Доц. Димитър Илиев беше избарн за министър на младежта и спорта в кабинета "Денков-Габриел". Илиев е осемкратен шампион на страната в дисциплината "Рали". Той е един от тримата български пилоти печелили най-авторитната надпрева у нас в тази дисциплина - рали "България". Има няколко престижни класирания в кръгове от европейските и световни първенства.
Димитър Илииев има магистърска степен по автомобилен и мотоциклетен спорт в Национална спортна академия "Васил Левски", като придобива научна степен доктор и научна степен доцент в същата област. Дълги години работи като преподавател във висшето спортно училище. Председател и основател на Асоциацията на действащите автомобилни състезатели.
Основател на Академия за безопасно шофиране, в която всяка година курсисти преминават теоретично и практично обучение за повишаване на тяхната квалификация и умения. Заемал е редица обществени позиции и инициативи за повишаване на информираността на хората по проблемите на пътната безопасност и превенция на инцидентите на пътя.
СПОРТНА КАРИЕРА
Димитър Илиев започва своята кариера през 1994 година. Състезава се в Българския крос-рали шампионат, като още през 1995 година успява да стане шампион.
През 1995 година участва със състезателен автомобил Фолксваген Голф 2.
Неговите качества започват да се проявяват още през 1996 година завършва 4-ти в крайното класиране в Българския шампионат, трети в клас F2, става 3-ти в Българския шампионат за туристически автомобили и 2-ри в крайното класиране на Българския крос-рали шампионат, като се състезава с автомобил Форд Ескорт. Множеството инциденти, които се случват през сезона карат Илиев да сменя постоянно Форд-а с Фолксвагена от предишната година и обратно, което в крайна сметка го лишава от по-предно класиране в шампионата.
През 1997 година завършва на 4-то място в крайното класиране на Българския шампионат за туристически автомобили.
През 1998 година се класира на 5-о място в крайното класиране в Българския шампионат за туристически автомобили, 6-и в крайното класиране на Българския рали шампионат и става 2-ри в група F-2
1999 година е разочароваща за младия пилот. Участва в Рали Албена, със състезателен автомобил Пежо 306 Maxi, но претърпява състезателен инцидент и отпада от състезанието. До края на годината екипажа не участва в други състезания, но работи усилено по своята подготовка, което дава резултати през следващата година.
В началото на 2000 година екипа на BAMS Motors и екипажа Димитър Илиев и неговият навигатор Петър Сивов печелят 30-о, юбилейно издание на Рали „Хеброс“, с автомобил Пежо 306 Maxi. За първи път става носител на Източноевропейската купа на ФИА.
През 2001 година отново става първи в Националния рали шампионат, прави дубъл, печелейки повторно Източноевропейската купа на ФИА.
През 2002 година, Илиев става първият български екипаж, участник в Световния рали шампионат (WRC), версия PWRC, където заема няколко престижни класирания:
Рали „Швеция“ – 7-о място
Рали „Корсика“ Франция – 2-ро място
Рали „Кипър“ – 4-то място
В крайното класиране завършва на 8-о място в крайното класиране на своя клас.
През 2003 година участва в световния рали шампионат за младежи – JWRC, като кара в легендарното Рали „Сан Ремо“ – Италия, като завършва на престижното 3-то място.
Участва в националния рали шампионат през 2004 година (клас N4). Завършва на 2-ро място за Източноевропейска купа.
2005 година става втори в Националния рали шампионат. Победител е в ралитата – „Виктори – София“, второ място в Рали „Хеброс“, трето в Рали „Траянови врата“.
През 2006 година отново става Шампион на България, спечелва и Източноевропейската купа както и става Балкански шампион.
Заема престижното 3-то място в генералното класиране за Европейския рали шампионат.
2007 година е отново шампионска за Илиев, спечелвайки всички стартове от националния рали шампионат, в които взема участие – (Ралитата „Стари столици“, „Траянови врата“, „България“, „Вида“, „Сливен“, „Юго рали“ – Сърбия). Представя се отлично в Европейския рали шампионат, побеждавайки в Рали „Миле Миля“ – Италия, става втори в Рали „Ина-Делта“ - Хърватска и става трети в Рали „Упрес Рали“ – Белгия.
През 2007 г. печели Рали България с навигатор Янаки Янакиев, което е кръг от Европейския рали шампионат и става вторият българин печелил състезанието (след Илия Чубриков през 1971 г.)[1].
През 2010 отпада от Рали Траянови врата заради удар, вследствие на който чупи задна лява джанта, и екипа е принуден да прекрати участието си, за да не разбие напълно задното окачване на новия автомобил. Участва в Рали Хърватска, като по време на състезанието отново получава същия технически проблем, но този път се чупи задна дясна джанта.
През месец май печели Рали Вида, което е първата му победа през 2010 година, и първа победа с Шкодата.
През 2011 се състезава в Европейския рали шампионат и в Българския рали шампионат с автомобил Skoda Fabia S2000 Evo 2
През 2008 г. се състезава в Европейския пистов шампионат GT3, заедно с Пламен Кралев в отбора на „Кесъл Рейсинг“, Швейцария с автомобил Ферари.
Изявлението на Димитър Илиев - в звуковия файл."Спокойно можем да кажем - феномен в щангите ! Карлос, ако е здрав, вече ще му броим само титлите . Бъдещето е пред него." Това коментира в предаването "Преди всички" на БНР спортният журналист от програма "Хоризонт" Антони Йорданов. Карлос Насар за трети път покори световния връх в щангите с рекорд в изтласкването 222 килограма е..
Шампионът от "Уимбълдън" и Откритото първенство на САЩ по тенис за юноши Иван Иванов отстъпи на испанеца Алехандро Хуан Мано с 5:7, 2:6 във втория кръг на турнира на твърда настилка за мъже в Понтеведра (Испания), който е с награден фонд 15 хиляди долара. Само ден по-рано 16-годишният българин, който се готви в академията на Рафаел Надал,..
Дебютантът Рилски спортист отстъпи пред вицешампиона Цинкарна (Словения) с 63:89 точки като домакин в Самоков, в първата си среща от Адриатическата лига по баскетбол за жени. Седем отбора се състезават за титлата в международната надпревара през настоящия сезон 2025/2026, а сред тях е и третият от последното издание на турнира и шампион на..
Защитникът на Реал (Мадрид) Дийн Хаусен ще бъде около две седмици извън терените поради контузия, съобщиха испанските медии. 20-годишният футболист бе освободен от лагера на испанския национален отбор и ще пропусне световните квалификация с Грузия и България. Диагностициран е с разкъсан мускул на левия крак, потвърдиха от пресслужбата на Реал...
Испанският футболен клуб Реал (Мадрид) обмисля промяна на името на клубния стадион "Сантяго Бернабеу“, според Sport.es. Според изданието, името на стадиона може да бъде съкратено на "Бернабеу“, като по този начин ще бъде премахнато името на легендарния футболист, треньор и президент на испанския отбор Сантяго Бернабеу. Маркетинг стратезите в клуба..
Над 650 състезатели от 20 държави са подали заявка за участие в 16-ото издание на международния турнир по спортна аеробика „PLOVDIV CUP AEROBICS OPEN“. Събитието ще събере в Пловдив елита на спортната аеробика, а България отново ще бъде сред водещите сили в надпреварата. У нас пристигат спортисти от Австрия, Азербайджан, Белгия, Бенин, Китай, Естония,..
Старши треньорът на баскетболния Апоел (Тел Авив) Димитрис Итудис не скри, че очаква труден мач в утрешното дерби срещу израелския противник Макаби (Тел Авив) в третия кръг на Евролигата. Срещата ще се играе от 21:05 в "Арена 8888" в София. Преди тренировка на тима Итудис беше попитан за втората годишнина от нападението на "Хамас" срещу Израел, което..
За схема с изсечени над 30 декара гора в Странджа, разположена близо до т.нар. подпорна стена-хотел на плаж Алепу, за да се строи на този терен , съобщи..
"Мафията изнудва София! Не трябва да се даваме". Това заяви пред БНР Елисавета Белобрадова, депутат от ПП-ДБ, за кризата с боклука в "Люлин" и..
Гражданската мобилизация в София стресна политическите опоненти на кмета Васил Терзиев. Това каза пред БНР бившият министър на околната..