от БНР – Варна/

Снимки: Радио България, Знание +


По публикацията работи: Михаил Димитров

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

"Триумф" - българският кандидат за "Оскар" триумфира на "Златната роза"

Във Варна филмът "Триумф" на режисьорския тандем Петър Вълчанов и Кристина Грозева спечели голямата награда за пълнометражен филм на 42-ия фестивал на българското кино "Златната роза". Лентата получи и наградата за сценарий, написан от двамата..

публикувано на 27.09.24 в 09:24

"Пощенска кутия за приказки" продължава да пътува сред българите зад граница

След 17 успешни дати в Европа, популярният литературен формат "Пощенска кутия за приказки" продължава своето европейско турне с още 11 локации. То представя репертоар от нови и любими на публиката текстове, писани специално за сънародниците ни..

публикувано на 27.09.24 в 07:25

САЩ инвестират 240 000 долара в център за изкуство и култура във Варна

САЩ инвестират 240 000 долара във варненския културен център ReBonkers чрез Посланическия фонд за опазване на културното наследство (AFCP). Това обявиха от посолството на САЩ в София. Варна е най-големият бенефициент по проект на AFCP в Европа..

публикувано на 25.09.24 в 22:32