Дори концесионерът на летищата в Бургас и Варна да е поставил условия за отстояние на едно действащо летище от друго, реално базата в Равнец си работеше 55 години на същата отдалеченост от летище Бургас. Покрай Пловдив има три военни, едно гражданско летище, които са през десет- двайсет километра едно от друго, това е въпрос на Ръководство Въздушно движение, не е проблем за провеждането на полети, отбелязва офицерът от резерва майор Георги Кръстев.
Това, което видях наскоро като снимки - цялата инфраструктура освен полосите, е разрушена. Няма укрития, сградите -всичко е в отчаяно състояние. Но най- голямото богатство на едно летище е самата писта, в случая ние имаме две. Нефтозаводът навремето даде пари да се направи нова полоса, самолетите да са с курс езерото Вая.
За мен това е създадено съоръжение, дори в една аварийна ситуация, един граждански самолет да се наложи да кацне там, независимо, че в момента няма сгради или нещо оборудвано, пилотът на военен самолет, ако му се наложи да се катапултира, ще успее да кацне, и пак се заслужава да го запазиш.
Това казва Кръстев, който работи сега към Гранична, където има 4 вертолета за търсене на мигранти. След дежурството си в понеделник, той ще отиде на сесията на Общинския съвет в Морското казино на 27.08.
След разрухата на летище Равнец, то може да се възстанови с много по- малко средства за карго полети. И тази индустриална зона, която се предвижда, пак да се построи, но да не бъде около самите писти за излитане и кацане. За това настоява и последният командир на изтребителната авиационна база Георги Георгиев.
По думите му, запази ли се изискването на Министерския съвет да не се застроява близо до полосите, оттам нататък начинанието е печелившо. Никъде в България няма гражданско или военно с две полоси, това е единственото тук. И целогодишно е благоприятно за най- много полети като климатични условия, време и дестинация.
Застрои ли се покрай пистата това и е извън норми на безопасност на всякакъв вид авиация, нито карго, нито граждански, нито военни полети. А при необходимост Равнец може да се ползва за пребазиране, ако нанесат удари по Граф Игнатиево, пистата тук я има, и оттук могат да се изпълняват бойни действия, добави Георги Кръстев.
Константин Бачийски уточни, че е изискал документи доколко „Фрапорт“ ограничава появата, концесионирането на друго летище, има ли забрана за конкурентна дейност. Един от мотивите базата досега да стои неизползваема, макар че е много добра за т.нар. ВИП авиация и малките чартърни самолетчета, беше твърдението, че концесионният договор с „Фрапорт“ не допуска разкриване на българската държава и нейни дъщерни дружества на каквото и да е друго летище на 150 км от летищата в Бургас и Варна, т.е. има забрана за конкурентна дейност.
В основния договор, в информацията, която е публична, не видях такова ограничение. Поискал съм, още не са ми предоставили, чакам някакви анекси да видя. Но дори да има, то вероятно ще е свързано с концесионирането на ново летище. Ние не е необходимо да го концесионираме. Общината първо може да е оператор. След това, ако ограничението е да няма друг оператор, може операторът да бъде Фрапорт, да оперира и двете летища. След това в основния договор пише, че няма неустойки за държавата, ако държавата наруши договора. При концесионната такса на летище Бургас, концесионерът плаща 19.8% от приходите. Ако погледнете концесионерите, които кандидатстват за летище София, там стигат до 76% от концесионното възнаграждение да се дава за държавата, т.е. нито един концесионер, не би развалил толкова изгоден договор, какъвто има в Бургас. Смятам, че има много варианти, при които можем да реализираме летище Равнец, дори и при ограничение, макар че все още такова ограничение не съм виждал.
Искането е покрай пистите да има отстояния, които са по закон, за да може да работи като летище за вбъдеще, ако е необходимо и да кацат военни самолети. Всяко едно летище е стратегически обект от националната сигурност. В тази връзка Министерският съвет е задължил общината да запази функционалността на летателните полета, които включват не само пистите, но и пистите за рулиране и допълнителна инфраструктура.
Нов бойкот на търговските вериги, който този път да обхване и банките, предвиждат на 27 февруари организаторите, които вече два пъти изразиха недоволството си срещу високите цени на хранителните стоки. Те призоваха този четвъртък, освен да бойкотират хипермаркетите, хората да не плащат с банкови карти. Този път, освен големите хранителни магазини,..
Управителят на Националния осигурителен институт Ивайло Иванов потвърди, че бюджетът на Държавното обществено осигуряване за тази година е разработен при допускане, че пенсиите ще бъдат осъвременени по швейцарското правило от 1 юли. Пред Националния съвет за тристранно сътрудничество Иванов отбеляза, че за пенсии тази година ще бъдат изплатени над 24..
Нов електрически рентабилен морски транспорт се подготвя от варненска компания. Българският корабостроител е специализиран в производството производството на високотехнологични транспортни средства, като фокусът е поставен върху зелените решения - хибридни и изцяло електрически кораби, стана ясно от думи на проектния мениджър на компанията..
Националният съвет за тристранно сътрудничество (НСТС) ще проведе извънредно заседание днес, съобщиха от правителствената пресслужба. В дневния ред на заседанието влизат проект на Закон за бюджета на Националната здравноосигурителна каса за 2025 г.; проект на Закон за бюджета на държавното обществено осигуряване за 2025 г.; проект на Закон за..
Плодовете поевтиняват на борсите у нас през седмицата с изключение на портокалите. Това показват данните от седмичния бюлетин на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата (ДКСБТ). Индексът на тържищните цени (ИТЦ), който отразява движението на цените на хранителните стоки на едро в България, през седмицата се повишава с 0,18 процента..
Туризъм без свързаност е нещо немислимо, каза заместник-министърът на туризма Ирена Георгиева на четвъртия международен форум "Авио/транспортна свързаност и туризъм", който се провежда в Бургас. Теми за морската свързаност и развитието на авиацията в региона бяха обсъдени на събитието. Присъстваха кметове и заместник-кметове на черноморски..
Кметът на Царево Марин Киров участва днес във форума “Хоризонт 2030 - Международен форум за авио/транспортна свързаност и туризъм” в Бургас. Той се включи в едни от панелите, където бяха дискутирани проблемите пред общините и развитието на туризма.Според него з адача номер едно пред държавата е основен ремонт на пътя Бургас-Созопол-Приморско-Царево...
Нов електрически рентабилен морски транспорт се подготвя от варненска компания. Българският корабостроител е специализиран в производството..
Плодовете поевтиняват на борсите у нас през седмицата с изключение на портокалите. Това показват данните от седмичния бюлетин на Държавната комисия по..
Националният съвет за тристранно сътрудничество (НСТС) ще проведе извънредно заседание днес, съобщиха от правителствената пресслужба. В дневния ред на..