Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Бивш бургаски депутат започва кампания под мотото „Не претоварвай“

Йордан Апостолов: Фирмите превозвачи плащат на ДАИ, за да не глобяват претоварените камиони

ДАНС трябва да провери кантарите на зърнопроизводителите, защото там е отчетено реалното тегло, казва Апостолов

Бивш бургаски депутат Илчо Доганов започна кампания под мотото „Не претоварвай“ в отговор на масовата практика тежкотоварни автомобили да превишават количеството на стоката, която превозват. Протестиращите от Айтос продължават да настояват да не се  допуска преминаването през града на  тирове след тежката катастрофа там. В страната от години действа схема за претоварване на камионите, пред която контролните органи и институциите си затварят очите. А това е така, защото заплащането на шофьорите е на тон стока.


Жители на Айтос продължават с протестите с искане да се изгради обходен път в района

„Ние сложихме стикери на нашите коли - „Аз не претоварвам“. Има закони и трябва да се спазват. В България има най-много 60 куб. гондоли на определен брой камиони. Тези гондоли са за леки товари – слънчоглед… Тоест те се купуват тези гондоли и експлоатират с цел печалба…те се претоварват и така е от години. Предлагал съм да има законодателни мерки  - глобите при товар до 45 тона да са високи, а от там нагоре да се свалят номерата на камиона за три месеца, тогава да видим как ще нарушават закона. Това е – кариерите, зърновозите и солта през зимата претоварват. А държавата абдикира от този проблем“, заяви в "Преиди всички"  Доганов.

Според източници на „Хоризонт“ камионът, при който загинаха хора, е бил претоварен вместо с 25 тона е бил натоварен с 41 тона зърно и при движение с превишена скорост е причинил катастрофата.

„Аз отговорно твърдя, че от години фирмите превозвачи в този бранш си плащат, който и служител да питате на ДАИ ще ви го каже, защото тези малки екипи от по 5 човека на ДОИ, които проверяват по пътищата на терен , те много добре занаят, че ако спрат дадено превозно средство, което е претоварено, но то си е платило, те веднага получават указание този камион да бъде освободен и фактически глоби понасят само тези, които не са склонили глава“, посочи пред БНР зърнопроизводителят Йордан Апостолов за бизнеса с претоварените товарни камиони.

„Аз съм убеден, че никой от тези мобилни екипи няма да излезе и да го потвърди това нещо. Защото на един такъв инспектор, който написа доклад за такова нарушение, му беше подпален автомобила. Така че никой няма да потвърди, че има списъци до ДАИ с камионите, които не трябва да бъдат спирани…“, каза още Апостолов.

По думите му чрез ТОЛ-системата също не се постига този контрол на камионите, които са претоварени, като това да става автоматично, без те да бъдат спирани за проверка.
"Аз още миналата година съм написал заповед, че от базата при нас няма да излизат камиони с тегло повече от 40 тона. И тази година превозвачите бяха учудени, че искам да спазя закона, отказаха в началото да товарят, но като постояха два часа, в крайна сметка изпълниха своята задача...", разказа още Апостолов.

Според него всички по веригата са отговорни законодателството да се спазва.
"Органите като ДАНС също трудно хващат нарушителите, защото товарът се кара на две части - до т.нар. "магазии" / междинна база по пристанища/  до там се кара превотарено.
Там се разделя пътят на зърното на две и камионът тръгва към пристанищата на Варна и Бургас вече с товар в допустимата маса.
Така, че по документи няма нарушение. ДАНС може да провери кантарите на зърнопроизводителите - защото на кантара излиза това тегло, което е натоварено на камиона", заяви още Йордан Апостолов.
Още по темата в звуковите файлове.



БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Надежда Рангелова-Бояджиева: Дългосрочната перспектива на Детската болница е ключовото, не срокът

" Най-голямата причина за трудности и проблеми в процеса на изграждане на Националната детска болница е постоянната смяна на екипите, които работят по този проект, постоянната смяна на правителствата и липсата на последователни действия. За съжаление, всеки следващ или министър на здравеопазването, или директор на здравната инвестиционна компания..

публикувано на 03.06.24 в 10:56
Стефан Георгиев

Стефан Георгиев: Негласуващите отказват да легитимират елит, който не защитава интереса им

" Голяма част от българските граждани казват - този политически елит не защитава нашият интерес, поради което отказваме да го легитимираме . Не е просто – отегчих се или понеже са шести поредни избори, няма да гласувам. "Всички са маскари" е клише. Зад "Всички са маскари" се крият множество фактори – това, че не живея по-добре, въпреки..

публикувано на 02.06.24 в 10:07
Служебният министър председател Димитър Главчев (вдясно) се срещна в МС с генералния секретар на НАТО Йенс Столтенберг.

Форум на НАТО в София, жп инцидент и други теми от отминаващата седмица

Седмицата започна с кулминационната част от заседанието на парламентарната асамблея на НАТО и участието на генералният секретар на организацията Йенс Столтенберг. Още преди обичайните финални снимки на участниците, се разпалиха и политическите страсти у нас. Парламентарната асамблея прие декларация за подкрепа на Киев и призова страните,..

публикувано на 02.06.24 в 10:04
Марк Галеоти

Марк Галеоти: Арестите в Русия не отстраняват основните проблеми на системата

Украйна и съюзниците ѝ с право могат да бъдат притеснени от правителствените промени, предприети от Владимир Путин в началото на петия му президентски мандат. Промените ще направят руската военна машина по-ефективна в близките месеци, но нито те, нито арестите на висши военни и бюрократи от министерството на отбраната изтръгват из корен..

публикувано на 30.05.24 в 17:34

"Затворник №1 съм." Защо националната програма за достъпна среда не помага на хора с увреждания?

Националната програма за достъпна жилищна среда и лична мобилност за хора с увреждания се оказва трудна или неприложима за някои от потенциалните ѝ бенефициенти. 76-годишният Кольо Колев от Ловеч живее затворен в апартамента си . За да излезе навън, съпругата му и приятели го изнасят на ръце в инвалидната му количка. "В блоковете..

публикувано на 30.05.24 в 10:55
Ирина Манушева

Ирина Манушева: Да скъсаме с масовото и задължително кандидатстване с външни оценявания!

Националното външно оценяване разтваря изключително много ножицата между училищата . Това заяви в интервю за БНР Ирина Манушева, бивш учител и граждански активист. " Образованието трябва да отваря врати, а не да затваря, както е в момента ", смята тя. Според нея е необходимо " да скъсаме с масовото и задължително кандидатстване с външни..

публикувано на 30.05.24 в 07:59

Асоциацията на екскурзоводите ще обжалва становище на КЗК

Ще обжалваме становището на Комисията за защита на конкуренцията , обяви пред БНР Николай Миндов от Асоциацията на екскурзоводите относно  документ на КЗК, според който нормативната уредба, регулираща дейността на екскурзоводите, съдържа ограничение на конкуренцията. В становището се казва, че всеки може да направи подробно проучване на..

публикувано на 29.05.24 в 12:36