Пътната мрежа вече не може да поеме натоварването от 150 000 - 200 000 автомобила, които ежедневно влизат и излизат от града, посочват от местната управа. За сравнение – допреди няколко години броят им е бил 40 000. Към това се добавя забавената модернизация на градския транспорт.
"Трафикът е отвратителен, но причината е и в самите шофьори."
"Автомобилите вече са страшно много. Инфраструктурата е правена някога, за много по-малък брой автомобили."
"За разлика от София, където имат метро, тук не виждам алтернатива", коментират пловдивчани.

По думите му "Пловдив след ковид привлече много население", като втори най-голям град винаги ще се развива, а "как ще транспортираме хората между две точки, е решение на управниците".
Разширяването на булевардите в Пловдив няма да доведе до нищо друго, освен до повече автомобили и околовръстният път на София е прекрасен пример за това, изрази мнение Грозданов.
"Бургас е доста добре позициониран от гледна точка на големите градове в световен мащаб. Там има сезонни проблеми, но с изграждането на обхода, Бургас ще стане прекрасен град от гледна точка на транспорт", посочи още експертът.

За 2024 г. година средното загубено време в автомобила е 107 часа за Пловдив и 104 за София, или повече от 4 дни. В София и Пловдив има средно по 650 автомобила на 1000 жители, вкл. деца и пенсионери. За сравнение – във Виена са 450 автомобила на 1000 души, а в Копенхаген – 280 на 1000, посочи данни Христо Грозданов в предаването "Хоризонт до обед".
"И хората се придвижват много по-бързо, по-ефективно, по-качествено, защото имат алтернатива, имат избор. Градове като Пловдив не дават алтернатива. Решението е категорично в развитието на градския транспорт. Много по-малки градове от Пловдив развиват и поддържат метросистеми. Икономически такава инвестиция е издържана. Археологията ще бъде сериозен проблем, но не е нещо незаобиколимо."
"Аз лично се движа с автомобил. Не искам да се движа с автомобил", сподели Грозданов относно културата на българина да притежава автомобил и възможността да се ползва алтернативен транспорт.
Повече по темата чуйте в звуковия файл.

Еднофамилните къщи ще бъдат санирани с финансиране по линия на специално създаден фонд за декарбонизация, обяви в Тутракан премиерът Росен Желязков. Първоначално фондът ще разполага със 100 милиона лева, като впоследствие средствата могат да бъдат увеличени. "С ваучери, около 20 000 лв. ще е стойността на ваучера. Около 100 млн. на година за началото,..
Дейностите по така наречения "Воден цикъл", по който в Сливен се изграждат довеждащи водопроводи и подмяна на водопреносната система, продължават да оставят цели квартали без вода за повече от 24 часа. Последният случай бе от почивните дни миналата седмица, когато над 24 часа домакинствата във високата зона на града бяха без вода или достигаше вода,..
5 лекарствени продукта за деца до 7-годишна възраст се отпускат безплатно към момента по лекарско предписание . Това са антибиотици, свързани с инфекции в горните и долните дихателни пътища, отит, както и инфекции на кожата и меките тъкани. Това стана възможно от юли тази година, след като депутатите приеха в бюджета на Здравната каса да се..
14 браншови организации от хранително-вкусовата и питейната индустрия изпратиха до Министерски съвет, Министерството на финансите, Министерството на земеделието и ресорните парламентарни комисии становище , в което категорично настояват Параграф 16 от преходните и заключителни разпоредби да отпадне от проекта на Закона за държавния бюджет за 2026..
Неправилното хранене – веднъж дневно, вечер, е сред рисковите фактори за развитие на диабет. Уязвими към болестта са хората с наднормено тегло, наследствено обременените и хората, водещи застоял начин на живот. Това каза в интервю за БНР проф. Ивона Даскалова, началник на отделението по ендокринология в столичната университетска болница..
Генерираните с изкуствен интелект изображения влизат в инструментариума за изнудване на деца, отчитат от отдела за киберпрестъпност на ГДБОП. Проблемът, че изкуственият интелект помага на педофилите , е регистриран от Станфордския университет преди години. Изследването на учените показало, че преработването на изображение с ИИ трудно може..
Книгата "Проблеми на доказването на гражданска отговорност в цифровото пространство на ЕС" ще бъде представена днес. Неин автор е Димо Господинов - адвокат, изследовател и правен активист. В изданието той пише " Дигиталните технологии променят гражданската отговорност и начините, по които тя се доказва ". Пред БНР Господинов подчерта, че..
Очаква ни много, много тежка 2026 г. от икономическа гледна точка, много тежка година, защото с този ръст на заеми – над 20 млрд. лв., ще надскочим..
За всеки разумен външен наблюдател, за всеки магистрат в системата е ясно, че има нещо, което определяме като омерта – мълчание за процеси, които са..
Проф. Асен Диамандиев е личност, направила много за музикалното образование в своя роден град Пловдив, но и за цяла България. Композитор, диригент,..