Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Министърът на туризма:

Илин Димитров: Министерството на туризма работи за превръщането на бранд "България" в кауза

Илин Димитров
Снимка: БГНЕС

Бюджетът за реклама да се увеличи близо 5 пъти. Това поиска министърът на туризма Илин Димитров, който беше изслушан от депутатите в ресорната парламентарна комисия. Той заяви, че Министерството на туризма работи за превръщането на бранд "България" в кауза и представи 6 мерки в помощ на сектора.

Ваучерите за храна да продължат да се използват за туристически услуги, като специално за туризъм да бъде отделена сума от 300 милиона лева. Един лев, вложен в превенция, спестява 7 лева за лечение, каза Илин Димитров.

Ставката от 9 % ДДС за ресторантите да бъде продължена и да стане постоянна, защото тя изсветлява сектора. Всички страни в Европейския съюз с изключение на 4 имат диференцирана ставка на ДДС в сектор "Туризъм". "Ще бъдем единствената страна, ако върнем ресторантите към 20 % ДДС", посочи Илин Димитров. 100 милиона лева са необходимите средства за реклама, каза още министър Димитров:

"Рекламата ни е на стойност 18 милиона лева, от тях 6 милиона са участието ни в борси. Имаме 12 милиона за реклама. Разделети ги на 21 пазара, разделете ги на 12 месеца и се оказва, че фирми, които продават лютеница, имат повече бюджет, отколкото Република България".

Министър Илин Димитров поясни за какво са необходими средствата: "Има международни борси, в които е добре да бъдем партньори - едно партньорство е между 1 и 2 милиона лева, говоря за германската борса, за лондонската, за полската. Това изисква средства. Второ: инфлуенсъри, блогъри, влогъри - ние трябва да направим изключително масирана атака, за да популяризираме България. И трето - дигитализиране на сектора. Четвърто - услуги, които досега са стояли "в тайна", ние трябва да ги покажем. Всичко това струва пари. Един клип от 30 секунди, излъчен в праймтайм по телевизията, струва 10 хиляди лева".

Ведомството предлага организациите за управление на туристическите райони да бъдат подкрепени финансово със 7 милиона лева, с които те да финансират местната си реклама, както и събитията, които организират. Министерството очаква разрешение от Европейската комисия за възстановяване на мярката от 35 евро на седалка, допълни министър Димитров.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Делян Пеевски

Делян Пеевски: Пенсиите бяха върнати под моя персонален натиск

Лидерът на "ДПС - Ново начало" Делян Пеевски беше категоричен, че неговият персонален натиск е причината за връщане на "швейцарското правило" за увеличение на пенсиите: "Вчера кой върна пенсиите на пенсионерите, ние. Ще управляваме. Видяхте, че пенсиите се върнаха под моя персонален натиск", заяви Пеевски. По думите му "ДПС-Ново начало"..

публикувано на 20.02.25 в 12:43
Борислав Гуцанов

Гуцанов: Проблемът в бюджета с актуализирането на пенсиите е решен с диалог и компромиси

Социалният министър Борислав Гуцанов обясни, че проблемът в Бюджета с актуализирането на пенсиите по швейцарското правило, е бил решен чрез диалог и компромиси.  Според Кирил Петков заслугата за повишението на пенсиите с 9% е на ПП-ДБ В кулоарите на парламента министър Гуцанов коментира откъде могат да дойдат необходимите средства. "Да,..

публикувано на 20.02.25 в 12:34

Според Кирил Петков заслугата за повишението на пенсиите с 9% е на ПП-ДБ

Съпредседателят на "Продължаваме промяната- Демократична България" заяви, че заслугата за промяната в позицията на правителството за увеличението на пенсиите по Швейцарското правило е на тяхната коалиция: "Реално нашата бърза реакция вчера - на Асен Василев и на цялата ни коалиция, накара така, че една огромна грешка да бъде поправена. Два милиона..

публикувано на 20.02.25 в 12:31

Арх. Димитър Данчев: СО не отговаря за дърветата в парк "Врана"

След инцидента с паднало дърво върху кола на булевард "Цариградско шосе" в района на парк "Врана" се надявам държавата да погледне по-сериозно на нещата и да потърси контакт със Столична община . Необходимо е държавата да предприеме действия - да се подпише съответният акт, с който СО отново да започне поддръжката и да обезопасим територията на..

публикувано на 20.02.25 в 12:03

По-малко са клиентите в хипермаркетите в Ямбол

Вторият ден, обявен за бойкот на пазаруването в хипермаркетите, както и минусовите температури не опразниха магазините в Ямбол. Клиентите са по-малко в сравнение с другите делнични дни, повечето от тях знаят за протеста, но не вярват, че цените в магазините ще паднат. "Показваме, че сме съпричастни, обаче мисля, че големите вериги няма да..

публикувано на 20.02.25 в 11:46
Кризисен център за бездомни в

Раздават храна на бездомни хора

В Центъра за временно настаняване "Света София" в столичния квартал "Захарна фабрика" ще се проведе кампания за раздаване на храна за бездомни хора . Инициативата е организирана от Столична община и Българската хранителна банка.  110 хранителни пакета ще бъдат раздадени на най-уязвимите , а именно тези, които са в центъра. Към момента там са..

публикувано на 20.02.25 в 11:40

С нелоялни практики - промоции, веригите поставят производителите в неравностойно положение

Цените в хипермаркетите могат да се регулират с контрол, първо на действащите регулатори. Истината е, че в тези търговски вериги е удобно да пазаруваме – чисто, модерно, но те наистина трябва да не спекулират с бранда "България". Влизате и виждате шевици и т. нат. и отзад, зад това прикрито национално производство, много често има стоки с друг..

публикувано на 20.02.25 в 11:25