Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Рубриката „Избирам България“ на БНР-Бургас – в годишните награди за туризъм

| обновено на 05.12.22 в 10:28

През изминалия летен сезон БНР-Бургас стартира нова рубрика, в подкрепа на нашият туризъм. Защото, макар той да има редица нерешени проблеми, има и прекрасни места, които да се видят и емоции, които да се изпитат. Рубриката ни „Избирам България“ е сред финалистите в годишния конкурс на Министерството на туризма.

В рубриката „Избирам България“, в продължение на месеци, ви срещахме с различни хора – българи и чужденци, които избират почивката им да е в България – по родното Черноморие, но и във вътрешността на страната. Редица интервюта с хора, които за първи път почиват на това място, но и с такива, които за поредна година избират едно и също курортно селище. Разказвахме истории на пътешественици, но и на хора, които просто обичат българското Черноморие.

Ако искате да ни подкрепите в надпреварата, можете да го направите на сайта https://www.tourismawards.bg/art-online-22/#bnrburgas  в категория Журналистически материал на тема туризъм в онлайн медия.

В категорията „Иновация“ номинация има и за Демонстрационният и експозиционен център Акве калиде. Той е пример как история и технологични иновации могат да се обединят за още по-пълноценно преживяване. Номинация има и за „Един ден в Средновековния град“ – Крепост Туида – Сливен. Програмата е нова и образователна, с времетраене около 4 часа, включваща различни дейности-обиколка, беседи, средновековна кухня, занаяти, военно дело, устройство на града и забавления.

Три града са включени в категорията „Туристическа дестинация“. Созопол, град на загадки и вампири - ако има едно емблематично място на българското Черноморие, на което далечното минало среща модерното настояще, вперило поглед към морската шир, то това е Созопол. Пирати, вампири и светци разкриват древните тайни на града. Бургас – Фестивална дестинация №1 - градът продължава да се утвърждава като водеща фестивална дестинация и през 2022 г. Началото на фестивалното лято бе с новия тридневен Stereo Festival. За втора година се проведе и Solar Fest. Дестинация Регион Сливен – кръстопът на традиции, култури и епохи. Съвременният Сливен обединява функциите на стопански и духовен център с тези на областен и общински административен център.

„Акве Калиде“ и крепостта Туида са сред номинираните и за „Туристическа атракция/обект. В категорията „Специализиран туризъм“, номинирано е „Морско приключение до остров Света Анастасия и Ченгене скеле – Бургас“. През 2021 г. община Бургас се сдоби и с втория си туристически кораб – „Бургус“ – чисто нов модерен еко-катамаран. Заедно с кораба „Анастасия“ те обслужват туристически маршрути в Бургаския залив – до остров Света Анастасия и КТК „Ченгене скеле“. Този начин за комбиниран маршрут в залива позволява туристите да получат един качествен и уникален продукт в рамките на своята ваканция. Номинираните общини от региона са Бургас, Поморие и Сливен.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Summer Bright Awards отличи в Несебър бизнес, туризъм и култура

Старият Несебър стана домакин на церемонията Summer Bright Awards 2025, която събра представители на българския бизнес, туризъм и култура. Българското национално радио бе основен медиен партньор на събитието, а сред официалните гости присъства генералният директор на БНР Милен Митев. Церемонията се проведе на борда на 85-футова яхта и отличи..

публикувано на 04.08.25 в 17:00

Спад в предлагането на работа

Предложенията за работа във всички сектори през юли намаляват, показва анализът на водещата платформа за онлайн обяви в страната. Според данните от месечния анализ, през юли се отчита спад с 12% или над 5000 работни места по-малко в сравнение с юни. Продължава да се регистрира спад на предложенията за работа и на годишна база, като през юли той е 7%..

публикувано на 04.08.25 в 16:00

Ниски добиви на слънчоглед отичтат в Ямболска област

Започна  прибирането на слънчогледа в Ямболска област. Добивите са ниски, а качеството на много места влошено.  Над 473 000 декара са засети със слънчоглед в областта, прибирането му е в начален етап, а  добивите са далеч под очакванията на стопаните, коментира председателят на Регионалния съюз на зърнопроизводителите Стоян Александров:..

обновено на 03.08.25 в 12:35

ИПИ: Повишаването на осигурителните вноски носи риск от обедняване

От Института за пазарна икономика предупреждават, че повишаването на осигурителните вноски носи риск от обедняване на работещите, увеличаване на домакинствата под линията на бедност и ръст на неравенствата. Изводът е от анализ по темата за осигурителната тежест, в който се припомня, че в средносрочната бюджетна прогноза вече е заложено увеличение на..

обновено на 03.08.25 в 11:46

Общините по Южното Черноморие се обединяват за общ туристически продукт

Министърът на туризма Мирослав Боршош се срещна с кметове от черноморските общини и областния управител на Бургас за да начертаят обща стратегия за реклама на Южното Черноморие и създаването на общ туристически продукт.Към Областна администрация ще се създаде специализирано координационно звено по туризъм, което заедно с Министерството ще работи в тази..

публикувано на 01.08.25 в 16:13

Последен ден за пострадалите земеделци от природни бедствия, които могат да поискат подпомагане

В рамките на днешния работен ден, земеделските стопани с пропаднали заради природни бедствия площи, имат последна възможност да подадат заявления за подпомагане. Земеделците от засегнатите от пожарите райони също трябва да сигнализират за проблемите си във Държавен фонд "Земеделие". Право на субсидии имат стопаните, на които са издадени..

публикувано на 01.08.25 в 09:25

Мирослав Боршош ще бъде в Бургас

Министърът на туризма Мирослав Боршош ще бъде днес в Бургас на среща с областния управител и с кметове от черноморските общини. С тях ще се проведе дискусия за създаването на общ туристически продукт и бранд за Южното Черноморие.  Акцентите ще се поставят върху общ събитиен календар, представянето на ключови фестивали и предстоящи събития до края на..

публикувано на 01.08.25 в 08:48