Близо 70 филма от големите световни фестивали в Берлин, Кан и Сан Себастиан ще бъдат представени на 31-вото издание на варненския кинофестивал "Любовта е лудост".
Много от заглавията идват с награди от водещите световни фестивали, освен това публиката ще види за първи път и филми от Филипините, Бангладеш, Индия, Шри Ланка и Мианмар.
На откриващата церемония с видео колаж бяха припомнени знаковите личности от българското кино, които ни напуснаха през настоящата година - Емилия Радева, Гинка Станчева, Борис Луканов, Анжел Вагенщайн, а филмовият режисьор, аниматор и художник Анри Кулев беше награден за цялостен принос в развитието на киноизкуството.
За 100-годишнината на Апостол Карамитев и 90 години от рождението на Борис Карадимчев също е отредено специално място в програмата, която започна с лентата "Жан дю Бари: Фаворитката на краля".
Художественият директор на „Любовта е лудост“ Александър Грозев изтъкна, че тази година фестивалът е насочен към въпроса „Лудост ли е любовта?“, на който е посветена и изложбата с мъдри мисли, разположена във фоайетата на Фестивалния и конгресен център. „Очевидно любовта не е лудост, защото в годините, които прекарахме с пандемия и всякакви лудости, които ни заобикалят, отворихме сърцата си нашироко и искаме да се обичаме, да живеем, да чувстваме заедно. Това е и смисълът на нашия фестивал“, подчерта Грозев.
Победителят в международния конкурс ще бъде определен от международно жури, с председател Яна Титова.
Германският писател Даниел Келман представя романа си "Светлина и сянка" , съобщи "Гьоте институт". Срещата между писателя и читателите е на 7 февруари и е втората от поредицата литературни събития в института LitGeist, която поставя фокус върху..
Актьорът Явор Милушев получава наградата "Икар" за изключителен принос към българския театър. Това съобщиха от Съюза на артистите в България. Той е познат с множеството си роли на театрална сцена - в постановките "Медея", "Хъшове", "Много шуц ма нищо",..
Абстрактно, безпредметно, геометрично – това е цяла една смислово-градивна концепция, върху която стъпва изкуството на XXвек . Водещата и свързваща идея при него е свободата на автора, но и на неговата публика. Визуално, чрез геометричното изкуство..
През последните години сътрудничеството между българското и албанското кино се засилва. Албанските продукции все повече намират място на български..