Финансовият ефект от присъединяването на страната ни към Шенгенското пространство по суша ще възлиза на 1,63 млрд. лв. годишно, показва проучване на Института за икономически изследвания към Българската академия на науките.
Най-голяма ще бъде ползата за тежкотоварния автомобилен транспорт и за производителите и износителите на стоки, която се изчислява на 1,39 млрд. лв. Предимство ще бъде също елиминирането на преки и потенциални за българските граждани загуби при преминаване на сухопътната граница с Румъния и Гърция в размер на 242 437 дни.
Друг плюс е свързан с общия екологичен ефект от удълженото време за преминаване на граничен контрол по суша. “При отварянето на Шенгенското пространство по суша ще намалеят чувствително и въглеродните емисии”, се казва в изследването.
Преки ползи от присъединяването на България към Шенген ще има и за фиска – около 138 млн. лв.
Министерството на иновациите и растежа е домакин на дискусия на тема "Еврозоната като част от пътя към икономическа трансформация". Пресцентърът на ведомството съобщава, че форумът ще бъде открит днес от 16,00 ч. от вицепремиера и министър на..
Няма заявен инвеститорски интерес от нов купувач и преговори за продажбата на "Лукойл Нефтохим Бургас". Това съобщи енергийният министър Жечо Станков пред БНТ. Станков се позова на представителя на държавата в Надзорния съвет на рафинерията, в..
Близо 170 представители на германския бизнес, експерти, представители на институции и дипломатически мисии се включиха в икономическия форум "Румъния и България – растеж, динамика, бъдеще", състоял се на 8 октомври в сградата на..
Количествата горива на територията на страната са достатъчни, за да захранят българските граждани и бизнеса за дълъг период от време. Това заяви пред..
Конференция на тема "Перспективи пред интеграцията на бежанци и мигранти на трудовия пазар" ще се проведе днес в София. Събитието се организира в рамките..