Дори концесионерът на летищата в Бургас и Варна да е поставил условия за отстояние на едно действащо летище от друго, реално базата в Равнец си работеше 55 години на същата отдалеченост от летище Бургас. Покрай Пловдив има три военни, едно гражданско летище, които са през десет- двайсет километра едно от друго, това е въпрос на Ръководство Въздушно движение, не е проблем за провеждането на полети, отбелязва офицерът от резерва майор Георги Кръстев.
Това, което видях наскоро като снимки - цялата инфраструктура освен полосите, е разрушена. Няма укрития, сградите -всичко е в отчаяно състояние. Но най- голямото богатство на едно летище е самата писта, в случая ние имаме две. Нефтозаводът навремето даде пари да се направи нова полоса, самолетите да са с курс езерото Вая.
За мен това е създадено съоръжение, дори в една аварийна ситуация, един граждански самолет да се наложи да кацне там, независимо, че в момента няма сгради или нещо оборудвано, пилотът на военен самолет, ако му се наложи да се катапултира, ще успее да кацне, и пак се заслужава да го запазиш.
Това казва Кръстев, който работи сега към Гранична, където има 4 вертолета за търсене на мигранти. След дежурството си в понеделник, той ще отиде на сесията на Общинския съвет в Морското казино на 27.08.
След разрухата на летище Равнец, то може да се възстанови с много по- малко средства за карго полети. И тази индустриална зона, която се предвижда, пак да се построи, но да не бъде около самите писти за излитане и кацане. За това настоява и последният командир на изтребителната авиационна база Георги Георгиев.
По думите му, запази ли се изискването на Министерския съвет да не се застроява близо до полосите, оттам нататък начинанието е печелившо. Никъде в България няма гражданско или военно с две полоси, това е единственото тук. И целогодишно е благоприятно за най- много полети като климатични условия, време и дестинация.
Застрои ли се покрай пистата това и е извън норми на безопасност на всякакъв вид авиация, нито карго, нито граждански, нито военни полети. А при необходимост Равнец може да се ползва за пребазиране, ако нанесат удари по Граф Игнатиево, пистата тук я има, и оттук могат да се изпълняват бойни действия, добави Георги Кръстев.
Константин Бачийски уточни, че е изискал документи доколко „Фрапорт“ ограничава появата, концесионирането на друго летище, има ли забрана за конкурентна дейност. Един от мотивите базата досега да стои неизползваема, макар че е много добра за т.нар. ВИП авиация и малките чартърни самолетчета, беше твърдението, че концесионният договор с „Фрапорт“ не допуска разкриване на българската държава и нейни дъщерни дружества на каквото и да е друго летище на 150 км от летищата в Бургас и Варна, т.е. има забрана за конкурентна дейност.
В основния договор, в информацията, която е публична, не видях такова ограничение. Поискал съм, още не са ми предоставили, чакам някакви анекси да видя. Но дори да има, то вероятно ще е свързано с концесионирането на ново летище. Ние не е необходимо да го концесионираме. Общината първо може да е оператор. След това, ако ограничението е да няма друг оператор, може операторът да бъде Фрапорт, да оперира и двете летища. След това в основния договор пише, че няма неустойки за държавата, ако държавата наруши договора. При концесионната такса на летище Бургас, концесионерът плаща 19.8% от приходите. Ако погледнете концесионерите, които кандидатстват за летище София, там стигат до 76% от концесионното възнаграждение да се дава за държавата, т.е. нито един концесионер, не би развалил толкова изгоден договор, какъвто има в Бургас. Смятам, че има много варианти, при които можем да реализираме летище Равнец, дори и при ограничение, макар че все още такова ограничение не съм виждал.
Искането е покрай пистите да има отстояния, които са по закон, за да може да работи като летище за вбъдеще, ако е необходимо и да кацат военни самолети. Всяко едно летище е стратегически обект от националната сигурност. В тази връзка Министерският съвет е задължил общината да запази функционалността на летателните полета, които включват не само пистите, но и пистите за рулиране и допълнителна инфраструктура.
Общинският съвет в Царево одобри план-сметката за услугите по транспортирането на битови отпадъци до съоръженията и инсталациите за тяхното третиране. Планираните приходи от тази дейност са 5 030 000 лева, според разчетите на Общината. Толкова са и предвидените разходи по тях. От тези средства 3 650 000 лева ще са от такса битови отпадъци за..
Според официални съобщения интерес към рафинерията в Бургас имат компании от Казахстан, Азербайджан, Унгария и Катар. По този повод енергетици и икономисти изпратиха писмо до институциите заради казуса "Лукойл". За БНР Евгений Кънев обясни, че "Предстои да видим кой ще бъде избран, но, според мен, е много слабо вероятно да не бъде избран..
Увеличение на синята и зелената зона и нов тип пакети за платено паркиране предлага община Бургас. Промените са публикувани за обществено обсъждане. Всеки, който желае, може да направи предложение. Причините, с които се мотивират измененията на и нфраструктурни и екологични. В проекта се акцентира на това, че нуждата от паркоместа нараства, а..
Oт месец март тази година в община Котел ще посрещат испански туристи. Котел и Жеравна са включени в програмите на един от най-големите испански туроператори – „Mapa Tours“. Той е част от бранд, който е един от най-силните на латиноамериканския пазар. Партньор за осъществяването на идеята е Асоциация „Рафаел-инфо, култура и туризъм“...
Двойно ще се увеличи бюджетът за развитие на малките населени места по подхода „Водено от общностите местно развитие“. Това каза заместник-министърът на земеделието и храните д-р Лозана Василева по време на работна среща в ресорното министерство. Общият бюджет по подхода е близо 740 млн. лева. За общини с население по-малко от 15 хил. жители,..
Вратата е отворена за еврото от 1 януари 2026 година. Това е изводът на Института за пазарна икономика след вчерашните данни за инфлацията през декември, разпространени от Евростат. Новосформираното правителство също изведе членството в еврозоната като водещ приоритет за управлението си. Към декември 2024 г. средногодишната инфлация в България е 2,6%,..
България е получила 32 милиарда лева от европейските фондове за периода на членството на страната ни в Европейския съюз. Това показват данните от анализ на Института за пазарна икономика, според който най-много са парите за инфраструктура. От 2007 г. насам, всеки регион на страната е харчил най-много европейски средства за изпълнението на големи..
Увеличение на синята и зелената зона и нов тип пакети за платено паркиране предлага община Бургас. Промените са публикувани за обществено обсъждане...
Според официални съобщения интерес към рафинерията в Бургас имат компании от Казахстан, Азербайджан, Унгария и Катар. По този повод енергетици и..
Общинският съвет в Царево одобри план-сметката за услугите по транспортирането на битови отпадъци до съоръженията и инсталациите за тяхното..