Размер на шрифта
Българско национално радио © 2023 Всички права са запазени

Сити и здрави – ако се храним по Зоната

Основната цел на храненето по Зоната е здравословният начин на живот и регулирането на хормоните. Това каза за БНР-Бургас Катина Герова, един от посланиците на хранителния режим и създател на сайта www.kakvodaqm.bg. Зоната не е диета, с която да свалим няколко килограма, това е начин на хранене, който „подрежда“ хормоните в тялото:

„Това, което прави Зоната, е да балансира хормоните. Когато хормоните в тялото ни са балансирани, поддържаме една добра кръвна захар и оттам имаме много добър имунен отговор на възпаленията. Защото възпаления в тялото ни протичат непрекъснато. Малко хора го осъзнават това. Но непрекъснато се случват и тялото ни дава някакъв отговор, за да ги излекува“, каза тя.

Режимът съществува повече от 30 години, създаден от д-р Бари Сиърс.

Най-важното при храненето по режима на Зоната е правилното комбиниране на видовете храни, добави Катина Герова. Хората трябва да научат кои храни за въглехидрати, кои – протеини и кои – мазнини, посочи тя.

„Една чиния образно трябва да я разделим на три и да имаме от трите групи храни. Да кажем протеините – това са яйца, сирене, кашкавал, меса, риби. Добрите, хубавите въглехидрати идват от плодове, от зеленчуци и от бобови растения. По-лошите въглехидрати идват от теста, сладкиши, всичко със захар, брашна, спагети и всичко, което е производно. И оризът, и картофите също спадат към тази града“, допълни тя.

Мазнината може да дойде от авокадо, ядки, зехтин или маслини, добави Катина Герова. Като лесен вариант на измерване на точните количества тя даде пример – протеин-колко дланта ни, въглехидрат-  колко