Музиката в този модерен проект е на непознатия у нас естонски композитор Яан Раатс (1932-2020), а визуалната част е поверена на известния сценограф Венелин Шурелов. Младите изпълнителки споделят, че за първи път ще изнесат програма на дигитално пиано, което, според тях, пасва добре на концепциите на композитора в 24 маргиналии за две пиана, писани през 1982 г. и Соната за две пиана от 1990 г.
"Маргинали" се осъществява благодарение на Националната стипендия "С усилие към звездите", която дуо "Атмосфери спечели в категория "Музика" за 2021/2022 г.
"Това е идея, която тръгна от Северин Василев - диригент на вокалния ансамбъл Dai Monti Verdi (той открива музиката на Яан Раатс), но тя нямаше да се осъществи без подкрепата на фондация "Културни перспективи". Аз много се радвам, че има такива институции, които прегръщат и се доверяват на едни нестандартни и малко налудничави идеи. И вярват в такива идеи, и дават глас на младите хора - аз не визирам само нас, визирам всички млади хора, които имат идеи и имат нужда някой да повярва в тях и да помогне да ги осъществят. Ние сме много благодарни, че имаме този шанс.", сподели в интервю Александра Дичева.
Клавирното дуо "Атмосфери" се нагала все по-успешно през последните няколко години като водещ български ансамбъл. Мила Михова е носителка на приза "Млад музикант на годината 2018" в националната анкета "Музикант на годината", а дуо "Атмосфери" получи специалната награда "Олга Камбурова" 2020 в подкрепа на младите таланти.
В интервю за предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" Александра Дичева и Мила Михова разкриха какви идеи се крият зад заглавието "Маргинали" и какви са търсенията им в този нов техен проект. Чуйте в звуковия файл.
Започнаха прожекциите на “Травиата“ от поредицата “Опера в киното“. На 20-и април беше първата прожекция в Синема Сити в София, Бургас, Варна, Пловдив, Русе и Стара Загора. Следващите две ще бъдат на 24-и април и на 8-и май. Имаме възможността да гледаме дебюта на българската оперна дива Соня Йончева в цял оперен спектакъл на Арена ди Верона през..
В едното от двете най-големи събития в областта на музикално-сценичните изкуства, заедно с “ Фантомът на операта “, които белязват ярко столичния афиш през месец април, се превърна премиерата на Националния ни балет на “Великият Гетсби“ – спектакъл на знаменития хърватски хореограф Лео Муич по музика на Гершуин, Бърнстейн, Барбър и други..
Музиката на българския композитор Борислав Славов към видео играта Baldur's Gate 3 спечели наградата на BAFTA /Британската академия за филмово и телевизионно изкуство/. По този повод специален гост в предаването за музикално-сценични изкуства “ Каста дива “ беше младата звезда на Националния музикален театър “Стефан Македонски“ Илона Иванова,..
"12 тома стихотворения - това е един най-обикновен отчет за изпълнението на един проект в областта на културата . Нали всичко на проекти върви сега." Това каза пред БНР Марко Ганчев - писател, поет, сатирик, който днес ще представи събрани най-добрите си произведения в Националната библиотека "Св. св. Кирил и Методий". "Трудна работа беше..
От десет дни много софиянци са привлечени от "Библиотека под дърветата", която се намира в Южния парк. Ентусиасти превърнаха стара каравана в "Библиотека под дърветата" Един от инициаторите за създаването й е Михаил Нинов . Той вижда изхвърлени до кофата за боклук книги. Хрумва му, че може да се направи място, където те да бъдат..
Инсталацията на визуалния артист Красимир Терзиев "Между миналото, което е напът да се случи и бъдещето, което вече е било" вече е факт в Градската градина в София. Арт инсталацията е разположена на мястото на бившия мавзолей в центъра на столицата. Кризите, през които вървим, засилват усещането за миналото. Постоянно преиграваме моменти от..
След години живот в чужбина млади семейства в Габровско избират да живеят на село и да се върнат към корените си. Те ще се съберат на среща в..
За периода 2021-2023 г. БДЖ отчита 23% ръст на разходите. От 2012 г. до 2024-та пък има едва 1,8% ръст в цената на билетите . Това обясни..
Имах два избора - или да вляза и да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта, защото очевидно той не разбира от дума. Реших, че е по-добре..