Операта на Джузепе Верди „Риголето” се завърна на сцената на Миланската Скала в нова продукция. 28 г. след спектакъла на Жилбер Дефло, очакванията на публиката бяха огромни, а музикалният състав – звезден.
Режисурата беше дело на Марио Мартоне, който отбеляза и своята 7-ма продукция за Ла Скала. „Считам за изключително важно да се възвърне динамиката и насилието от първоначалната идея на операта, защото арогантните богаташи са заобиколени и днес от уязвими хора, от които се възползват“ отбелязва Мартоне. Заедно художничката на сценографията Маргерита Пали създават идеята за въртяща се структура на сцената и представяне на противостоящи светове: елегантни сгради, бели мебели, шампанско и тъмни, злокобни структури. Добре познатата на миланската публика Урсула Патзак избира за операта агресивни костюми, които не получиха одобрението на присъстващите в залата.
Диригентската палка беше поверена на маестро Микеле Гамба. Известен като асистент-диригент на Антонио Папано и Даниел Баренбойм, покорил сцените в Ковънт Гардън, Берлинската Щатсопера, Театър Ла Фениче, 39-годишният маестро ни очарова със своето дирижиране и енергия. Маестро Гамба отива специално във Венеция, за да види отблизо оригиналната партитура на операта. „Исках да видя с очите си написаното от Верди, за да се опитам да бъда колкото е възможно по-близо до онова, което маестрото е искал да достигне до нас. Търся детайлите и прошепнатите от Верди звуци” споделя Гамба.
В ролята на Херцога от Мантуа беше известният на световната музикална сцена Пиеро Прети. Тенорът ни впечатли с прекрасен тембър на гласа и несъмнено актьорско майсторство. Силно сценично присъствие и артистичност отличиха изявата на известния баритон от Монголия Амартувшин Енкхбат. Считан за световен вокален феномен, Енкхбат сподели: “Изпълнявал съм ролята на Риголето в повече от 60 спектакъла, но Ла Скала изисква максимална концентрация”. След великолепно представяне в същата роля през 2016 г., Надин Сиера ни очарова със своята Джилда. Чиста дикция и висока оценка на публика и медии за поредната брилянтна изява на американския сопран. Аплодисментите бяха и за италианския бас Джанлука Бурато, който се отличи с динамично изпълнение в ролята на Спарафучиле. Марина Виоти ни очарова със своята Мадалена. Анна Малавази беше перфектна в ролята на Джована. Заслужени овации за Фабрицио Беджи, когото видяхме в ролята на граф Монтероне, а добре познатият на миланската публика Костантино Финучибеше eдин великолепен Маруло.
Завесата падна върху петна от кръв по белите и елегантни дивани. Последваха 11-минутни аплодисменти, придружени от обичайните за премиера на опера в нова продукция, с нетрадиционни елементи, освирквания. В отговор на протестиращите в ложата, Марио Мартоне и маестро Гамба не последваха традиционното индивидуално излизане на сцената, а останаха заедно.
Сякаш в залата прозвучаха думите на Mаестро Верди: "Може би никога няма да напиша нещо по-хубаво".
Първият съвместен албум на двама много изявени артисти - френския виолончелист Ромен Гариу и пианистката Даниела Дикова - съдържа обичани и малко познати миниатюри. Изпълнителите са го нарекли Macarons , напомняйки за френските малки десерти - различни на вкус, но всички те - примамливи. Компактдискът беше представен с концерт в рамките на..
В рубриката "Помните ли..." на предаването "Алегро виваче" разказваме за един легендарен пианист - акомпанятор, ерудит и музикален публицист от 20-ото столетие - Петър Щабеков. На 6 юли се навършиха 110 години от рождението му. Той е сред пианистите-корепетитори в Софийската опера, от които певците се учат на тънкости във вокалното..
"Надпяване" е класация за народна музика, чиято цел е всеки месец да представя произведения в различни стилове, подредения в няколко категории, състезаващи се в рамките на една календарна година. Форматът обхваща авторски произведения, нова, етно, традиционна музика, която се доближава до вкусовете на аудитория от различни възрасти, с различни..
Симона Симеонова е възпитаничка на Националното училище по изкуствата "Панайот Пипков" в Плевен. След това продължава и завършва завършва музикалното си образование при доц. Етиен Леви в Нов български университет. Наскоро представи дебютната си авторска песен "momentum" в публичното пространство. Какво вълнува един млад творец, какво й дава..
В шестото издание от 32-я летен сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20.05-21.00 ч.: - Започва третото издание на международния балетен конкурс “Сара-Нора Прима“, в който на сцената на Бургаската опера ще се състезават млади балетисти от няколко континента. В навечерието му ви срещаме..
Средновековните църкви "Светите Архангели Михаил и Гавраил" и "Свети Георги" в архитектурния резерват Арбанаси за 15-а година стават сцена на фестивала за камерна музика Arbanassi Summer Music. Той се открива тази вечер и ще продължи до 16 юли. Програмата на международния фестивал за камерна музика в арбанашките църкви умело съчетава..
От 28 юни до 6 юли в датския град Орхус се проведоха шестите поред Европейски хорови игри, наред с друг важен за хоровия свят конкурс – "Гран при на нациите". С два златни медала в категориите "Камерни хорове" и "Сакрална музика а капела" беше отличен Младежкият камерен хор „Охана“ с диригент Димитър Костанцалиев. Най-високата оценка на..
Инспектор на Симфоничния оркестър в Бостън, преди години, е оценил музиката на Петър Дънов като цитирам - "Божествена" . "Имаме много такива случаи..
Трябва да се обединят всички усилия, за да може да се стигне до позитивен резултат. Не е въпросът да се повтарят вотове на недоверие всяка седмица с..
Имаме 88 дома за възрастни хора, които са държавни и са предоставени на общините. В момента извършваме ремонт навсякъде с 383 млн. лв. по ПВУ...