"Транспортният бранш съставлява около една пета от БВП. Това е сериозно перо и с лека ръка да казваме – това е шантаж, най-малкото не е отговорно и не бива да има този подход като отношение", заяви Летифов преди днешните протести на превозвачите.
По думите му големият проблем е, че не може да се осъществи диалог, за да се намерят допирни точки и "стои със страшна сила въпросът кога ще се възстанови този диалог", за да се намали напрежението.
"Това противопоставяне изостря проблемите в сектора и в страната като цяло. За мен е неразбираем този отказ от диалог, отказ да се изслушат проблемите и отказ да се влезе в детайлите и да се намери допирна точка. Вероятно не могат да се изпълнят всички поставени искания, но може да се изпълнят една част", посочи той.
"Не всички искания на превозвачите са свързани с бюджета. Работата на тол системата е въпрос, който те поставят многократно и не от вчера", коментира Летифов в предаването "Преди всички".
"Че работата на тол системата затруднява работата на самите транспортни фирми. Обхватът на самата тол система е отделен въпрос", смята депутатът.
Халил Летифов отбеляза, че възпрепятстването на работата на транспортния сектор от тол системата "е проблем, който остава глас в пустиня и не се търси решение".
Според него не бива превозвачите и транспортният бранш да се противопоставят на обществото.
"Трябва да разделим пътническите от товарните превози", настоя Летифов.
"По данни от НПО и от общините около 60% от населените места са с частично или напълно засегната транспортна схема, разбирайте, че въобще няма транспорт. Този процент се увеличава. Разговорът колко точно да е субсидията, как да бъде разпределена тя, кое да се субсидира е съвсем друг", допълни той.
Депутатът от ДПС припомни, че управляващите са дали обещание при актуализацията на бюджета да бъдат предвидени пари за субсидиране на междуселищните линии.
"Тежкотоварните превозвачи никога не са били субсидирани", допълни Халил Летифов.
Цялото интервю слушайте в звуковия файл.

Интересът към Центъра с лаборатория за изследване на аутизма е изключително голям. Това заяви пред БНР проф. Милен Замфиров - декан на Факултета по науки за образованието и изкуствата към Софийския университет "Св. Климент Охридски" и ръководител на новооткрития Център. "Не съм имал никакво съмнение, че интересът към центъра ще бъде..
По данни на Националния статистически институт България е на пето място по най-ниска безработица в Европейския съюз . Нивото на безработица у нас е под средното и намалява по-бързо отколкото средното ниво в Европа. Нивото на младежката безработица в България също е сравнително ниско - 15% , като се доближава до средното за страните от..
Как да бъде запазено и поддържано доверието на обществото към медиите – това е централната тема за участниците в медийната конференция на Международната асоциация на обществените медии, която се провежда в София. Събитието беше открито от президента Румен Радев и генералния директор на БНР Милен Митев. Форумът събра в столицата представители на..
Физиономиите, които се съревновават за властта в България днес, са безобразни - техните силуети деградират сами по себе си, техният политически език е език на скритото насилие и жаргонизиран сексуално и през жест, и през намек, което представлява едно послание за политическия процес. Коментара направи пред БНР д-р Николай Михайлов, психиатър,..
" Не сме тук, за да отричаме технологиите и да има забрани. А сме тук, за да използваме това, което ни дават технологиите, но да го използваме разумно, етично и отговорно ". Това заяви пред БНР Десислава Бенина от Института за изкуствен интелект и преподавател в Националната търговско-банкова гимназия. Наскоро тя е защитила магистърска теза,..
"Това не е изолиран изблик на агресия, а предсказуем резултат от години натрупани пропуски . Много млади хора в днешно време растат без стабилни възрастни, без подкрепа, без емоционален език, с който да изразяват това, което се случва. Когато не могат да изкажат това, което се случва с тях, го показват понякога и с нож ." Това мнение изрази..
Може ли транспортният стрес да се облекчи, ако виждаме онлайн къде се намира транспортното средство, което чакаме? За София вече има ново мобилно приложение, което показва в реално време къде са всички тролеи, трамваи и автобуси . Направено е обикновен човек с помощта на отворените данни на града. Борихме се за отворени данни 10 години ,..
Как осигуриха мнозинство за нещо, което го няма? Никой не знае какъв ще е Бюджет 2026, но го подкрепят! Шокирана съм от днешното изявление, освен, че..
Не бих се учудил да се стигне и до това Доналд Тръмп да даде ракети "Томахоук" на Украйна , след толкова неща, които САЩ нямаше да дават, а накрая..
Българските управляващи са имали предварителна информация за евентуални санкции върху руските петролни компании и конкретно към "Лукойл" и затова,..