Финансовият ефект от присъединяването на страната ни към Шенгенското пространство по суша ще възлиза на 1,63 млрд. лв. годишно, показва проучване на Института за икономически изследвания към Българската академия на науките.
Най-голяма ще бъде ползата за тежкотоварния автомобилен транспорт и за производителите и износителите на стоки, която се изчислява на 1,39 млрд. лв. Предимство ще бъде също елиминирането на преки и потенциални за българските граждани загуби при преминаване на сухопътната граница с Румъния и Гърция в размер на 242 437 дни.
Друг плюс е свързан с общия екологичен ефект от удълженото време за преминаване на граничен контрол по суша. “При отварянето на Шенгенското пространство по суша ще намалеят чувствително и въглеродните емисии”, се казва в изследването.
Преки ползи от присъединяването на България към Шенген ще има и за фиска – около 138 млн. лв.Ако политическата криза продължава, пропуснатите ползи ще достигнат праг, от който нататък българският бизнес ще започне да губи необратима конкурентоспособност заради назряващи дефицити в образование, здравеопазване, инфраструктура, регионално..
Договор за инженеринг за изграждане на нови ядрени мощности на площадка №2 на АЕЦ “Козлодуй” ще бъде подписан днес с “Хюндай” и “Уестингхаус”. Според служебния енергиен министър Владимир Малинов договорът ще даде възможност в рамките на 12..
Двеста четиресет и девет проекта за производство на ток от възобновяеми източници и съхранение на електроенергия на стойност около 526 млн. лв. ще бъдат финансирани по Националния план за възстановяване и устойчивост, съобщиха от Министерството на..
"Искаме оставката на ръководството на Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) заради несправяне с проблемите и конкретно заради казуса със..