Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

На граничните пунктове "Капитан Андреево" и "Лесово" няма опашки от ТИР-ове за Турция

| обновено на 01.02.14 в 15:16
На граничните пунктове "Капитан Андреево" и "Лесово" няма опашки от ТИР-ове за Турция, съобщиха от МВР. Турската страна окончателно е прекратила пропускането на български товарни автомобили през границата. Турските власти не признават разрешителните на нашите превозвачи. Спорът е заради квотите за разрешителни за превоз и Анкара пренасочи своите шофьори към Гърция. От Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт призоваха българските шофьори да не тръгват за Турция.

Вече цяло денонощие 50 български камиона са спрени на граничния пункт "Капъкуле".

Турция няма да признава разрешителните на нашите превозвачи и спира да пропуска българските тирове през границата. Проблемът е в липсата на договореност между България и Турция за броя на квотите. До 2013 година България е получавала 10 000 квоти за трансграничен превоз, а Турция - 250 000. От тази година нашите превозвачи настояват за увеличаване на броя на разрешителните, а от турска страна искат да остане броят от миналата година. Съгласие не е постигнато и от днес турция няма да признава нашите разрешителни. Така нашите превозвачески фирми ще загубят ще загубят турския пазар, ще претърпят огромни загуби, а други ще фалират.

Тази сутрин се проведе спешно заседание на представителите на бранша с директора на Автомобилната администрация Димитър Ганев за обсъждане на тежката ситуация и набелязване на мерки. Представителите на превозваческите фирми настояха за подписване на спешно споразумение между двете държави за квота за извършването на превози. Набелязани са били и мерки за решаване на проблема с камионите по границата ни. Илиян Филипов - член на Управителния съвет на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт, заяви за "Хоризонт", че през почивните дни няма да има голямо струпване на камиони по граничните пунктове:

Днес ние бяхме разпоредили на нашите районни представители в Свиленград, които са от нашия бранш. Отидоха момчетата, занесоха сандвичи, вода на шофьори, които са блокирани на междинната граница. За утре пак сме го организирали. В понеделник ще организираме вече претоварване на камиони, които не се допускат на територията на Турция, претоварване на турски камиони да пристигнат стоките до клиенти и, съответно, на турските камиони, които не се допускат през България, в български камиони да се доставят стоките до клиентите в Европа. Това сме организирали за момент, но искам да ви кажа, че в момента има 10 камиона в българската страна, и пет камиона турски. Това е, което ние виждаме. От турска страна няма как да дам информация. Няма напрежение.  Дори турските камиони са заключили кабините си, шофьорите ги няма там, най-вероятно са се прибрали в Турция да очакват какво ще се случи. Разговорите текат през работно време. Вчера също е имало разговори между посланика на Турция и нашата администрация. Аз не виждам защо турската администрация действа по този начин.

Представители на Сдружението на международните превозвачи у нас изразиха мнение, че сериозни корпоративни интереси на турска фирма са в основата на създалата се ситуация на българо-турската граница.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!