Ето защо реших да дам шанс на „Създателят“. Защото е от онези идеи, създадени специално за големия екран. Режисьор на филма, попадащ в жанра на фантастиката е Гарет Едуардс, който заедно с колегата си Крис Вайц, пишат сценария за амбициозната продукция. А историята ни пренася в един свят, в който хората преследват изкуствения интелект. Войната започва, след като роботите детонират ядрена бомба в Лос Анджелис, която отнема живота на милиони хора.
В центъра на историята ни е Джошуа, бивш агент на специалните служби, който решава да се оттегли от битката с изкуствения интелект и да се отдаде на болката по изгубената си любима и нероденото им дете. В един момент обаче той е подмамен от вероятността, че жената на живота му е оцеляла. Джошуа се съгласява да стане част от специална операция, която да го отведе до „Създателят“ – архитектът на изкуствен интелект, разработил мистериозно оръжие, способно да заличи хората от лицето на земята. Екипът, начело с полковник Кауъл, тръгват към вражеската територия, единственото място, където изкуствения интелект все още може да съществува необезпокоявано, за да открият, че оръжието на врага е нещо много неочаквано. Изкуствен интелект в тяло на дете. Заедно с него Джошуа трябва да извърви пътя към Създателя… и към своята собствена човешка мисия.
Много може да се каже за „Създателят“. Това е филм, след който оставаш на мястото си и мислиш. За хората и машините. И как нищо в живота не е само черно или само бяло. В „Създателят“ не може да се каже, че има герои и злодеи. Всеки от персонажите се бори за своето оцеляване. За любовта, за отмъщението, за бъдещето, в което вижда смисъл. Самият режисьор Гарет Едуардс често споделя в интервюта, че предпочита „сивите“ герои. Онези, които носят в себе си и добро, и зло.
„Създателят“ е с великолепна визия. Взаимодействието на машините и хората е представено и чрез невероятни пейзажи, докоснати от мистичността на фантастичния жанр, които задължително трябва да се изживеят на IMAX екран. Каква бе изненадата ми, когато разбрах, че филмът е с бюджет от 80 милиона долара. Сума, твърде скромна за съвременното кино. Само за сведение – последният филм по Мисията невъзможна струва почти 300 милиона долара, а комиксовият „Светкавицата“, чиито ефекти все още кинофеновете поставят под въпрос, е с бюджет от 220 милиона долара. От дизайна на изкуствения интелект – до космическите кораби във вселената на „Създателят“ – всеки детайл е изпипан така, че спокойно можем да си го представим като част от една евентуална 2070 година – когато се развива действието във филма.
Главната мъжка роля тук е поверена на най-големия син на Дензъл Уошингтън – Джон Дейвид Уошингтън. Той успява да ни убеди в желанието си да намери изход от войната, като влиза изцяло в ролята на загубилия любимата си и копнеещ по миналото страдащ човек, който в един момент се превръща в яростен защитник. Няма как да нахваля достатъчно Маделин Юна Войлс, актрисата – дете, която влиза в ролята на иновативния изкуствен интелект Алфи. Много режисьори са категорични, че най-трудно се работи с деца – актьори. Познаваме не една или две подобни катастрофи на екрана.
В случая обаче виждаме един блестящ дебют, на млада дама, която знае накъде върви. Защото Маделин играе с деликатността, милосърдието и невинността, които ролята й изисква. Чрез актьорската си игра, Маделин ни показва, че нейният персонаж не е просто още едно създание на изкуствения интелект. Алисън Джени е безкомпромисната полковник Хауъл, която е готова на всичко, за да докара човечеството до победа над изкуственото съзнание. Мотивацията за нейната почти нечовешка ярост се крие в загуба, след която човек никога не е същият. Ето защо зрителят до последно се чуди – кой е истинският злодей в продукцията. И има ли изобщо такъв?
Джема Чан, която е в ролята на изчезналата любима на Джошуа – Мая, също ни убеждава, че е харизматичен артист, пред който има богато бъдеще. Спомням си Джема от „Вечните“ – едно нестандартно предложение от вселената на Марвел, където ролята не й предостави достатъчно поле за изява. Радвам се, че чрез „Създателят“ й даваме втори шанс.
Дали заради актуалността на темата с „изкуствения интелект“ или заради осъзнатата нужда от повече оригинални идеи в киното, продуценти са дали зелена светлина за този проект. И това е една новина, от която и зрителите, и индустрията само може да спечелят.
Защото „Създателят“ ни кара да се замислим какво ще се случи, когато се появи „следващата стъпка в еволюцията“. Дали ще бъдем част от един по-мирен и красив свят, в който няма да пожертваме човещината си в търсене за повече власт и богатства. Или ще започнем война дори и със своите собствени изобретения.
Още по темата в звуковия файл.
Два празника - Денят на Европа, 9 май, и Денят на светите братя Кирил и Методий, 11 май, ще бъдат отбелязани внушително с музика в Шумен и София - с изпълнение на Симфония №9 от Лудвиг ван Бетовен. В петък на сцената в Арена Шумен и в неделя в столичния Национален дворец на културата от 19 ч. ще застанат два оркестъра и 10 хорови състава от..
„Пролетен полъх“ е наречен концертът на Симфоничния оркестър на БНР в зала "България" на 9 май от 19 часа. Главният диригент Константин Илиевски е избрал отново нелек репертоар, който да покаже големите технически и звукови възможности на състава – симфоничната поема „Веселите шеги на Тил Ойленшпигел“ от Рихард Щраус, "Пролетно тайнство" от Игор..
На 11 май от 18.00 часа в православния храм "Св. Параскева" ще се състои традиционният Великденски концерт на Хора на софийските момчета. Водещ концерта ще е ставрофорен иконом д-р Кирил Попов, а солист ще бъде сопраното Таня Лазарова. " На 11 май Българската православна църква почита светите равноапостоли и просветители Кирил и Методий ...
В Ловеч тази вечер се откриват традиционните Люлякови музикални вечери. Люляковите музикални вечери водят началото си още от 1905 г., преминават през различни форми, прекъснати са в началото на 90-години на миналия век и са възстановени през 2014 г., поясни секретарят на ловчанското читалище "Наука 1870 г." Пепа Стаменова: "Люляците са..
"Надпяване" е класация за народна музика, чиято цел е всеки месец да представя произведения в различни стилове, подредени в няколко категории, състезаващи се в рамките на една календарна година. Форматът обхваща авторски произведения, нова, етно, традиционна музика, която се доближава до вкусовете на аудитория от различни възрасти, с различни..
За да открие вдъхновение, човек трябва да спре, да се огледа и да се заслуша – в този век на непрекъснато висене в социалните мрежи сякаш все по-рядко чуваме собствения си глас . Така смята потомственият фотограф Емануил Трейман. По думите му, вдъхновение може да е всичко . Вече 15 години чрез различни инициативи Трейман работи върху..
В 30-ото издание от 32-я сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20.05-21.00 ч.: На 28-и април музикалният свят изгуби една от най-ярките български звезди на оперетата и мюзикъла – дългогодишния солист на НМТ “Стефан Македонски“ Богомил Спиров. Посвещаваме първия час на предаването “Каста..
Търся мнозинства на базата на добре обмислени идеи. Това обясни пред БНР Васил Терзиев, кмет на София. Той коментира тази за създаване на..
Фермери от Банско алармираха миналата седмица в ефира на "Хоризонт" за масово нарушаване на забраната за придвижване и изискванията за паша на..
Със затоплянето на времето трябва да прилагаме забравени неща, за които педиатрите не говорят – децата да се закаляват , да свикнат от ранна възраст..