"Веществото" е историята на Елизабет Спаркъл. Водеща на шоу за аеробика, която навършва 50 години… и се оказва твърде възрастна за амбициите на телевизионния си продуцент. Набързо е пенсионирана и от известна личност със звезда на алеята на славата се превръща в безработна жена на средна възраст. Нещо, с което трудно би се примирил човек, свикнал да се гледа по телевизионни екрани, билборди и плакати. След като претърпява зловещ инцидент, до нея достига информация за "веществото" – нелегално средство, чрез което получаваш възможност да създадеш по-млада версия на себе си. Стига да се придържаш към определени правила. Така се появява съвършената Сю – младият вариант на Елизабет, с когото трябва да се редуват – две седмици съществува Елизабет, две седмици съществува Сю. Какво обаче се случва, когато нарушиш правилата?
"Веществото" не е типичен филм за хорър жанра. В него има и някои моменти, които спокойно могат да го класират в полето на черната комедия. Най-правилно е обаче да кажем, че заглавието е „боди хорър“ – зловеща история за това, което сами причиняваме на телата си, докато гоним перфектните пропорции.
А резултатите могат да са наистина ужасяващи. И това може би е най-голямото зло, пред което някои от нас се изправят и в реалността – репликите от рода на "тя е твърде стара" или "той е твърде грозен", за да преследва мечтите си. Трагичността на Елизабет Спаркъл е предадена брилянтно от Деми Мур. Чрез "Веществото" тя демонстрира колко значителен е актьорският ѝ потенциал.
Най-страшните сцени във филма не са свързани с някое изневиделица появило се чудовище. Истинският ужас на "Веществото" виждаме, когато героинята на Деми Мур се подготвя за среща, докато от всички страни я гледа облика на нейното по-съвършено и по-младо "аз".
Актрисата получи Златният глобус за "Най-добра актриса" в главна роля за мюзикъл или комедия и прие това високо отличие много емоционално. Ето какво сподели на награждаването:
"Преди 30 години един продуцент ми каза, че съм актриса от филми за пуканки. Тогава се примирих с факта, че не мога да имам награди като тази. Че ще правя филми, които ще бъдат успешни и ще изкарват много пари. Но талантът ми никога няма да бъде оценен. Приех това и му повярвах. В един момент обаче при мен се появи един магически, дързък, смел, абсолютно ненормален сценарий. Наричаше се "Веществото". Така вселената ми каза - не си приключила с киното“!
Анализаторите сочат Деми Мур за най-вероятната носителка на наградата за "Най-добра актриса в главна женска роля" и на „Оскарите“. Златната статуетка ще ѝ отива и ще бъде напълно заслужена. Ето какво Деми Мур сподели и пред сутрешното предаване на телевизия NBC - „Today”.
„Мисля, че това е уникален начин да се впуснеш в дълбините на един много важен съвременен проблем - колективното възприемане на остаряването и женската стойност в този процес. Тази стойност сякаш намалява с възрастта. Това обаче не е истина, макар и да е прието в някои старомодни идеали. Ролята на Елизабет Спаръкл определено ме извади от зоната на комфорт. Имаше много физически и емоционални предизвикателства. Трябваше да демонстрирам уязвимост. Най-силното послание, поне за мен, в този филм идва от насилието, което сме способни да приложим върху себе си".
Деми Мур е съвършено трагична в ролята си на Елизабет Спаркъл. Трябва обаче да отбележим и другите замесени в тази емоционална въртележка. Режисьор на "Веществото" е французойката Корали Фаржа. По майсторски начин тя успява да структурира един филм, който ни шокира с откровеността си за съвременните възприятия що се отнася до възраст и красота. Нейните идеи са смели, креативни и безпощадни към зрителя.
Именно за това Корали е сред номинациите за Оскар в категорията за "Най-добър режисьор". Филмът ѝ започва на алеята на славата.
И завършва на алеята на славата. Още един от символите за фалшиво съвършенство, което често мислим, че е крайната спирка на човешкото щастие. Аплодисменти заслужава и актрисата, влязла в ролята на по-добрата версия на Елизабет Спаркъл – Сю. 30 годишната Маргарет Куейли идеално предава сексапила и елегантната арогантност на своята героиня, в която светът се влюбва буквално за няколко минути екранно време.
Най-важно послание на "Веществото"? Време е да заживеем в свят, който съди по-малко и малко повече обича себе си. Независимо от възрастта и външния вид.
Още по темата в рубриката ''КиноРадио'' на предаването "Понеделник вечер" по "Хоризонт".

В Деня на народните будители Съюзът на българските музикални и танцови дейци и "Кантус Фирмус" АД раздадоха за 28-и пореден път наградите "Кристална лира" за върхови постижения в областта на музикалното и танцовото изкуство. Домакин на церемонията беше Националният музикален театър "Стефан Македонски". В три от категориите призове получиха представители..
На 15 октомври се навършиха 120 г. от рождението на един от големите артисти на българската оперна сцена и легендарен педагог - проф. Христо Бръмбаров. Ученикът му Асен Селимски споделя: "Никога няма да забравя неговите огромни очи, които приковаваха цялата зала… бях потресен от този чародеец на сцената - с неговите изключителни пианисими,..
На 2 ноември в зала "България" от 19:00 часа столичната публика ще има шанса да види и чуе музикалния проект "Глас: Симфонична интерпретация на българската музика". Под диригентството на Константин Илиевски - главния диригент на Симфоничния оркестър на БНР, Софийската филхармония ще представи оригинална симфонична интерпретация на емблематични..
Мюзикълът "Звукът на музиката" се завръща на сцената на Софийската опера и балет. "Това е изключителен мюзикъл. Той ще бъде на 31 октомври и 1 ноември ", анонсира Весела Делчева от Софийската опера. "Изключително сме щастливи, че точно тази класика стъпва на сцената на Софийската опера и балет. Това е много популярен мюзикъл навън, с..
След успешния старт през пролетта, сътрудничеството на големия български цигулар и педагог проф. Минчо Минчев и Софийската филхармония ще продължи с есенна поредица от три майсторски класа по цигулка, които започват на 31 октомври. Следващите дати са 28-30 ноември и 19-21 декември. Избраните след прослушване кандидати ще имат уроци в Студио "Музика" на..
Между 1990 и 2001 г. швейцарската фотографка Дорис Петер документира промените в българската столица. "София на дневна светлина 1990 - 2001" предлага съпричастен поглед към София и нейните жители. Триезичната фотокнига се състои от черно-бели снимки, разкази и текстове за хората и града, както и хроника на политическите и социални събития...
Съвместната театрална школа на Народното читалище "Изкуство 2022 г." в Ловеч, Драматичният театър "Борис Луканов" и Творческа къща "Грозарде" ще представят тази вечер от 19:00 часа в Камерната зала на театъра премиерата на първата си постановка "Приключенията на Лиско", пресъздадена от младите актьори по съвременен начин . Входът е свободен...
Никой не може да ми каже с кого да играя и с кого - не! Това заяви в предаването "РадиоТочка" шампионът по бокс Кубрат Пулев, който ще играе..
Изумен съм от настървението срещу църквата и то от майки и бащи, родители, каза в интервю пред БНР актьорът и режисьор Мариус Куркински за..
България е държавата в ЕС, която отделя най-много средства от БВП за правосъдие. Тя е номер едно по разходи за прокурори и прокурорска администрация, а..