Така след изпълнението на песента Fire запалил инструмента, успял да изкара до края на концерта с друг, но после лекували раните му в болница. Хендрикс пали китара и на фестивала в Монтерей по-късно през същата година.
За нея той споделя: „Реших да разруша китарата си като знак на жертвоприношение. Жертваш нещата, които обичаш. Аз обичам китарата си”.
Запалената китара от „Астория” бе продадена на търг през 2008 година за над 450 хиляди долара. За сравнение - първата акустична китара, с която Джими се сдобива, когато е на 15 години, струвала по онова време 5 долара.
Китарите на Хендрикс са много, някои имат незавидната съдба да бъдат откраднати, други са напълно унищожени. Част от тях Джими подарява - на музиканти като Били Гибънс от ZZ Top и на Франк Запа.

На днешния ден през 1955-а се ражда Ангъс Йънг, китаристът и съосновател на AC/DC, който носи прозвището „Богът на китарата”.
Ако се питате защо братята Ангъс и Малкълм, които - съвсем млади и зелени - правят банда, са я кръстили точно така: заради надпис на шевната машина на сестра им Маргарет.
За разлика от Джими Хендрикс, макар и силно повлиян от него, Ангъс има малко по-различно отношение към китарите. Първата била втора употреба, подарък от майка му. Получава я през 1967-а, същата година, в която Джими запалва своите китари в „Астория” и на фестивала в Монтерей.
Марката от тогава е предпочитаната от Ангъс и днес, производителите дори са му направили китара на негово име.
В интервю от 10 ноември миналата година за „Тайни ТВ“ в Копенхаген, Ангъс Йънг разказва за това, което го сближава с Хендрикс и много други музиканти от едни сякаш твърде златни и твърде далечни години на 20 век.
„Още когато бях в ранните си тийнейджърски години - на 13-14, музиката силно ме вълнуваше. Като се връщам назад във времето, за това, което ми харесваше в музиката, трябваше да чакам цяла нощ. Тогава, към 2.00 часа сутринта по радиото имаше водещ, който пускаше рок. Беше американец. Аз си имах едно малко радио, седях си в леглото и се будех само заради този човек. А той пускаше най-новите парчета. Така слушах Хендрикс, „Крийм“, „Цепелин“ и други подобни изпълнители“.
Любимецът обаче е един, незабравим и недостижим за Ангъс Йънг на тринайсет, а и до днес – на 66:
„Джими Хендрикс! Когато чух Purple Haze, това беше най-доброто. Бях толкова развълнуван. Мислех си: как ще науча повече за Джими Хендрикс? Търсех навсякъде, ходех в магазини за списания и питах дали имат списание от Англия, защото знаех, че е в Лондон. Намерих малка снимка на този пич с китара и си помислих: „Леле! Искам да изглеждам толкова яко!“.
„Само се опитвам да ви предам вълнението на онова време и все още го чувствам силно. Цял живот се връщам към него. Когато изляза на сцената, чувството е същото. Свиря на новото хлапе, което е на 13 или 14, което никога не ме е виждало досега. ОК, обичам и по-възрастните, но те са ме виждали, знаят ме. Но новото дете - не съм го виждал досега и трябва да го впечатля. Ето това ме зарежда. Само това ми трябва - да виждам млади лица. Така продължавам напред!“.
София Арт Институт е организация, която дава равен достъп до изкуство на всеки. Наред с много други проекти, екипът, воден от пианистката Венета Нейнска, стартира организирането на Хорова академия, в която ще могат да участват ентусиасти от различни възрасти. Под артистичното ръководство на Яна Делирадева и Валентина Георгиева, Хоровата академия ще..
На 24 ноември с официално откриване на барелеф и концерт под надслов „Паметта дирижира времето“ Община Шумен, Симфониета Шумен, гост-солистката Пламена Мангова и диригентът Славил Димитров отдадоха почит към паметта на маестро Станислав Ушев. Барелефът вече е поставен на източния вход на Община Шумен, а негови автори са скулпторът Бехчет Данаджъ..
На 28 ноември в залата на Националната музикална академия "Проф. Панчо Владигеров" в София ще бъде открит фестивал за съвременна музика, посветен на 100-годишнината от рождението на композитора Андре Букурещлиев - едно от ярките имена във френския авангард през втората половина на ХХ в. Ще бъдат почетени и други забележителни юбиляри - Лучано Берио и..
Националният музикален театър "Стефан Македонски" кани публиката утре на "Кабаре". Спектакълът ще се играе също на 29 и 30 ноември, както и на 2 декември. Това е гротесков спектакъл за едно общество, което се смее, пее и позира, докато светът навън се плъзга към авторитаризъм. " Живеем в глобална версия на този морален парадокс –..
Тази вечер, 27.11, в Сатиричния театър ще се състои предпремиерата на постановката "Примадони", режисирана от директора на трупата Калин Сърменов. "Едно от нещата, които страшно много ми харесаха в този текст, е неговата липса на претенциозност. Това е един откровен текст, който носи след себе си чиста форма на забавление, усмивка и любов..
В рубриката "Помните ли..." на предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" почитаме един певец с необикновена съдба, работил основно в оперните театри в Русе, Пловдив и София - баса Алексей Милковски. На 26 ноември се навършват 100 г. от рождението му. Алексей Милковски е потомък на знатна фамилия, чиито корени са във Волжка България. Роден е в..
В сряда, 26 ноември, в Първо студио ще се представи Смесеният хор на на БНР, ръководен от диригентката Любомира Александрова. Началото на концерта е в 19:00 часа, а програмата е особено интригуваща: Ще прозвучат духовни произведения от Ценко Минкин, Золтан Кодай и Ленард Бърнстейн. "Избрали сме три контрастни произведения, като едното от тях..