Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Театралните спектакли на фестивала в Линкълн център - Ню Йорк

БНР Новини
Руските актьори Чулпан Хаматова и Евгени Миронов, и режисьорът Томас Остермайер (отляво надясно) от московския „Театър на нациите” по време на фестивала в Линкълн център в Ню Йорк.
Снимка: Майя Праматарова

И тази година публиката на фестивала в Линкълн център имаше нелеката задача да избира кое представление да гледа от богатата програма на най-голямото сценично събитие в Ню Йорк. Създаден през 1996 година, фестивалът представя музика, опера, танц и други съвременни форми на сценични изкуства. Амбицията на фестивала, според неговия директор Найджъл Ридън, е  „да доведе” в Ню Йорк културни събития от други големи културни средища. Сред тях в тазгодишното издание са Националният балет на Китай, както и авангардни спектакли от Германия, Грузия, Ирландия, Русия и Франция - „Крал Юбю” на Алфред Жари, забележителната работа на британския режисьор Деклан Донелан (Cheek by Jowl) с френска трупа.
Драматургът Майя Праматарова, която проследи това мащабно събитие, разказа в „Артефир” за характеристиките на тазгодишния фестивал и за ярки представления като японския спектакъл „Кафка на плажа” по Мураками на режисьора Юкио Нинагава и „Госпожица Юлия” по Стриндберг на Томас Остермайер на московския „Театър на нациите” с участието на Евгени Миронов и Чулпан Хаматова. Събитието за нея е представлението „Заблуда на яростта” на композитора и режисьора Хайнер Гьобелс с MusikFabrik върху музиката на американския авангардист Хари Парч, написал повечето от произведенията си за конструирани от него самия инструменти.
Фестивалът в Линкълн център се проведе през месец юли и завърши в началото на август тази година.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.