"Шенген, Менген – йок Шенген!", отчита един от шофьорите, подредили се на опашката.
Заради ремонта на мостовото съоръжение, чийто втори от общо шестте етапа стартира вчера, в следобедните часове започнаха да се трупат камиони по булевардите "България" и "Тутракан" в Русе. Шофьорите се изнервиха, а заради липсата на ред настана хаос.
"Два часа съм тук. Пътувам от Варна за Букурещ да товаря. Учудих се като видях, че има камиони. Почва се опашката пак. Ремонтът все едно е граница. Ще се редим пак."
"Шенген, ама няма Шенген. Час и половина дотук и изобщо не върви опашката. Хаос абсолютен. Отвсякъде влизат коли, камиони, свирят и е същата работа като преди. Пак е задръстено всичко. Докато не свърши ремонтът, няма да свършат и опашките."
Проблемът с т.нар. "виртуална опашка" се създаде заради липса на гъвкавост в решенията. Тази система е предложена от общинската администрация на Русе още при сключването на договора с фирмата от най-големия паркинг в района. Вземането на талонче с номер за преминаване на границата е напълно безплатно и не се свързва с престой в някой от паркингите. През почивните дни изобщо нямаше натоварване, но никой не се сети да спре системата. Макар пътят да бе свободен, служители на паркинга спираха камионите и ги задължаваха да получат номерче. Те се ядосаха, сигнализираха медиите и кметът на Русе Пенчо Милков вместо да реагира веднага и да поправи грешката, отложи отговора си за понеделник. Всички държавни институции стовариха върху него отговорността, тъй като заповедта за тази "виртуална опашка" всъщност е на кмета Милков, който вече е заръчал на общинския юрист да работи по текст, с който "да се калиброва заповедта". Когато държавата се разбуни и премиерът Главчев реагира, оправданието на кмета беше, че не можел да взема решения по собствената си заповед.
Без да знаят какво е положението по моста, службите в София разпоредиха да няма "виртуална опашка" и с това си помислиха, че решават проблема. Да, ама не. Късно снощи областният управител Драгомир Драганов сам отиде на моста, за да брои камиони и да търси решения.
"Около 200 камиона са на бул. "Тутракан" и бул. "България". Четвъртък-петък може би ще има по-засилен трафик. В сравнение с миналата година и когато имаше ремонт, 50% сме вдигнали проходимостта на моста във връзка с влизането в шенгенското пространство", отчита Драганов.
Днес на парламентарно питане за Дунав мост ще трябва да отговарят министри. Преди това обаче е добре да знаят, че ако се намали времето за изчакване, ще се увеличи пропускливостта на колоната; че смяната на митничарите, които събират такса "Мост", е добре да не продължава повече от минута, за да не се струпват автомобили пред гишето; че е крайно време да има ръкав за вече платилите онлайн същата тази такса; че всъщност регулирането на движението може да стане много лесно през камерите на Агенция "Пътна инфраструктура", а не да лежи на плещите на частна фирма; че в крайна сметка няма да е лошо да обърнат внимание на Северна България, по чиято земя няма нито магистрали, нито скоростни пътища.
В Хърватия се провежда бойкот на магазините и бензиностанциите заради високите цени, съобщават местни медии. Протестът бе организиран в група в социалните мрежи от потребителска организация, но бе подкрепен от асоциации за защита на потребителите, профсъюзи, политически партии и дори от министъра на икономиката. Хърватските граждани бяха призовани да..
Иновациите, научните изследвания и технологиите са в основата за развитие на конкурентоспособна европейска икономика, е заявил президентът Румен Радев по време на срещата си с европейския комисар за стартиращи предприятия, научни изследвания и иновации Екатерина Захариева, която е на посещение у нас, съобщават от президентския пресцентър...
Министърът на труда и социалната политика Борислав Гуцанов официално представи кандидатурата си за председател на БСП и приоритетите за развитие на партията. Гуцанов получи подкрепата на Георги Първанов - президент на България от 2002 до 2012 г. Крайно време е да се сложи край на вътрешните противоречия в БСП, време е за обединение, каза Борислав..
В "Разговор с вас" напипахме точно това, от което радиото не бива да отстъпва – новината на деня, силата на новината и предимството да бъдеш пръв. Предаването беше своеобразна фабрика за репортери и школа да водещи. Това сподели един от емблематичните гласове на БНР, водещата Божана Димитрова в интервю пред Националното радио за..
Европейската агенция по лекарствата (ЕАЛ) повече няма да публикува в платформата "Х". "Смятаме, че тя вече не отговаря на комуникационните ни нужди", посочват от там. От агенцията уточняват, че за да се избегнат опитите за присвояване на акаунта и заради запазване на възможността за слушане на разговори, свързани с общественото здраве и това на..
27 000 лева ще осигури Общината в Кюстендил за възстановяване на осветлението в 20-киломеровия участък от пътя Кюстендил – село Ябълково, където преди близо месец стана ПТП с коне и загина 18-годишно момиче. Осветлението в този участък не работи от 1985 г. и това също е предпоставка за ПТП, коментират експерти. До края на следващата..
Масовото намаляване на населението след началото на войната в Украйна е огромно, като почти половината от гражданите живеят в чужбина. Сега правителството в Киев започна кампания за завръщането им, като се обръща първо към бежанците в Германия. Чрез така наречените "Unity Hubs" (Центрове за единство) ще бъдат предлагани както възможности за..
Как се извършва контролът на автомобили и хора, преминаващи през България, която от 23 дни вече е пълноправен член на Шенген? Къде са разположени..
Не е вярно, че няма пари в държавата. Категорично не е вярно. Наблюденията ми показват, че ние имаме дълг от 40 млрд. лева, същевременно..
Мария Тенева – директор на дирекция ''Сигурност'' в Столична община сподели за БНР: "В момента всички сили на пожарната, на полицията и 3 екипа..