Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Платформата

"Ние, потребителите": Увеличават се нелоялните търговски практики на търговските вериги

Според експертите това се повлиява и от бездействието на КЗП

Габпиела Руменова

Стават повече търговските вериги, които прилагат некоректната практика да разпространяват рекламни брошури и в средата на периода на кампанията да информират клиентите си, че изобщо няма да доставят някои от стоките с намалени цени или ще ги продават по-скъпо от обявеното в бюлетина.

Неспазените обещания към клиентите и посочените за това мотиви, както и подходът при съобщаването за настъпилите промени са идентични, което навежда на мисълта за копиране на практиката.

Например, обединяващи прилагащите тези нелоялни практики търговци са най-често посочваните за разминаванията причини: "непредвидени обстоятелства" и "техническа грешка".

Понякога тези вериги съобщават, че част от намалените артикули няма да бъдат доставени, като често става дума за тематични за актуални празници продукти. Когато се окаже, че цената в магазина ще е по-висока от посочената в брошурата, понякога това е в пъти. Ако пък търговецът е решил да осигури заместители на недоставените стоки, обикновено те са по-неизгодни за потребителите като съотношение цена-качество или пък са недостъпни за част от тях.

"Законът за защита на потребителите задължава търговците да осигурят наличности за целия период на промоцията или алтернативни стоки с идентични цена и характеристики. Обратното е непрофесионално и недобросъвестно поведение, което представлява нелоялна търговска практика", коментира пред БНР основателят на "Ние, потребителите" Габриела Руменова. И добавя: Когато търговците решат да разпространят съобщение за настъпилите промени, как ще докажат, че тази информация е достигнала навреме и до всички потребители, които са получили брошурите в пощенските кутии, в приложенията за отстъпки и онлайн?

Очевидно е, че тези некоректни практики се мултиплицират във времето. И няма как да е иначе, след като месеци наред друга верига използва същия подход без последствия, тъй като няма данни Комисията за защита на потребителите да е взела отношение по такъв казус. След като контролният орган не желае да се намеси, то остава само потребителите да са бдителни и да не допускат да бъдат подвеждани да променят плановете си за покупки заради въвежданите в движение промени от търговците.


По публикацията работи: Стефка Бакърджиева


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Четвъртокласникът Александър Коев върна загубен телефон на 100 кила

Четвъртокласникът Александър Коев от "Княз Борис I" намира телефон на един от музикалните фестивали това лято. Момчето не предполага чий може да е апаратът. Оказва се, че н егов собственик е рапърът 100 кила. Александър връща телефона на певеца, а днес бе награден от бургаската полиция.  Старши комисар Владимир Маринов, директор на ОДМВР Бургас, връчи..

публикувано на 25.09.24 в 17:17

Собственици на имоти в местността „Каваците" искат да има ПУП (ОБНОВЕНА)

Община Созопол разработи предварителен проект на Подробен устройствен план - план за регулация и застрояване (ПУП-ПРЗ) на местността „Каваците“. Той е изготвен съобразно предвижданията на действащия Общ устройствен план и без да се засягат пясъчните дюни, разположени извън морските плажове „Каваците - Север и Юг“. Проектът на Общината бе..

обновено на 25.09.24 в 16:12

Сливен е с 80% загуба на питейна вода заради остаряла ВиК мрежа

Сливен е сред градовете с 80% загуба на питейна вода по водопроводите, а причините според ръководството на водния оператор са множество, но липсата на сериозни инвестиции през годините е водещата. Последният трети проект за воден цикъл е от 2019 година и продължава към момента.  Основните загуби на ВиК Сливен са натрупани през годините, но..

публикувано на 25.09.24 в 15:26

Мамарчево отпразнува 90 години от преименуването си

Мамарчево празнува 90 години от преименуването си Някогашното боляровско село Мураданлъ – вече Мамарчево – отпразнува настъпването на 90-ата година от преименуването си. Кметът Болярово Христо Христов пожела на събралите се за празника жители и гости на селото да са здрави и все така обединени и им разказа за предстоящите проекти, свързани с..

публикувано на 25.09.24 в 15:18

Промените в закона ще доведат до поскъпване на шофьорските курсове

Ще има повече проблеми, отколкото ефект върху крайния резултат. Така коментира Дойчо Пеев, председател на Регионалния авто-инструкторски съюз в Бургас, промените в правилата за изкарване на шофьорска книжка, направени от Министерство на транспорта. При едната се определят 4 опита за вземане на книжка в рамките на 6 месеца, а другата е..

публикувано на 25.09.24 в 15:16

Бургаските съветници одобриха трасето за обхода на ж.к. „Меден рудник“

Общинските съветници в Бургас подкрепиха единодушно предложението за определяне на трасето за южен обход на ж.к. „Меден рудник“. Решението е свързано с реализация на пътна инфраструктура, която ще доведе до облекчаване на пътния поток и безпрепятствено извеждане на трафика от града. Предвижда се изграждане на пътна връзка на „Меден Рудник“ до..

публикувано на 25.09.24 в 13:33

На пазара "Краснодар" няма да има етажен паркинг

 Общинският съвет на Бургас одобри  промяна в ПУП за общински терен на ул. "Дебел" в комплекс "Възраждане". Той обхваща периметъра от на улиците „Любен Каравелов“и „Васил Левски". Там се планира изграждането на многоетажен паркинг.  Близо час продължи дебатът, в който освен нуждата от парко места в комплекса беше обсъден акцентирано и на..

публикувано на 25.09.24 в 11:26