Сатиричният театър, Младежкият театър, както и Театър „Азарян“ и Дома на киното ще предоставят сцените си на гостуващите артисти от Италия, Белгия, Гърция, Русия, Франция и Република Северна Македония.
Актрисата Цветана Манева, част от екипа, който вече 13 години прави платформата „Световен театър в София“, е категорична, че „никой път не е дълъг, ако по него стигаш до това, което искаш да постигнеш“.
„Световен театър в София“ е част от календара на културните събития на Столична община за тази година, а партньори са Френски институт, Италиански културен институт в София, както и Британския съвет.
Проф. Николай Йорданов от сектор „Театър“ към Института за изследване на изкуствата към БАН е категоричен:
„Все повече съвременният театър започва да става зависим от публиките, към които е насочен“.
Откриването е в неделя в Младежкия театър от 19 часа с представлението с изцяло мъжки актьорски състав „Макбет“ по Шекспир на режисьора Алесандро Сера и неговата компания от Сардиния, каза Асен Терзиев – главен координатор на фестивала:
„Този спектакъл излезе преди около 2 години. Неговият международен успех, без да преувеличавам, главоломно нараства. В момента го заснема италианската национална телевизия, за да бъде архивиран като едно от постиженията на най-новия италиански театър“.
В програмата е и постановката „Щедростта на Тавита“, който е първи сценичен спектакъл на Ян Фабър, гостуващ на българска сцена. Публиката ще може да го гледа в Сатиричния театър на 6 юни от 19 и 30.

По повод предстоящия концерт на 21 ноември и представянето на новия албум, с които Детският радиохор отбелязва 65 години от своето създаване, гост в студиото на предаването "Рано в неделя" бе маестра Венеция Караманова, главен диригент на състава. "Тази година е наистина специална за нас. Юбилеят ни провокира да направим възможно най-пъстър сезон...
По повод изложбата, която бе открита в сградата на Столичната община, Александра Чолакова разказва за инициативата, посветена на децата с дислексия и другите специфични обучителни трудности. „Това е пътуваща изложба, която вече имаше няколко отправни точки – Народното събрание, Министерството на образованието и науката, Регионалния център за..
Алеята на славата в Тутракан – едно от емблематичните места в Крайдунавския парк – продължи да попълва своята историческа памет. На 12 ноември бе открита четвъртата паметна плоча, посветена на поетесата Пенка Цанева – Бленика (1899 – 1978), родена в Тутракан и оставила значима следа в българската литература. Идеята за Алеята на славата бе на кмета..
На 12 ноември от 17:30 ч. писателката Мариана Кирова представи новото си издание „Приключенията на една блондинка“ пред приятели и почитатели на среща с автограф и „чаша вино“. Книгата представляваше второ издание на едноименния роман, като в нея бяха включени и разкази и новели. Един от разказите, озаглавен „Операция Актиния“, бе носител на първа..
Миналото като възможност за бъдещето и връзката между аналоговото и дигиталното са сред основните послания на художествената инсталация „Пространство и етажи“, представена в Младежкия дом във Враца. Нейният автор е популярният дигитален артист Илиян Стойчев. Инсталацията обединява десет стари телевизора, които възпроизвеждат от DVD устройства кратки..
„Да излезеш от кожата си“ е названието на тазгодишното биенале на Съюза на йерусалимските художници. Почти всички творби, подготвени специално за форума, бяха отхвърлени от кураторката Тали Бен-Нун , което се превърна в неочаквана провокация и вдъхновение за нови търсения. Идеята на изложбата е да насочи вниманието не към завършената творба,..
В рубриката "Нов компактдиск" на предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" имаме удоволствието да направим българската радиопремиера на дебютния албум на Трио "Бронте". Ансамбълът, избрал за име фамилията на три талантливи и смели писателки от първата половина на XIX век - сестрите Шарлот (1816–1855), Емили (1818–1848) и Ан (1820–1849) Бронте - е..
Очаква ни много, много тежка 2026 г. от икономическа гледна точка, много тежка година, защото с този ръст на заеми – над 20 млрд. лв., ще надскочим..
За всеки разумен външен наблюдател, за всеки магистрат в системата е ясно, че има нещо, което определяме като омерта – мълчание за процеси, които са..