Пътната мрежа вече не може да поеме натоварването от 150 000 - 200 000 автомобила, които ежедневно влизат и излизат от града, посочват от местната управа. За сравнение – допреди няколко години броят им е бил 40 000. Към това се добавя забавената модернизация на градския транспорт.
"Трафикът е отвратителен, но причината е и в самите шофьори."
"Автомобилите вече са страшно много. Инфраструктурата е правена някога, за много по-малък брой автомобили."
"За разлика от София, където имат метро, тук не виждам алтернатива", коментират пловдивчани.
По думите му "Пловдив след ковид привлече много население", като втори най-голям град винаги ще се развива, а "как ще транспортираме хората между две точки, е решение на управниците".
Разширяването на булевардите в Пловдив няма да доведе до нищо друго, освен до повече автомобили и околовръстният път на София е прекрасен пример за това, изрази мнение Грозданов.
"Бургас е доста добре позициониран от гледна точка на големите градове в световен мащаб. Там има сезонни проблеми, но с изграждането на обхода, Бургас ще стане прекрасен град от гледна точка на транспорт", посочи още експертът.
За 2024 г. година средното загубено време в автомобила е 107 часа за Пловдив и 104 за София, или повече от 4 дни. В София и Пловдив има средно по 650 автомобила на 1000 жители, вкл. деца и пенсионери. За сравнение – във Виена са 450 автомобила на 1000 души, а в Копенхаген – 280 на 1000, посочи данни Христо Грозданов в предаването "Хоризонт до обед".
"И хората се придвижват много по-бързо, по-ефективно, по-качествено, защото имат алтернатива, имат избор. Градове като Пловдив не дават алтернатива. Решението е категорично в развитието на градския транспорт. Много по-малки градове от Пловдив развиват и поддържат метросистеми. Икономически такава инвестиция е издържана. Археологията ще бъде сериозен проблем, но не е нещо незаобиколимо."
"Аз лично се движа с автомобил. Не искам да се движа с автомобил", сподели Грозданов относно културата на българина да притежава автомобил и възможността да се ползва алтернативен транспорт.
Повече по темата чуйте в звуковия файл.
Общинските съветници от ГЕРБ-СДС в София изпращат в прокуратурата сигнал за нередности в завода за преработка на отпадъците на столицата. Председателят на групата Антон Хекемян посочи, че при проверка миналата седмица са открили нерегламентираното сметище от отпадъци за рециклиране, както и бали, подготвени за горене, които вместо да бъдат..
България поиска традиционната сезонна паша в българските планини да стане част от нематериалното културно наследство на ЮНЕСКО . Номинационното досие беше подписано преди дни от посланика на Република България във Франция и постоянен представител към ЮНЕСКО Радка Балабанова. Към номинацията се присъединяват още пет държави. Под "Пасищни..
С нова наредба за общинските жилища съветниците от различни политически групи в градския парламент на София предлагат по-социална, по-справедлива и по-устойчива жилищна политика . Идеята е общинските жилища в София да се предоставят за срок от 5 години, а безсрочно да могат да се ползват само от хора с увреждания над 71% и граждани над..
Върховният касационен съд осъди ПИК да премахне от сайта си клеветнически публикации срещу съдия Владислава Цариградска . Това беше продължение на нейната битка със сайта, който в годините назад публикува многобройни статии срещу нея, уронващи името ѝ. Тя получи обезщетение, но продължи битката до ВКС, а решението беше определено като "пробив"...
Какво означава това, че Съюзът на българските учители се включва в дискусиите около въвеждането на нов задължителен учебен предмет "Добродетели и религии" заедно с представител на Светия синод? И какво означава това в контекста на нуждата образователната ни система да отговаря по-добре на нуждите на един бързо трансформиращ се съвременен свят...
Залежи на нефт, газ и редкоземни елементи. Нови търговски маршрути и военни позиции – това са предпоставките за задаващата се нова Студена война между САЩ от една страна, и Русия и Китай от друга, за стратегическо предимство в тази част на света. Арктика ще бъде една от основните морски шамхатни дъски в новото противоборство както през..
Темата се поде и вече не се сваля – предпоставка за събуждането, отчита бившият министър на земеделието Кирил Вътев. "Вода в България има много, обаче се пилее и не се оползотворява . Престъпно е да имаме население без вода и земеделие без поливане!", смята той. В предаването "Преди всички" Вътев акцентира върху оптимизирането на..
След "улгартрансгаз" и договора с турската копания "Боташ", разследването в хотели в български ски курорти за предполагаема измама с европейски..
"Българската следа" е референция на опита за покушение срещу папата. Заглавието беше от една страна да си играя с клишето чисто иронично. В друг..
В еврозоната България може да влезе на 1 януари 2026 г. или началото на 2027 г. Средата на годината никога не е ставало и никога няма да стане, защото..