Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Бивш бургаски депутат започва кампания под мотото „Не претоварвай“

Йордан Апостолов: Фирмите превозвачи плащат на ДАИ, за да не глобяват претоварените камиони

ДАНС трябва да провери кантарите на зърнопроизводителите, защото там е отчетено реалното тегло, казва Апостолов

Бивш бургаски депутат Илчо Доганов започна кампания под мотото „Не претоварвай“ в отговор на масовата практика тежкотоварни автомобили да превишават количеството на стоката, която превозват. Протестиращите от Айтос продължават да настояват да не се  допуска преминаването през града на  тирове след тежката катастрофа там. В страната от години действа схема за претоварване на камионите, пред която контролните органи и институциите си затварят очите. А това е така, защото заплащането на шофьорите е на тон стока.


Жители на Айтос продължават с протестите с искане да се изгради обходен път в района

„Ние сложихме стикери на нашите коли - „Аз не претоварвам“. Има закони и трябва да се спазват. В България има най-много 60 куб. гондоли на определен брой камиони. Тези гондоли са за леки товари – слънчоглед… Тоест те се купуват тези гондоли и експлоатират с цел печалба…те се претоварват и така е от години. Предлагал съм да има законодателни мерки  - глобите при товар до 45 тона да са високи, а от там нагоре да се свалят номерата на камиона за три месеца, тогава да видим как ще нарушават закона. Това е – кариерите, зърновозите и солта през зимата претоварват. А държавата абдикира от този проблем“, заяви в "Преиди всички"  Доганов.

Според източници на „Хоризонт“ камионът, при който загинаха хора, е бил претоварен вместо с 25 тона е бил натоварен с 41 тона зърно и при движение с превишена скорост е причинил катастрофата.

„Аз отговорно твърдя, че от години фирмите превозвачи в този бранш си плащат, който и служител да питате на ДАИ ще ви го каже, защото тези малки екипи от по 5 човека на ДОИ, които проверяват по пътищата на терен , те много добре занаят, че ако спрат дадено превозно средство, което е претоварено, но то си е платило, те веднага получават указание този камион да бъде освободен и фактически глоби понасят само тези, които не са склонили глава“, посочи пред БНР зърнопроизводителят Йордан Апостолов за бизнеса с претоварените товарни камиони.

„Аз съм убеден, че никой от тези мобилни екипи няма да излезе и да го потвърди това нещо. Защото на един такъв инспектор, който написа доклад за такова нарушение, му беше подпален автомобила. Така че никой няма да потвърди, че има списъци до ДАИ с камионите, които не трябва да бъдат спирани…“, каза още Апостолов.

По думите му чрез ТОЛ-системата също не се постига този контрол на камионите, които са претоварени, като това да става автоматично, без те да бъдат спирани за проверка.
"Аз още миналата година съм написал заповед, че от базата при нас няма да излизат камиони с тегло повече от 40 тона. И тази година превозвачите бяха учудени, че искам да спазя закона, отказаха в началото да товарят, но като постояха два часа, в крайна сметка изпълниха своята задача...", разказа още Апостолов.

Според него всички по веригата са отговорни законодателството да се спазва.
"Органите като ДАНС също трудно хващат нарушителите, защото товарът се кара на две части - до т.нар. "магазии" / междинна база по пристанища/  до там се кара превотарено.
Там се разделя пътят на зърното на две и камионът тръгва към пристанищата на Варна и Бургас вече с товар в допустимата маса.
Така, че по документи няма нарушение. ДАНС може да провери кантарите на зърнопроизводителите - защото на кантара излиза това тегло, което е натоварено на камиона", заяви още Йордан Апостолов.
Още по темата в звуковите файлове.



БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Матури, процедури, подготовка. Знаем ли какво искаме да произведе българското образование?

"Не съм притеснен. Чувствам се подготвен. Каквото стане, не е краят на света ", каза пред БНР един от зрелостниците минути преди началото на матурата по български език и литература , която се провежда днес. Учениците пишат по вариант 4, който беше изтеглен тази сутрин в просветното министерство . " Готова съм на всякаква тема, която се падне ",..

публикувано на 21.05.25 в 10:15
Димитър Маринов със студенти

Димитър Маринов: Реализирах се и е време да предам това, което знам, на младите таланти

Светът познава Димитър Маринов като великолепен актьор, станал популярен с филма "Зелена книга", удостоен с Оскар от филмовата академия на САЩ. Но не са много хората, които знаят, че той е и музикант, изразяващ душата си чрез цигулката и китарата.  Филмът „Зелена книга“ с извънредна прожекция на „София филм фест на брега“ Преди броени дни..

публикувано на 20.05.25 в 11:45
Венци и майка му Галя

Как изглежда животът на глухите деца, след като навлязат в света на звуците?

Как изглежда животът на глухите деца, след като им бъде поставен кохлеарен имплант и започнат да опознават света на звуците?  За историята на Венци и вълнуващия и труден път, по който е минало семейството му и той, от бебе до дипломирането му в Класическата гимназия в София, разказват родителите му пред журналиста Елена Бейкова. Зелен..

публикувано на 20.05.25 в 10:40

Александър Чакмаков: Училището все повече изглежда като социална услуга за отглеждане на деца

На децата отдавна не им е интересно в училище. Това заяви пред БНР  Александър Чакмаков, директор на Първа английска гимназия в София. "Образователната ни система не дава интересни възможности на учениците да се развиват извън учебната програма".  Учениците и учителите препускат… Министър Вълчев: Най-трудно е в 6. и 7. клас Чакмаков..

публикувано на 20.05.25 в 10:20

След влизането ни в ЕС: Още ли ни липсва европейският заряд?

След влизането в ЕС България преживява промени, множество кризи и реформи. Все още спорим обаче дали членството ни отваря възможности за развитие, работа и образование. България преди и след членството в ЕС: Къде бяхме, къде сме и къде отиваме? Как се промени страната ни, след като избрахме демократичния път на развитие?   България,..

публикувано на 19.05.25 в 11:54

Мадарският конник, Иван Рилски и Паисий Хилендарски ще красят българските евромонети

Когато България се присъедини към еврозоната и имаме монети с българска национална страна, на тази от 2 евро, от която ще ни гледа светлият образ на отец Паисий, на гурта (кант на монетата)  ще бъде изписано: "БОЖЕ ПАЗИ БЪЛГАРИЯ" с главни букви . Този надпис е бил използван върху монетите ни между 1882 и 1943 г. В специалното интервю за БНР..

публикувано на 19.05.25 в 07:04
Крум Зарков

Крум Зарков: Битката за дневния ред в България предопределя следващите управленски конфигурации

Битката за дневния ред в България предопределя следващите конфигурации за управление . Това заяви пред БНР  Крум Зарков, вече бивш секретар по правните въпроси на президента Румен Радев, както и бивш министър на правосъдието. Секретарят по правните въпроси на президента напуска поста си заради референдума за еврото "Ако основният дневен..

публикувано на 17.05.25 в 14:18