Финансовият ефект от присъединяването на страната ни към Шенгенското пространство по суша ще възлиза на 1,63 млрд. лв. годишно, показва проучване на Института за икономически изследвания към Българската академия на науките.
Най-голяма ще бъде ползата за тежкотоварния автомобилен транспорт и за производителите и износителите на стоки, която се изчислява на 1,39 млрд. лв. Предимство ще бъде също елиминирането на преки и потенциални за българските граждани загуби при преминаване на сухопътната граница с Румъния и Гърция в размер на 242 437 дни.
Друг плюс е свързан с общия екологичен ефект от удълженото време за преминаване на граничен контрол по суша. “При отварянето на Шенгенското пространство по суша ще намалеят чувствително и въглеродните емисии”, се казва в изследването.
Преки ползи от присъединяването на България към Шенген ще има и за фиска – около 138 млн. лв.Пълното присъединяване на България и Румъния към Шенген е от най-значимите събития за региона, заяви пред Софийския икономически форум вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов. Над 18 000 гръцки фирми работят в България. Обемът на..
Столицата на България днес е домакин на Софийския икономически форум. Фокусът на петото издание на форума е поставен върху стратегическите предизвикателства и възможности за България и Югоизточна Европа. Сред основните теми попадат втората комисия на Урсула..
На основата на данни за инфлацията през декември, разпространени от Евростат, Институтът за пазарна икономика прогнозира, че вратата за страната ни към еврото ще бъде отворена от 1 януари догодина. Спрямо декември 2024 г. средногодишната инфлация..