Това е доста радикален опит да се покаже изкуство в публична среда, коментира пред БНР кураторът Весела Ножарова. По думите ѝ фестивалът е провокиран от периода на изолация, ограничения и дистанция заради пандемията от Clovid-19.
"Мога да кажа, че стана много по-болезнено желанието ни да бъдем сред хора и много по-болезнена е необходимостта ни да имаме досег с изкуство, с емоционални проявления в съвременния свят. Внякакъв смисъл мисля, че чувствата ни тепърва ще ги анализираме - какво се случи с нас след повече от една година в Covid-ситуация."
На фестивала бяха показани творби, които се вписват в средата, имат провокация към историческото минало на България, към архитектурата на Ларгото, изтъкна Ножарова.

Сред произведенията бе проект на Стела Василева.
"Това, което е много характерно за тази работа на Стела Василева, е че тя се променя в продължение на деня. Тя оцвети с цветно фолио куполите на Ларгото и в различни части на деня светлината прави различни цветни петна по земята, сутрин по един начин, на обяд по друг начин, сега вечерта всичко е малко по-живописно, акварелно разтечено нататък, но абсолютно промени по този начин пространството на Ларгото. То стана много по-художествено, много по-въздушно, по-емоционално, по-наситено с преживяване", подчерта Весела Ножарова.
 Инсталацията на Сашо Стоицов показа  историята на София. Изглежда като археологически обект. С какво послание излиза  Стоицов пред публиката:
Инсталацията на Сашо Стоицов показа  историята на София. Изглежда като археологически обект. С какво послание излиза  Стоицов пред публиката:
"По-задълбочено оценяване на нещата, на мисленето, на мъдростта. София е уникален град, винаги е бил и сега ще бъде. Той в момента е уникален, аз, като се разхождам по улиците, такъв град не съм виждал."
Сашо Стоицов прави обекти, които са псевдоархеологически находки:
"Той има цяла серия от произведения, които прави още през 90-те години, които са като имитация на съществуващи обекти, прави ги от картон, те изглеждат като измислени, в същото време имитира водата, имитира формата, която е псевдоархеологическа и ги слагаме между тези истински археологически обекти и създаваме много особена среда между съвремие и минало".
"Колата София е изключително странен обект, направена на ръка, тя е в движение, може да се кара напред назад, има вид на спортна кола, на увеличен мачбокс кола от нашето детство. Малка количка, която е увеличена. Всичко е направено на ръка, джантите са боядисани с боя, която е за печки", разказа Весела Ножарова.
Лазар Лютаков е един от участниците във фестивала Sofia Art Projects. Той живее във Виена. Участвал е многократно в няколко биеналета - Венеция, Москва, Виена. В България е разпознаваем с проекта “Мазето на Баба Васа”. Той разказа повече за автомобила Колата София.

"Става въпрос за един изключително радикален автомобил, който съществува, развит е от инженер Велизар Андреев и от неговия син доц. Божидар Андреев в средата на 80-те години. Ако поразсъждаваме малко какво представлява спортната кола, спортната кола е това возило, което би трябвало да бъде най-много в крак с времето. Спортната кола е този уред, който придава форма на актуалните инженерни тенденции, технологии, материали. Спортната кола е един изключително представителен проект", каза за предаването "Нощен хоризонт" Лазар Лютаков.
Той обясни, че не става въпрос за един-единствен прототип, а за автомобил, който е развит с идеята да бъде въведен в серийно производство от около 200 бройки годишно. Произведени са едва 50 броя от този автомобил. Предполага се, че до наши дни са останали между 10 и 20.


Германецът все още пази топли спомени от концертите си у нас, а гостуването му на Биг бенда на БНР е бил особено емоционално. "Всъщност, това беше първият път, когато моя вече записана музика беше изпълнена от друг бенд. Не знаех как ще се получи. Дори не знаех дали музикантите ще я харесат, но бързо стана ясно, че те се наслаждават на тази музика..
След написани 5 книги и не малко изложби, предимно живопис, Христо Кърджилов ще ни представи днес годините на графичния си път, своята голяма любов към графиката и своето боравене със сухата игла . Близо 30 години след последната си графична изложба той ще покаже свои графични листи пред българската публика. Пред БНР Христо Кърджилов, който..
В елегантната и модерна зала MuTh във Виена се състоя забележителен благотворителен концерт-спектакъл. Всички средства от билетите за него, както и доброволни дарения, бяха предоставени на Училището-пансион по изкуства и занаяти за деца в неравностойно положение “Димитър Екимов“ в българското село Русаля . Това уникално по своята..
В третото издание от 33-я сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20-21 ч.: - Специален гост в рубриката “Звездни срещи“: примата на Софийската национална опера и балет в областта на мюзикъла Весела Делчева . Разговаряме в навечерието на трите спектакъла на мюзикъла “Звукът на..
Завърши 32-ото издание на Operalia. Тази година най-престижният световен конкурс за млади оперни певци, създаден от легендарния тенор Пласидо Доминго, гостува в България, по покана на Соня Йончева. Българската оперна дива спечели оперната олимпиада преди 15 г., когато Опералия се проведе в Миланската Скала. След предварителна селекция по..
Ретроспективна изложба за 100 годишнината на Борис Димовски събра в Музея на хумора и сатирата в Габрово наследници на бележития карикатурист, негови приятели, ценители и колеги от вестник "Стършел". Карикатуристът е сред първите творци, свързали името си с Габровския музей на смеха. Той създава рисунките към знаменитите Габровски шеги и..
В Плевен с празнично шествие на 26 октомври започва Есенният театрален фестивал на учениците от специалността "Актьорство за драматичен театър" при Националното училище по изкуствата "Панайот Пипков". Представленията са за деца и възрастни, а какво са подготвили младите театрали разказа режисьора Детелина Станева. Детелина Станева е..
"Знаехме, че д-р Хасърджиев има лични проблеми. От много време се опитвахме да му помогнем. Но той не желаеше да потърси психологическа или каквато и..
"Съединението срещу Задкулисието ” е новата книга на историка Стефан Дечев, който з авършва "История" в Софийския университет, специализира в..
Основният проблем в момента е липсата на каквато и да е прозрачност в договорките за управлението . Това мнение изрази пред БНР Румяна..
 Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Ясно
								Ясно Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Ясно
								Ясно Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Ясно
								Ясно Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Ясно
								Ясно Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Ясно
								Ясно