Самият ни театър е провокация. Когато пристигнахме в Израел, преди 33 години, бяхме нещо различно, но и съзнателно провокирахме всички. Започнахме със спектакъл, съдържането на който по никакъв начин не се връзваше с тукашната действителност, според критиците тогава.
Той беше по пиесата на Том Стопард „Розенкранц и Гилденщерн са мъртви “. Вещаеха, че таза пиеса не е нужна тук, а са оказа особено нужна. Вече 33 години не слиза от репертоара ни!
След това поставихме театрализирана еврейска и израелска литература. Голяма час от зрителите ни също бяха пристигнали наскоро в Израел, така че това бе начин за наваксване на липсващи звена в образованието.
Бъдещият ни спектакъл е „Самсон и Далила“, но по книгата на Зеев Жаботински и това не е онзи Самсон, който познаваме от легендите, а Далила е всъщност еврейско момче, осиновено и възпитавано от филистимяни.
Но няма да разказвам повече от провокациите на спектакъла. Преди това невероятен вой предизвика представлението ни за цар Давид. Имаше много намеци за живота и приносите му, така че каквото от историята, Библията или литературата докоснем предизвика недоволство и от леви и от десни сили. Цялата история на света, цялата литература са нееднозначни и ние се опитваме се да ги покажем от всички страни, така че всички да бъдат недоволни. Важното е за спектаклите ни да се спори, хората да изказват мнения. Театърът е точно за това – да провокира, и най-важното да достигне до сърцата на зрителите. Мисля че това ни се отдава.
Цялото интервю чуйте с звуковия файл.
"Не знаех доста неща за Димитър Воев, но след като гледах филма "Воев", вече съм убедена в неговия гений!", разказва Мишер Руева за вдъхновението и идеята на песента "След себе си", която заедно със Симеон Воев и Цветелина Цветкова създават още преди две години. "За да се обадя на Мони Воев, се появи първо смелостта. За мое голямо учудване и..
Литературно четене, посветено на железопътния превоз, ще се проведе на 25 ноември в подлеза на Централна гара в София. Вяра Момчева и Бояна Войнова са в основата на новосъздадения творчески колектив „ВЪЗЕЛ“. Макар и млади, двете вече имат ясна визия за ролята на изкуството в обществото. Бояна Войнова е завършила дизайн в Нидерландия, а Вяра..
Спектакълът "Съкровището" на фолклорен танцов ансамбъл "Магия" ще бъде представен в салона на Ловчанското читалище "Наука" на 25 и 26 ноември от 18:00 ч., съобщи художественият ръководител на ансамбъла Маргарита Атанасова. По-голямата част от композициите, които публиката ще види, са изцяло нови, авторски и представяни за първи път...
Фестивалът за съвременна музика NOW! в град Есен, Германия, се проведе за 15-и пореден път от 25 октомври до 9 ноември. Той се организира от Есенската филхармония в партньорство с Университета за изкуства Фолкванг, Държавния съвет за музика на областта Северен Рейн-Вестфалия и Дружеството за нова музика - Рур. Фокусът през 2025 г. беше върху..
С юбилеен концерт под наслов „Традицията е жива” камерният оркестър „Орфей” към Двореца на културата в Перник отбеляза 50-годишнината от създаването си. Солисти в концерта бяха цигуларите Ангел Станков и Лиляна Якимова-Димитрова. По повод юбилея Съюзът на българските музикални и танцови дейци отличи оркестъра със „Златна лира”, а неговия диригент -..
В рубриката "Помните ли..." на предаването за класическа музика "Алегро виваче" по "Хоризонт" разказваме за делото на проф. Иван Вульпе - диригент и педагог, свързал името си с няколко оркестъра в България, най-вече с тези в Бургас и Шумен. На 7 ноември се навършиха 95 г. от рождението му. Иван Вулпе е наследник на големи фигури в историята..
На 21 ноември от 19 часа в Софийската опера и балет е поредният концерт от сезона на Симфоничния оркестър на БНР с главен диригент Константин Илиевски. Това събитие ще бъде по-различно и емоционално, защото с него ще бъде отбелязана 65-годишнината от създаването на Детския радиохор – рожба на незабравимия акад. Христо Недялков. Това ще бъде..
916,68 лева годишна загуба през 2026-а, ако сега нетната ви месечна заплата е 3500 лева. С това изчисление започна интервюто пред БНР на..
"Корупцията в горския сектор заплашва да срине един от най-важните отрасли на българската икономика -управлението и стопанисването на държавните..
" Благомир Коцев сякаш пречеше на всички още с избора му , защото решенията му бяха твърде много в полза на обществеността на Варна. Той опита да забави..